[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
U mnie raczej tego czujnika poziomu płynu chłodzącego niema, jest tylko czujnik poziomu płynu hamulcowego ale jutro obejrzę ten zbiornik dokładnie, bo być może jest gdzieś schowany. Sorry za wprowadzenie w błąd, jeszcze dzisiaj poszedłem sprawdzić i okazało się, że taki czujnik jest na samym spodzie zbiorniczka także już wszystko jasne
U mnie przewody HL i HLS powinny być podpięte pod te właśnie czujniki ponieważ klimatyzacja jest fabryczna ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, dzisiaj w pracy trochę myślałem nad tą instalacją klimatyzacji chcąc wykluczyć przekaźnik, tzn. mam obawy co do sprawności przekaźnika który działa jako sterownik i jest w nim troszkę elektroniki a nawet jest wbudowany jakiś procesorek. Do tej pory, żeby załączyć klimę miałem doprowadzony +12v na nóżkę nr30 do której dochodzi przewód od czujnika niskiego ciśnienia, wtedy cewka przerzucała zasilanie na nóżkę nr87 do której dochodzi przewód sprężarki i sprężarka startowała sama czyli bez wentylatorów. Żeby wystartowały wentylatory chłodnicy musiałem zmostkować nóżkę 30 z 15, wtedy sprężarka uruchamiała się razem z wentylatorami a musiałem te nóżki zmostkować ponieważ miałem niesprawny włącznik AC, po naprawie tego włącznika wentylatory powinny startować po jego naciśnięciu oraz powinien pojawić się +12v na nóżce 15 do której doprowadzony jest przewód od czerwonego czujnika wysokiego ciśnienia i tak pewnie jest. Tylko że u mnie podając +12v na nóżkę nr15 cewka nie startuje i nie przerzuca napięcia na nóżkę 87 od sprężarki. Zeby cewka zadziałała musi pojawić się +12v na nóżce 30. Idąc tą drogą to albo mam walnięty przekaźnik bądż po włączeniu przycisku AC prąd musi biegnąć do wentylatorów, do nóżki 15 oraz do czujnika niskiego ciśnienia i od niego z powrotem do przekaźnika na nóżkę nr30. Wtedy prawdopodobnie to by tak działało. Czyli musiałyby być podane dwa plusy do przekaźnika, jeden na piętnastkę a drugi na trzydziestkę. Jeden przewód od czujnika niskiego ciśnienia biegnie na trzydziestkę a drugi, ten czarno niebieski dokąd?
Dzięki serdeczne. Prawdopodobnie przekaźnik sprawny. Znalazłem schemat na forum. Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-02-09, 22:59 ]
Dzisiaj nareszcie znalazłem winowajcę presostat niskiego ciśnienia nawalił. Pod ciśnieniem tyka pięknie tylko biedak nie zwiera. Dostęp ciężki ale możliwy, oczywiście najpierw trzeba zdemontować schowek, później ściągnąć gumową rurkę z plastikowego króćca, następnie odpiąć i wyszarpać komputer sterujący, ściągnąć wtyczkę z presostatu a na końcu wykręcić go. Największy problem sprawia wyszarpanie kompa, reszta idzie gładko.
[ Dodano: 2018-02-09, 22:59 ]
Dzisiaj nareszcie znalazłem winowajcę presostat niskiego ciśnienia nawalił. Pod ciśnieniem tyka pięknie tylko biedak nie zwiera. Dostęp ciężki ale możliwy, oczywiście najpierw trzeba zdemontować schowek, później ściągnąć gumową rurkę z plastikowego króćca, następnie odpiąć i wyszarpać komputer sterujący, ściągnąć wtyczkę z presostatu a na końcu wykręcić go. Największy problem sprawia wyszarpanie kompa, reszta idzie gładko.
witam. Podpinam się z pytaniem, gdyż nieświadomie kupiłem auto z klimą manualną z różnymi komputerami sterującymi. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu pinów sterownika z klimatyzacją do DIGIFANT 24, pod jakie piny powinny być piny informacji o załączeniu sprężarki (czarno-żółty) i sygnału z czujnika temperatury (czarno-siwy). W audi z klimą i starym sterownikiem na 38 pinów są pod 12 i 32.
Ktoś coś?
Ktoś coś?
13 i 39bazarq pisze:witam. Podpinam się z pytaniem, gdyż nieświadomie kupiłem auto z klimą manualną z różnymi komputerami sterującymi. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu pinów sterownika z klimatyzacją do DIGIFANT 24, pod jakie piny powinny być piny informacji o załączeniu sprężarki (czarno-żółty) i sygnału z czujnika temperatury (czarno-siwy). W audi z klimą i starym sterownikiem na 38 pinów są pod 12 i 32.
Ktoś coś?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
PieterB, trochę szkoda, bo widzę na Alelele... po 500 zł klimy z Vki. Jakby była możliwość jakiejś modyfikacji czy dokupienia niedrogiej części, by klima z V6 współpracowała z R4 to byłoby świetnie.
Pytanie z innej beczki - czy stara chłodnica wody nie będzie kolidować z chłodnicą klimy i przypasuje do nowych wentylatorów? Bo to, że trzeba wiatraki na silniku z paskiem wraz z ich ramą wymienić na dwa elektryczne to już wiem.
Myślę, by zamontować klimę za jakiś czas, skoro aż takiego ogromu prac nie wymaga, jak też ceny części do układu w razie czego nie są duże z tego co się orientuję.
Jakich ewentualnych kłopotów mogę się spodziewać bezpośrednio po montażu? Jest ktoś też w stanie podać całkowite roczne koszty eksploatacji ogarniętej klimy w 80 B4?
Zastanawiam się też, czy jest sens płacić 800-1000 zł za klimę, skoro widzę, że te aukcje stoją i stoją... Warte jest to w ogóle takiej ceny?
Pytanie z innej beczki - czy stara chłodnica wody nie będzie kolidować z chłodnicą klimy i przypasuje do nowych wentylatorów? Bo to, że trzeba wiatraki na silniku z paskiem wraz z ich ramą wymienić na dwa elektryczne to już wiem.
Myślę, by zamontować klimę za jakiś czas, skoro aż takiego ogromu prac nie wymaga, jak też ceny części do układu w razie czego nie są duże z tego co się orientuję.
Jakich ewentualnych kłopotów mogę się spodziewać bezpośrednio po montażu? Jest ktoś też w stanie podać całkowite roczne koszty eksploatacji ogarniętej klimy w 80 B4?
Zastanawiam się też, czy jest sens płacić 800-1000 zł za klimę, skoro widzę, że te aukcje stoją i stoją... Warte jest to w ogóle takiej ceny?