Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 11:46

Dokładnie Jarewa, włącznik AC jest uwalony, tzn. był bo już go naprawiłem. Jest w nim dwa włączniki, dwie diody oraz 3 blaszki stykające. Okazało się, że jedna środkowa blaszka jest upalona, po zlutowaniu działa, tzn. przewodzi sygnał. Jedna zagadka rozwiązana, zobaczymy co dalej będzie się działo. A te piny HL i HLS są od czujników poziomu i temperatury płynu chłodzącego silnik tzn. borygo?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2018, 11:49

Tak chłodzącego

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 13:14

Dzisiaj jest za zimno i klima się całkiem wyłączyła, podświetlenie przycisków AC REC również po włączeniu nie świeci. Odłączyłem dorobiony +12v od nóżki nr 30 i dałem tylko na nóżkę nr15, wentylatory ruszyły lecz przekaźnik sprężarki nie załączył. Pewnie czujnik niskiego ciśnienia też będzie walnięty ale z tym to już zaczekam aż się ociepli. A który czujnik jest odpowiedzialny za całkowite odłączanie klimy, gdy temperatura otoczenia spadnie poniżej +5?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 04 lut 2018, 13:42

We wlocie powietrza do nagrzewnicy jest ten czujnik temperatury. No i nie wiem czy w manualnej klimie jest drugi z przodu w okolicach atrapy.
Weź pod uwagę że masz mało czynnika a nie że czujnik walnięty. A wiadomo że jak cieplej to i ciśnienie wzrasta

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 13:59

W takim razie dzięki koledzy za podpowiedzi, widziałem ten czujnik przy wymianie filtra kabinowego tylko nie mogłem obczaić od czego on jest. Ten czujnik temperatury widocznie musi być sprawny skoro odłącza klimę. Na razie muszę poczekać na ocieplenie klimatu :) kiedy czujnik temperatury załączy klimę będę próbował dostać się do czujnika niskiego ciśnienia i dać zworkę na kostkę, jeśli pojawi się +12v na nóżce nr30 to będzie wina czujnika a jeśli się nie pojawi, to pojadę ją nabić.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 04 lut 2018, 14:11

Zwróć uwagę że w obwodzie do przekaźnika na 75 jest czujnik wysokiego ciśnienia.
Jak wymieniałem u siebie to zauważyłem że działa on przy za niskim ciśnieniu i przy za wysokim. O ile dobrze pamiętam poniżej 2 bar też rozłącza. Lepiej miernikiem jakimś sprawdź czy te czujniki są otwarte czy zamknięte bo takim włączaniem na pusto zamordujesz kompresor. Albo podjechać do tych od klimy i niech podłączą manometr i wszystko będzie jasne

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 15:29

Ok, tylko że u mnie na przekaźniku nie ma nóżki nr75, jest natomiast nóżka nr15, podając na nią +12v załączają się wentylatory chłodnicy wraz z pierwszym biegiem dmuchawy oraz zaświecają się diody na AC I REC. Jeśli dobrze rozumuję to czujnik niskiego ciśnienia ( pod warunkiem nabitej klimy) zamykając obwód powinien być zwarty, jeśli okaże się że jest rozwarty to oznaka uszkodzonego czujnika bądź nieszczelności w układzie. Ociepli się troszkę to wszystko posprawdzam tak jak należy ale chyba do tego czujnika jest kiepski dostęp, ktoś pisał, że trzeba kompa wyciągać, ciekawe czy w ogóle da się go wykręcić skoro być może od nowości nie był ruszany

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 04 lut 2018, 15:42

Na schemacie jest nr75. Wcześniej kolega Jarek to tłumaczył.
Co do dostępu to tragedia. Dlatego proponuję sprawdzić ciśnienie. Albo chociaż czujnik wysokiego ciśnienia , bo może być podobnie jak u mnie że nie tylko otwiera obwód przy wysokim ciśnieniu. Ale tu może być różnie lecz samo sprawdzenie to 5 minut

