Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

80 B4 2.0e ABK

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
rzabba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2018, 22:51

80 B4 2.0e ABK

Post autor: rzabba » 01 lut 2018, 23:19

Z racji, że stałem się właścicielem tytułowego pojazdu pora założyć mu własny wątek. Wątek będzie miał na celu zmotywować i wspomóc właściciela (czyli mnie 8-) ) w usprawnieniu autka.

Co kupiłem:
Audi 80 B4 z silnikiem ABK czyli benzynowym, dwulitrowym z wtryskiem wielopunktowym typu fullgroup. Kolor LZ5U czyli bardzo ciemny granat. Rocznik 1993

Wyposażenie typu golas czyli szyby na korbę, lusterka manualne, brak klimy.
Z wypasów jest ABS, wspomaganie hamulców i kierownicy oraz szyberdach - czyli całkiem niewiele.

Stan ogólny:
Blacha w niezłym stanie, zawieszenie i hamulce tez. Silnik - dramat :shock: ale wolę grzebać w motorze niż walczyć z rdzą.

Autko kupione miesiąc temu i powoli zaczynam ogarniać co jest do ogarnięcia :mrgreen:.

Co zrobiłem:
- naprawa podświetlenia konsoli środkowej i wszystkich przycisków
- naprawa wskaźników paliwa i temperatury płynu
- założenie termostatu ( brak wykryty po naprawie wskaźnika temperatury)
- montaż radia
- wymiana niebieskiego czujnika temperatury
- przelutowanie przekaźnika 30
- wymiana regulatora napięcia poprzedzona przejażdżką na lawecie
- wymiana świec 03,02,2018
- pomiar kompresji 03,02,2018 10,5; 11; szczelił wężyk od ciśnieniomierza :|
- odetkany prawy spryskiwacz 20,02,2018
- wymienione głośniki 15,03,2018.
- zacinała się klamka wewnętrzna drzwi kierowcy. Przyczyna to zardzewiała linka przy wyjściu z pancerza od strony zamka. Nasmarowana i śmiga prawie płynnie 05,04,2016
- zregenerowany alternator 11,04,2018
- wymiana paska alternatora i pomp wspomagania oraz wody 11,04,2018
- wymiana kopułki i palca 23,04,2018

Co jest do zrobienia:
- wymiana łączników stabilizatora (kupione i czekają na wymianę)
- ustawienie zbieżności ( śruby zapieczone na amen więc pewnie czeka mnie wymiana końcówek drążków
- rozwalona i poklejona obudowa filtra powietrza, do wymiany (kupiona, czeka na sekwencję)
- przepływomierz od Calibry w stanie kiepskim, do wymiany na oryginał (kupiona, czeka na sekwencję)
- przeróbka instalacji gazowej z 2 generacji na 4. Na razie mam kupioną instalkę 4gen, powiercone dysze w kolektorze i muszę najpierw przywrócić prawidłowe działanie silnika na benzynie. Przepływka, lambda, układ WN, krokowiec i nie wiem co jeszcze...
- wolne obroty skaczą, falują, nie zawsze są wolne
- nierówna praca silnika, jakby na 3 garach (na benzynie lepiej, sekwencja czeka...)
- sonda lambda stale pokazuje 0,45V (do wymiany lub sprawdzenia kabelków)
- sprawdzenie ustawienia i wymiana rozrządu
- sprawdzenie ustawienia zapłonu
- pęknięty króciec od chłodnicy do pospawania lub chłodnica do wymiany. Zsunął mi się wąż i wyleciał płyn. W trakcie jazdy w korku. Nie wiem jeszcze jak znósł to silnik.
- coś stuka w silniku. Zawory, spalanie stukowe, panewka, sworzeń? Jeszcze nie wiem ale się dowiem :)
- zacina się klamka wewnętrzna drzwi kierowcy (zrobione)
- zacina się szyberdach, prawdopodobnie prowadnice (prowadnice ogarnięte, nie zawsze działa elektryka i do oklejenia tapicerka szybra)
- mokra miska olejowa
- czasem piszczy wspomaganie
- stuka przegub
- kilka zaprawek na lakierze
- odstające listwy ozdobne na drzwiach
- delikatnie ciekną przewody paliwowe na ścianie grodziowej
- sprawdzenie czujnika spalania stukowego
- wytarte prowadnice foteli
- ukruszony plastik końcówki wtryskiwacza na 4 cylindrze. Nie wiem czy to przeszkadza w pracy silnika bo problemy z paleniem ma 3 cylinder
- pierdzi wydech
- sprzęgło prawdopodobnie się kończy
- pęknięcie na kolektorze wydechowym
- obiłem lewy tylny błotnik. Wgniecenie do wypchnięcia. Bez szpachli się pewnie nie obejdzie
- pęknięty zderzak przód, do pospawania
- pęknięty zderzak tył, raczej wymiana
- popękana tylna prawa lampa w okolicach kluczyka
- popękane plastiki w okolicach prawej przedniej lampy przy chłodnicy
- zacina się roleta tylnej szyby

Reszta działa albo nie wiem, że nie działa :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, 21:54 przez rzabba, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 02 lut 2018, 09:51

Przydałoby się jakieś zdjęcia wrzucić. To trochę pracy i serca musisz włożyć, pytanie tylko czy nie lepiej było kupić w dobrym stanie ew. do delikatnego dopieszczenia?

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 02 lut 2018, 14:22

no kolorek fajny, w moim ABT taki jest okok

Awatar użytkownika
rzabba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2018, 22:51

Post autor: rzabba » 03 lut 2018, 18:35

@Dawid1995 Jasne, że najlepiej byłoby kupić w super stanie do dopieszczenia. Jak widać nie udało się ale nie narzekam. Buda zdrowa, zawieszenie i hamulce też. Serducho pomimo zaniedbań jeszcze bije i wozi mnie gdzie trzeba. Przez miesiąc od kupna przejechane ok 1300km.

Dziś zakupiłem świece i płyn do chłodnicy. Jutro i w niedzielę planuję pomiar kompresji, wymianę świec, pospawanie króćca od chłodnicy i założenie elektryki od Staga 4

[ Dodano: 2018-02-03, 18:35 ]
Pomiar kompresji:

cylinder 1 - 10,5
cylinder 2 - 11
cylinder 3 - nie zmierzony (szczelił wężyk od ciśnieniomierza)
cylinder 4 - nie zmierzony (szczelił wężyk od ciśnieniomierza)

Próba olejowa nie powoduje zadnych zmian. Na liście podejrzanych zostają zawory albo uszczelka pod głowicą. Dodatkowo coś terkocze w przedziale 2000-2500 rpm. Odgłos zdecydowanie silniejszy podczas jazdy niż na postoju. Zdecydowanie bardziej słyszalny podczas przyspieszania - cichnie przy odpuszczeniu gazu. Panewka, sworzeń? Chyba, że zawory tak grają i nie umiem odróżnić.

Z pozytywnych informacji: wymieniłem świece w tym zdechniętym motorku i powiesiłem ładny zapaszek na lusterku. Małymi kroczkami do celu :mrgreen:

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 02 mar 2018, 17:36

No to może Ciebie zmotywuję pisząc, że mam identyczne silnikiem i kolorem autko tylko, że w Avancie i z elektryką. Stan... Hm, jakbym prawie czytał o swoim kiedy go kupiłem. :-P Kupa roboty, nie chcę już myśleć ile przez zeszły rok w nim robiłem.. Ale za to jak sporo będziesz Ty przy nim robił to dużo się nauczysz! Wbrew pozorom dużo raczej też nie zapłacisz. Najważniejsze to kompleksowo podchodzić do auta, czyli np. jak robisz wtrysk to rób od początku do końca. Chyba, że ma po prostu jeździć to zrób tak, żeby krzywdy nikomu nie zrobił i się nie rozkraczył. U siebie celowałem znacznie wyżej, bo oprócz oczywiście w miarę bezproblemową eksploatację na co dzień to jeszcze na podróże w Polskę czy za granicę. Chyba najwięcej frajdy mi dały remont układu chłodzenia (i już jedna rzecz do nieustannego pilnowania mniej), wymiana instalacji gazowej z mieszalnikowej na Staga 4 Eco, naprawa czujnika przepustnicy (obroty przestały falować) no i deser - "nowe" stare, ale dobre poduszki silnika i skrzyni. Fajnie się teraz tym autkiem jeździ, naprawdę doceniam jazdę Osiemdziesiątką.

Aha jeszcze jedno - zauważyłem, że te silniki czasem postukują jak mają swoje kilometry na karku. U mnie też jest coś takiego i po długich dywagacjach odpuściłem temat. Jak się będzie wymieniało paski to chociaż zrobię uszczelniacze zaworów i wymienię hydropopychacze, obejrzę luz na wałku pośrednim i tyle.
Wszystko zależy od tego jak ten stuk brzmi i w jakich momentach.

Powodzenia i wytrwałości życzę.

Awatar użytkownika
rzabba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2018, 22:51

Post autor: rzabba » 22 mar 2018, 09:37

Dzięki za tak potrzebne słowa otuchy w walce z żelazem. Sekwencja prawie założona. Kolektor owiercony, komp Staga pod maską. Pozostało podpięcie sygnału z cewki, podłączenie wtrysków lpg, zmiana parownika i węży od gazu. Najpierw chcę zmienić lambdę żeby silnik miał poprawne dane do pracy na benzynie.

Poduchy też mnie czekają, bo czuć szarpnięcia na dzwigni biegów przy operowaniu gazem.

W ramach korekty stukającego silnika zmieniłem głośniki i mogę słuchać głośniej radia :-)

Moje stukanie:puk,puk, kto tam?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 22 mar 2018, 13:59

Spoko.

Z tym szarpaniem to Cię zmartwię albo i nie, ale u mnie po wymianie wszystkich poduszek silnika i skrzyni poprawa w tej kwestii jest bardzo mała. Za to komfort zyskał ogromnie. Niemal wcale wyczuwalne drgania silnika na postoju to tylko jedna z wielu zalet. Miasto czy trasa, prawie zawsze cichutko... bajeczka po prostu.

Uważaj na nowe części m.in. właśnie te poduszki. Czasem lepiej kupić dobrą używaną niż się męczyć, bo nowa część się naprzykrza. Nawet banalny korek zbiorniczka płynu chłodniczego, mi wykończył nagrzewnicę...

Awatar użytkownika
rzabba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2018, 22:51

Post autor: rzabba » 24 kwie 2018, 21:46

Pomaluśku do przodu. Założyłem zregenerowany alternator, przy okazji nowy pasek alternatora i pompy wody. Od razu ciszej pod maską. Poza tym wymieniłem kopułkę i palec.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 kwie 2018, 23:33

No i spoko. okok

To pukanie odsłuchałem i wydaje się takie dużo bardziej dźwięczne niż u mnie. Wydawało mi się, że gdzieś na filmiku usłyszałem kilka stuknięć przy schodzeniu z obrotów. Mam dziwne skojarzenia z panewką korbowodową...

Działać dalej i ogarniać - jeśli oczywiście masz ku temu warunki.

Szkoda, że takie fajne auta są tak paskudnie zachwaszczane. Taka sama myśl mi przechodziła w głowie jak swojego ogarniałem. To się w głowie nie mieści.

Awatar użytkownika
Konstruktor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 25 cze 2013, 21:21
Lokalizacja: Bieruń (Tychy)

Post autor: Konstruktor » 11 maja 2018, 20:49

Dodaj lepsze zdjęcia okok wytrwałości w modzeniu :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl