Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Zgasł, nie odpala, przestawiony rozrząd.

kanobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 gru 2008, 21:33
Lokalizacja: Chełm / LCH

Post autor: kanobos » 05 sty 2018, 21:01

Zajęty dekielek od nastawnika i pod linkiem film z załączenia zapłonu:
Moj nastawnik

a tu znaleziony w sieci filmik z pracy innego nastawnika
Nastawnik innej audi

Oczywiście bez zmian, dalej nie odpala;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 sty 2018, 21:13

Na tym sterowniku który masz nastawnik tak działa ,trochę inaczej niż na tym drugim filmiku ,czyli krótki ruch ,ale tak działa .Można było próbować pokręcić rozrusznikiem wtedy zobaczył byś że nastawnik się wychyli ,a przy okazji bylo by widać czy pompa zaciaga i pompuje paliwo ,bo podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo powinno zacząć się przelewać przez nastawnik .Także zrób jeszzce ten sam test i spróbuj pokręcić rozrusznikiem. Jak paliwo się przeleje a nastawnik "ruszy " to tu jest wszystko prawidlowo i przyczyna tkwi gdzie indziej .Zrób pozostałe rzeczy o których ci mówilem ....czyli wyciąg jeden wtryskiwacz ,podłacz pod przewód i kręć oberwując czy rozpyla.Jak rozpyla to będzie coś ewidentnie z początkiem wtrysku np.problem z dolnym kołem pasowym na wale .Jak nie rozpyla to albo zapowietrzenie układu zasilania co szybko zlikwidujesz pompujac ręcznie pompką gruszką ,albo coś z pompą wtryskową.Innych opcji nie widzę

kanobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 gru 2008, 21:33
Lokalizacja: Chełm / LCH

Post autor: kanobos » 01 lut 2018, 21:16

Drugiego testu (zdjęta pokrywa nastawnika + kręcenie rozrusznikiem) nie zrobiłem.
Odkręciłem osprzęt i dostałem się do koła na wale korbowym - luzów nie stwierdziłem.
Nie pozostało mi nic innego jak wykręcić wtrysk i sprawdzić czy rozpyla.
Filmik z 8 stycznia:
wtryskiwacz - 8 stycznia

Nagrałem 3 próbę, wcześniejsze były słabsze.
Po teście wszystko złożyłem, do odpalenia - odpalił!!! (a nic nie naprawiłem/wymieniłem). W takim razie nagrzanie do temp. roboczej i ustawienie kąta wtrysku na 51 (tak wyszło). Samochód jeździł do ostatniego wtorku (normalna moc, nic nie stuka, odpalał jak wcześniej), aż tu po pracy podjechałem pod sklep, 10 minut postał i nie chciał zapalić (gruszką napompowałem paliwa na maxa - też nic). Oczywiście holowanie do domu, kolejne wyjęcie wtrysku bez zaczepiania niczego więcej i tu taki obraz sytuacji:

wtryskiwacz - 31 stycznia

Obstawiam pompę, nic innego mi już nie przychodzi do głowy.

A i jeszcze błędy po wtorkowym zgaśnięciu:
4 Faults Found:
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01054 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
01117 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent

G28 wymienione wcześniej, przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje prędkość na VAGu, więc jakoś działa, ale widać że po zgaśnięciu generuje mi dalej błąd mimo wymiany - może jednak stary był dobry?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lut 2018, 22:30

Przecież rozwiązanie masz na "tacy" w błędach.

A podobny przypadek miałem w A3 z podobnym silnikiem tylko nowszym a sterowniki podobne wiec myślę że to może być prawda.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lut 2018, 23:03

kanobos pisze:00513 - Engine Speed Sensor (G28)
To jest przyczyna ,wymień na inny ,ale radzę tylko ori używany żadnych nowych podrób ...a skoro już raz wymieniałeś to radzę przyjrzeć się wtyczce i kabelkom
kanobos pisze:01054 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
01117 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
Słabiutko z taką wersją ;-)

[ Dodano: 2018-02-01, 23:03 ]
kanobos pisze:Obstawiam pompę, nic innego mi już nie przychodzi do głowy.
Żadna pompa...pompa nie ma prawa zepsuc sie w sposob że działa losowo ...dzis odpali ,jutor nie ,pojutrze znowu dobra .Nie ma takiej opcji ,albo jest dobra i działa cały czas ,albo jest niesprawna i nie dziala .Bez czujnika polożenia wału nie odpalisz silnika ...jak jest bład g28 to musi być coś z czujnikiem albo nie ma gdzieś styku ,najczesciej łamie się przewód przy wtyczce czujnika , a że fabrycznie wtyczka nie została "pomyślana "do takiej naprawy ,to trzeba po prostu wymienic ją na taką samą ale z mozliwoscią rozebrania .Mam takie wtyczki bo kilka razy musiałem tak naprawiać
Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 23:30 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lut 2018, 23:09

kanobos pisze:01054 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
Moim zdaniem to tez jest przyczyną.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lut 2018, 23:12

Jarewa pisze:kanobos napisał/a:
01054 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate


Moim zdaniem to jest przyczyną.
Nic z tych rzeczy ;-) ...sterownik jest z C4 z softem pod 1,9 i ten błąd bedzie ale nie ma na nic wpływu

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lut 2018, 23:19

No ale schematy od 1Z mówią że też jest przekaźnik zasilania ecu.


Nie wiedziałem też że to sterownik z C4. i siedzi orginalny

kanobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 gru 2008, 21:33
Lokalizacja: Chełm / LCH

Post autor: kanobos » 01 lut 2018, 23:23

W grudniu jak auto zgasło na dobre po odczytaniu błędów (też chodziło o G28), kupiłem używkę i wymieniłem czujnik na używany ori. Po wymianie nie odpalił.
W końcu 8.01.2018 zapalił, przejeździł 3 tygodnie i dalej te same cyrki.
To co, kupić kolejny czujnik?

A jeśli chodzi o filmiki z próby wtryskiwacza? Teraz (w porównaniu do filmiku z 8 stycznia) prawie nic nie leci, a już na to G28 nie powinien mieć wpływu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lut 2018, 23:32

kanobos pisze:A jeśli chodzi o filmiki z próby wtryskiwacza? Teraz (w porównaniu do filmiku z 8 stycznia) prawie nic nie leci, a już na to G28 nie powinien mieć wpływu
Ma wplyw ,bo bez sprawnego G28 nie dziala nastawnik , a jak on nie działa ,to nawet nowa pompa paliwa nie poda.Kto nie wierzy niech odepnie sobie G28 i próbuje odpalić .Takze skoro już wymieniałeś G28 to radzę przyjrzeć się kabelkom we wtyczce .Jak wtyczka czujnika nie budzi zastrzeżeń to sprawdż wtyczke którą wpinasz w czujnik czyli żeńską

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga