Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 04 lut 2018, 20:00

Czujnik poziomu płynu jest w zbiorniczku

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 04 lut 2018, 20:07

U mnie raczej tego czujnika poziomu płynu chłodzącego niema, jest tylko czujnik poziomu płynu hamulcowego ale jutro obejrzę ten zbiornik dokładnie, bo być może jest gdzieś schowany. Sorry za wprowadzenie w błąd, jeszcze dzisiaj poszedłem sprawdzić i okazało się, że taki czujnik jest na samym spodzie zbiorniczka także już wszystko jasne :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2018, 20:53

HLS i HL nie muszą być podłaczone i tak bez tego działa. To tylko zabezpieczenie by nie przegrzać silnik wyłącza klimę.

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 05 lut 2018, 17:34

U mnie przewody HL i HLS powinny być podpięte pod te właśnie czujniki ponieważ klimatyzacja jest fabryczna ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, dzisiaj w pracy trochę myślałem nad tą instalacją klimatyzacji chcąc wykluczyć przekaźnik, tzn. mam obawy co do sprawności przekaźnika który działa jako sterownik i jest w nim troszkę elektroniki a nawet jest wbudowany jakiś procesorek. Do tej pory, żeby załączyć klimę miałem doprowadzony +12v na nóżkę nr30 do której dochodzi przewód od czujnika niskiego ciśnienia, wtedy cewka przerzucała zasilanie na nóżkę nr87 do której dochodzi przewód sprężarki i sprężarka startowała sama czyli bez wentylatorów. Żeby wystartowały wentylatory chłodnicy musiałem zmostkować nóżkę 30 z 15, wtedy sprężarka uruchamiała się razem z wentylatorami a musiałem te nóżki zmostkować ponieważ miałem niesprawny włącznik AC, po naprawie tego włącznika wentylatory powinny startować po jego naciśnięciu oraz powinien pojawić się +12v na nóżce 15 do której doprowadzony jest przewód od czerwonego czujnika wysokiego ciśnienia i tak pewnie jest. Tylko że u mnie podając +12v na nóżkę nr15 cewka nie startuje i nie przerzuca napięcia na nóżkę 87 od sprężarki. Zeby cewka zadziałała musi pojawić się +12v na nóżce 30. Idąc tą drogą to albo mam walnięty przekaźnik bądż po włączeniu przycisku AC prąd musi biegnąć do wentylatorów, do nóżki 15 oraz do czujnika niskiego ciśnienia i od niego z powrotem do przekaźnika na nóżkę nr30. Wtedy prawdopodobnie to by tak działało. Czyli musiałyby być podane dwa plusy do przekaźnika, jeden na piętnastkę a drugi na trzydziestkę. Jeden przewód od czujnika niskiego ciśnienia biegnie na trzydziestkę a drugi, ten czarno niebieski dokąd?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lut 2018, 18:29

Gubisz sie nie będziemy dwa razy pisać czytaj od początku jeszcze raz dokładnie skad napięcie na pin 30.

FLORYDA

Post autor: FLORYDA » 09 lut 2018, 22:59

Dzięki serdeczne. Prawdopodobnie przekaźnik sprawny. Znalazłem schemat na forum. Pozdrawiam

[ Dodano: 2018-02-09, 22:59 ]
Dzisiaj nareszcie znalazłem winowajcę :) presostat niskiego ciśnienia nawalił. Pod ciśnieniem tyka pięknie tylko biedak nie zwiera. Dostęp ciężki ale możliwy, oczywiście najpierw trzeba zdemontować schowek, później ściągnąć gumową rurkę z plastikowego króćca, następnie odpiąć i wyszarpać komputer sterujący, ściągnąć wtyczkę z presostatu a na końcu wykręcić go. Największy problem sprawia wyszarpanie kompa, reszta idzie gładko.

bazarq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:33
Lokalizacja: Stargard

Post autor: bazarq » 07 cze 2018, 16:54

witam. Podpinam się z pytaniem, gdyż nieświadomie kupiłem auto z klimą manualną z różnymi komputerami sterującymi. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu pinów sterownika z klimatyzacją do DIGIFANT 24, pod jakie piny powinny być piny informacji o załączeniu sprężarki (czarno-żółty) i sygnału z czujnika temperatury (czarno-siwy). W audi z klimą i starym sterownikiem na 38 pinów są pod 12 i 32.

Ktoś coś?

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 07 cze 2018, 21:19

bazarq pisze:witam. Podpinam się z pytaniem, gdyż nieświadomie kupiłem auto z klimą manualną z różnymi komputerami sterującymi. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu pinów sterownika z klimatyzacją do DIGIFANT 24, pod jakie piny powinny być piny informacji o załączeniu sprężarki (czarno-żółty) i sygnału z czujnika temperatury (czarno-siwy). W audi z klimą i starym sterownikiem na 38 pinów są pod 12 i 32.

Ktoś coś?
13 i 39

bazarq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:33
Lokalizacja: Stargard

Post autor: bazarq » 08 cze 2018, 01:52

No niby w kostce miejsce jest, ale z głowy mowisz odpowiednio piny czy z było robione i pamiętasz?

No i pytanie czy 5WP4 175 (039906024D) będzie trafiony z tymi pinami?

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 08 cze 2018, 21:20

pamiętam bo sam robiłem kiedyś klimę a piny odnośnie sterowników podawał mi specjalista
Jugo 007 a on się raczej na tym zna

[ Dodano: 2018-06-08, 21:20 ]
co do sterownika to powinno grać co prawda ja podłączałem pod 039906024A ale one różnią sie tylko tym że jeden jest bez immo a drugi je posiada

Trzciniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 kwie 2015, 09:38
Lokalizacja: Pisz

Post autor: Trzciniak » 15 lip 2018, 19:06

Panowie, a czy manualna klima z silnika V6 z 80 B4 podejdzie do B4 z silnikiem 2.0 ABT? Pytam bo mam okazję niedrogo wyrwać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lip 2018, 19:19

Trzciniak, raczej mało prawdopodobne, pewnie inny zupełnie układ

Trzciniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 kwie 2015, 09:38
Lokalizacja: Pisz

Post autor: Trzciniak » 15 lip 2018, 21:13

Ok, dzięki za odpowiedź. W takim razie kupię ta od 2.0 i ładuje do auta bo już nie mogę wytrzymać tego skwaru zly_

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 19 lip 2018, 00:54

PieterB, trochę szkoda, bo widzę na Alelele... po 500 zł klimy z Vki. Jakby była możliwość jakiejś modyfikacji czy dokupienia niedrogiej części, by klima z V6 współpracowała z R4 to byłoby świetnie.
Pytanie z innej beczki - czy stara chłodnica wody nie będzie kolidować z chłodnicą klimy i przypasuje do nowych wentylatorów? Bo to, że trzeba wiatraki na silniku z paskiem wraz z ich ramą wymienić na dwa elektryczne to już wiem.

Myślę, by zamontować klimę za jakiś czas, skoro aż takiego ogromu prac nie wymaga, jak też ceny części do układu w razie czego nie są duże z tego co się orientuję.

Jakich ewentualnych kłopotów mogę się spodziewać bezpośrednio po montażu? Jest ktoś też w stanie podać całkowite roczne koszty eksploatacji ogarniętej klimy w 80 B4?

Zastanawiam się też, czy jest sens płacić 800-1000 zł za klimę, skoro widzę, że te aukcje stoją i stoją... Warte jest to w ogóle takiej ceny?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lip 2018, 05:33

chłodnica i belka pas do wymiany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl