
mycie silnika abt + lpg
mycie silnika abt + lpg
Witam. Posiadam ABT w benzynce z gazem i chciałbym umyć silnik żeby zlokalizować wyciek. Zmieniłem uszczelkę pod klawka no ale nie wiem czy to dalej cieknie czy ten stary olej sie podgrzewa cały czas. Moje pytanie brzmi co zakryć? Co z elektryki, wiadomo alternator, akumulator, cewka, jakie przewody, co jeszcze? Bo umyć wiadomo, k2 akra i potem karcherem. 

- Pieterb
- Administrator
- Posty: 11608
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
powinno wystarczyćfr3shman pisze:Co z elektryki, wiadomo alternator, akumulator, cewka, jakie przewody, co jeszcze?
Ja tylko myjki ciśnieniowe odradzam ale to już jak kto uważa, sam zawsze myję normalnie wodą z kranu pod ciut zwiększonym ciśnieniem i jak dobry środek masz to weźmie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5232
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Mozna i zmywaczem do hamulców , ale kilka puszek pójdzie po 13 zł.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: RJA Podkarpackie
Jakoś początkiem marca myłem całą komorę w swojej już byłej B3 na gaźniku z gazem.
Akumulator wyjąłem i umyłem go osobno. Nic nie zakrywałem jedynie nie lałem wodą po alternatorze i obudowie filtra powietrza.
Najpierw spryskałem Dimmerem a później niskim ciśnieniem spłukałem wężem ogrodowym.
Po godzinie jak kolega wyżej odpaliłem i normalnie śmigała no i nie było wstyd maskę otworzyć przy ludziach
Akumulator wyjąłem i umyłem go osobno. Nic nie zakrywałem jedynie nie lałem wodą po alternatorze i obudowie filtra powietrza.
Najpierw spryskałem Dimmerem a później niskim ciśnieniem spłukałem wężem ogrodowym.
Po godzinie jak kolega wyżej odpaliłem i normalnie śmigała no i nie było wstyd maskę otworzyć przy ludziach

Było:
- Ford Escort 1.8D kombi 1994r
- Audi 80 B3 sedan 1.8 z gazem 1991r
- Audi 80 B4 1.9 TDI sedan 1992r + program i wtryski ASV
Jest:
- Audi 80 B4 1.9TDI Avant 1994r program by Kostrz - audi-80-90-b4/audi-80-b4-avant-1-9-tdi- ... 06161.html
- BMW E39 530d sedan chip 220KM 473Nm
- Ford Escort 1.8D kombi 1994r
- Audi 80 B3 sedan 1.8 z gazem 1991r
- Audi 80 B4 1.9 TDI sedan 1992r + program i wtryski ASV
Jest:
- Audi 80 B4 1.9TDI Avant 1994r program by Kostrz - audi-80-90-b4/audi-80-b4-avant-1-9-tdi- ... 06161.html
- BMW E39 530d sedan chip 220KM 473Nm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 154
- Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53
Powiem tak, każde auto zawsze po zimie traktuje myjką ciśnieniową tj silnik. Nic ale to absolutnie nic nie zabezpieczam... i zawsze auto odpala bez problemów. Żeby nie było myłem tak zarówno silnik fiata uno jak i jednostki napędowe w autach 2-3 letnich. Fakt raz miałem sytuacje, że auto po takim zabiegu pracowało na 3 gary, wykręcenie osuszenie świec pomogło, a właściwie załątwił sprawę. Generalnie myśle ze jak jakoś mocno nie będzisz oblewał tego silnika tylko z grubsza go przemyjesz to nic złego się nie powinno stć - ale to piszę z własnych doświadczeń, a silnik myje zawsze tak samo po zimie 

-
- Forum Audi 80
- Posty: 685
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Racja, aczkolwiek moim zdaniem umycie karoserii od strony silnika warto co jakiś czas robić. Szczególnie podłużnice w naszych osiemdziesiątkach, gdzie na tym "dołku" przy kołach zbiera się błoto. Po poprzednikach musiałem wręcz rozłupywać tę zaschniętą breję. Tak samo z tyłu pomiędzy teleskopami a nadkolami.dada85 pisze:Jeśli silnik nie jest zarzygany olejem to nie wiem po co ta zabawa.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...