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 16:37

Więc tak, na obecną chwilę udało mi się ustalić iż od nóżki nr 15 czyli schematowej 75 kabel dochodzi do czerwonego czujnika na skraplaczu znajdującego się na górze, który prawdopodobnie załącza wentylatory chłodnicy, przynajmniej tak jest u mnie. Na kostce tego czujnika jest +12v i czujnik ten jest zwarty. Natomiast na czujniku dolnym, zielonym z żółtą wtyczką który znajduje się na dole przy skraplaczu napięcia +12v niema, do niego nie dochodzi nawet masa a sam czujnik jest rozwarty i do niego nie dochodzą żadne kable od kostki przekaźnika. Czy te dwa czujniki są od wysokiego ciśnienia? Na kostce przekaźnika nie ma napięcia +12v, natomiast jeżeli zapodam napięcie na nóżkę nr30 sprzęgiełko sprężarki załącza a jeśli podam na nóżkę nr15 czyli 75 to wtedy startują obydwa wentylatory chłodnicy, pierwszy bieg nadmuchu oraz po wciśnięciu przycisku AC i REC zapalają się na nich czerwone diody. Czujnik niskiego ciśnienia zostawiam na koniec

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 04 lut 2018, 17:16

Coś źle Ci się sprawdziło, bo jak ten czerwony zamyka obwód i jest tam napiecie i ciągłość obwodu na nr15 czyli 75 to dlaczego musisz podać tam napięcie na przekaźnik. Może jakiś błedny schemat, moze klimę masz inną tzn diavia czy coś. Podaj jakie kolory przewodów tam są to zobaczymy czy ma to pokrycie w schemacie.
Druga rzecz to wentylatory zawsze startują po włączeniu klimy. A za drugi bieg odpowiada zielony presostat. Czerwony to zabezpieczenie

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 17:32

Sory, dobrze sprawdziłem tylko zapomniałem dopisać, że jest tam +12v wtedy kiedy +12v zapodam na nóżkę 15 czyli 75. Natomiast na czujniku zielonym z żółtą wtyczką brakuje masy oraz brakuje też +12v, ten czujnik jest rozwarty oraz nie dochodzi do niego żaden kabel od kostki przekaźnika. Być może czujnik zielony zaczyna zwierać dopiero wtedy kiedy wytworzy się większe ciśnienie w układzie? Latem przy klimie podłączonej na krótko pamiętam, że kiedy odłączyłem kostkę od czujnika czerwonego sprężarka się wyłączała i wyłączała się również wtedy kiedy odłączałem kostkę od czujnika zielonego.
Kolory kabli to
przekaźnik
nóżka 30 czarno siwy
31 brązowy
U dwa kable brązowo czarne
15 czyli 75 czarno zielony
87 dwa kable zielono żółte
HL niebiesko żółty
HLS niebiesko biały
87a czarno siwy
czujnik czerwony kabel czarno żółty i czarno zielony
czujnik zielony kabel niebiesko czerwony i czerwono zielony
sprężarka kabel zielono żółty

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 04 lut 2018, 18:31

Kolory się zgadzają.
Jeszcze do czujnika niskiego ciśnienia czarno szary i czarno niebieski.
Zielony czujnik jest od wentylatorów i załącza drugi bieg czy drugi wentylator. nie wiem jak u Ciebie jest. Weź zewrzyj jakimś drutem ten zielony i zobaczysz, I on jak już to jest podłączony do przekaźnika od wentylatorów

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 18:46

Czyli tutaj wszystko byłoby ok, czujnik czerwony ma być zwarty a zielony rozwarty bo zwiera go wytworzone ciśnienie w układzie. Takim sposobem pozostaje tylko do sprawdzenia czujnik niskiego ciśnienia lub ilość czynnika w układzie. A gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oraz temperatury do których biegną przewody z pinu HL i HLS? Zwarcie wtyczki czujnika zielonego skutkuje załączeniem prawdopodobnie drugiego biegu obu wentylatorów chłodnicy, sprawdzałem, działa.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 04 lut 2018, 19:43

HLS ma tam w opisie sw (switch) to by mogło wskazywać że jest na silniku. Ja mam zintegrowany z czujnikiem od wskaźnika, i po przegrzaniu wyłącza kompresor. HL nie wiem. Na schemacie pusty.

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 19:56

Kolega Jarewa napisał, że HLS jest właśnie od czujnika temperatury płynu a HL od poziomu płynu chłodzącego, także widocznie musi być nie podłączony, bo takiego czujnika u siebie jeszcze nie zauważyłem, chyba że jest gdzieś ukryty tak jak ten od niskiego ciśnienia. Dzięki kolego za pomoc, gdy się troszkę ociepli będę działał dalej z klimą aż do skutku :) Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl