Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Trzęsie samochodem na luzie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Modyoes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 cze 2017, 04:25
Lokalizacja: Św-ce

Post autor: Modyoes » 01 lut 2018, 23:24

Pierwszy raz robilem to w vw golf ktory byl na gazie tak wiec wymyć musialem :D

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 03 lut 2018, 15:10

Wymieniłem tą podstawe, przy okazji filtr powietrza i puściłem odme bokiem bo walila olejem. Objawy nadal są takie same, nadal strzela z wydechu na benzynie i na gazie. Zauważyłem że mam chyba rozrząd przestawiony bo akurat tak sie złożyło że na kole od wałka rozrządu byl znak we wlasciwym miejscu więc zajrzałem na ten na kole zamachowym a tam znaku 0 brak pobawiłem się więc troche zapłonem i ustawilem tak zeby bylo jak najlepiej ale zeby silnik do konca równo pracowal to sie nie da.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2018, 15:54

ciemny11 pisze: Zauważyłem że mam chyba rozrząd przestawiony bo akurat tak sie złożyło że na kole od wałka rozrządu byl znak we wlasciwym miejscu
a dolne koło pasowe też było na znaku?

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 03 lut 2018, 15:57

A tam też jest jakis znak? Myślałem ze jest tylko na wałku rozrządu, kole zamachowym i aparacie i ze za dolne kolo pasowe odpowiada znak na kole zamachowym

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2018, 16:40


ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 03 lut 2018, 17:02

Aa no tak, co drugi obrót. Moge obracać kołem łapiąc za śrube od wałka rozrządu? Czy musze kręcić kolem zamachowym?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2018, 17:04

ciemny11 pisze:Czy musze kręcić kolem zamachowym?
ja zawsze tym

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 04 lut 2018, 13:06

A rozjechany rozrząd, zapłon albo zużyte świece mogą powodować takie objawy?

[ Dodano: 2018-02-04, 13:06 ]
Znak na kole zamachowym jest tak ze 2cm powyżej tego wypustu więc rozrząd jest troche przestrzelony. W tym miesiącu chyba odstawie go do wymiany paska wraz z rolką, simeringów i do regulacji zapłonu bo tak na słuch to raczej słabo

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lut 2018, 13:32

ciemny11 pisze:Znak na kole zamachowym jest tak ze 2cm powyżej tego wypustu więc rozrząd jest troche przestrzelony.
hmm, zajrzyj do kilku tematów dotyczących rozrządu czy to abt czy abk czy pm to jedno o to samo. Bo bierzesz się za to jakoś dziwnie i od tylca. Ten znak 0 na kole zamachowym nie może być powyżej ani poniżej tylko równo z dolną krawędzią a dopiero później sprawdzasz pozostałe znaki. Tematów jest masa więc nie będę się rozpisywał.
ciemny11 pisze:A rozjechany rozrząd, zapłon albo zużyte świece mogą powodować takie objawy?
czy u ciebie może dawać objawy jak w temacie, nie wiem - być może w końcu rozrząd i zapłon to podstawa w silniku benzynowym.
Na pewno ten objaw pyrkania z rury wydechowej to tak.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lut 2018, 14:52

Ustaw na 0 na kole i zobacz wtedy na wałku. Bo takie przesunięcie jak masz na kole zamachowym pewnie nie da nawet połowy ząbka na kółku rozrządu.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2018, 20:02 przez maciek889, łącznie zmieniany 2 razy.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 08 lut 2018, 19:09

maciek889 pisze:Ustaw na 0 na kole i zobacz wtedy na wałku. Bo takie na kole jak masz na kole zamachowym pewnie nie da nawet połowy ząbka na kółku rozrządu.
Masz rację. Jak na kole jest 0 to na wałku rozrządu jest o pół ząbka przesunięty znak. Może wymienie świece i dam go do regulacji zapłonu

[ Dodano: 2018-02-08, 19:09 ]
Jeszcze takie pytanie. Czy takim wynalazkiem daloby rade ustawić zapłon w miare dobrze? :-D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lut 2018, 19:14

ciemny11 pisze: [ Dodano: 2018-02-08, 19:09 ]
Jeszcze takie pytanie. Czy takim wynalazkiem daloby rade ustawić zapłon w miare dobrze? :-D
pewnie jakoś tam można ale na ile to jest precyzyjne to nie wiem

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 11 lut 2018, 12:01

To może wypróbuję. Może akurat uda się coś zdziałać. Zauważyłem jeszcze że jak przydusze mocniej gaz podczas jazdy to słychać takie głośne brzęczenie gdzieś z przodu i teraz nie wiem czy to przez dziurę gdzieś w wydechu czy coś w silniku bo gdy silnik nie jest obciążony to tego nie słychać

[ Dodano: 2018-02-08, 20:09 ]
A i czy to pykanie jak na filmiku to może być przez nieszczelny wydech? Rozumiem że kąt wyprzedzenia zapłonu mam regulować na benzynie

[ Dodano: 2018-02-11, 12:01 ]
A i jeszcze pytanie co do ustawiania zapłonu. Czytałem o blokowaniu komputera przed ustawianiem zaplonu. Czy silnika PM też to dotyczy czy poprostu odpalam, grzeje silnik i ustawiam na lampe? Sory że tak męcze ale nie jestem specjalistą i wole zapytać niż zrobić jakiś błąd

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lut 2018, 12:59

Jak masz sprawny stycznik puszczonego pedału gazu i sprawny układ sterowania gruszką (i samą gruszkę) podciśnienia w aparacie zapłonowym (tylko starsze PM miału gruszkę na aparacie) to ustawiasz bez żadnych dodatkowych zabiegów.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 12 lut 2018, 19:27

Ustawiłem zapłon na lampe, gorna krawędź wypustu na kole zamachowym na rowno z dolną częścią okienka, czasami falowało delikatnie. Jednak gdy przygazuje to ten wypust ucieka sporo w góre i im więcej gazu tym bardziej aż poza okienko. Czy to normalne? Niestety to pykanie z wydechu jest nadal :/

[ Dodano: 2018-02-12, 19:27 ]
Przy okazji przeczyscilem styki na kopułce i palcu rozdzielacza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl