[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
- 
				
				FLORYDA
U mnie raczej tego czujnika poziomu płynu chłodzącego niema, jest tylko czujnik poziomu płynu hamulcowego ale jutro obejrzę ten zbiornik dokładnie, bo być może jest gdzieś schowany. Sorry za wprowadzenie w błąd, jeszcze dzisiaj poszedłem sprawdzić i okazało się, że taki czujnik jest na samym spodzie zbiorniczka także już wszystko jasne 
			
			
									
									
						
- 
				
				FLORYDA
U mnie przewody HL i HLS powinny być podpięte pod te właśnie czujniki ponieważ klimatyzacja jest fabryczna ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, dzisiaj w pracy trochę myślałem nad tą instalacją klimatyzacji chcąc wykluczyć przekaźnik, tzn. mam obawy co do sprawności przekaźnika który działa jako sterownik i jest w nim troszkę elektroniki a nawet jest wbudowany jakiś procesorek. Do tej pory, żeby załączyć klimę miałem doprowadzony +12v na nóżkę nr30 do której dochodzi przewód od czujnika niskiego ciśnienia, wtedy cewka przerzucała zasilanie na nóżkę nr87 do której dochodzi przewód sprężarki i sprężarka startowała sama czyli bez wentylatorów. Żeby wystartowały wentylatory chłodnicy musiałem zmostkować nóżkę 30 z 15, wtedy sprężarka uruchamiała się razem z wentylatorami a musiałem te nóżki zmostkować ponieważ miałem niesprawny włącznik AC, po naprawie tego włącznika wentylatory powinny startować po jego naciśnięciu oraz powinien pojawić się +12v na nóżce 15 do której doprowadzony jest przewód od czerwonego czujnika wysokiego ciśnienia i tak pewnie jest. Tylko że u mnie podając +12v na nóżkę nr15 cewka nie startuje i nie przerzuca napięcia na nóżkę 87 od sprężarki. Zeby cewka zadziałała musi pojawić się +12v na nóżce 30. Idąc tą drogą to albo mam walnięty przekaźnik bądż po włączeniu przycisku AC prąd musi biegnąć do wentylatorów, do nóżki 15 oraz do czujnika niskiego ciśnienia i od niego z powrotem do przekaźnika na nóżkę nr30. Wtedy prawdopodobnie to by tak działało. Czyli musiałyby być podane dwa plusy do przekaźnika, jeden na piętnastkę a drugi na trzydziestkę. Jeden przewód od czujnika niskiego ciśnienia biegnie na trzydziestkę a drugi, ten czarno niebieski dokąd?
			
			
									
									
						- 
				
				FLORYDA
Dzięki serdeczne. Prawdopodobnie przekaźnik sprawny. Znalazłem schemat na forum. Pozdrawiam 
[ Dodano: 2018-02-09, 22:59 ]
Dzisiaj nareszcie znalazłem winowajcę presostat niskiego ciśnienia nawalił. Pod ciśnieniem tyka pięknie tylko biedak nie zwiera. Dostęp ciężki ale możliwy, oczywiście najpierw trzeba zdemontować schowek, później ściągnąć gumową rurkę z plastikowego króćca, następnie odpiąć i wyszarpać komputer sterujący, ściągnąć wtyczkę z presostatu a na końcu wykręcić go. Największy problem sprawia wyszarpanie kompa, reszta idzie gładko.
 presostat niskiego ciśnienia nawalił. Pod ciśnieniem tyka pięknie tylko biedak nie zwiera. Dostęp ciężki ale możliwy, oczywiście najpierw trzeba zdemontować schowek, później ściągnąć gumową rurkę z plastikowego króćca, następnie odpiąć i wyszarpać komputer sterujący, ściągnąć wtyczkę z presostatu a na końcu wykręcić go. Największy problem sprawia wyszarpanie kompa, reszta idzie gładko.
			
			
									
									
						[ Dodano: 2018-02-09, 22:59 ]
Dzisiaj nareszcie znalazłem winowajcę
 presostat niskiego ciśnienia nawalił. Pod ciśnieniem tyka pięknie tylko biedak nie zwiera. Dostęp ciężki ale możliwy, oczywiście najpierw trzeba zdemontować schowek, później ściągnąć gumową rurkę z plastikowego króćca, następnie odpiąć i wyszarpać komputer sterujący, ściągnąć wtyczkę z presostatu a na końcu wykręcić go. Największy problem sprawia wyszarpanie kompa, reszta idzie gładko.
 presostat niskiego ciśnienia nawalił. Pod ciśnieniem tyka pięknie tylko biedak nie zwiera. Dostęp ciężki ale możliwy, oczywiście najpierw trzeba zdemontować schowek, później ściągnąć gumową rurkę z plastikowego króćca, następnie odpiąć i wyszarpać komputer sterujący, ściągnąć wtyczkę z presostatu a na końcu wykręcić go. Największy problem sprawia wyszarpanie kompa, reszta idzie gładko.witam. Podpinam się z pytaniem, gdyż nieświadomie kupiłem auto z klimą manualną z różnymi komputerami sterującymi. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu pinów sterownika z klimatyzacją do DIGIFANT 24, pod jakie piny powinny być piny informacji o załączeniu sprężarki (czarno-żółty) i sygnału z czujnika temperatury (czarno-siwy). W audi z klimą i starym sterownikiem na 38 pinów są pod 12 i 32. 
Ktoś coś?
			
			
									
									
						Ktoś coś?
13 i 39bazarq pisze:witam. Podpinam się z pytaniem, gdyż nieświadomie kupiłem auto z klimą manualną z różnymi komputerami sterującymi. Nie mogę nigdzie znaleźć schematu pinów sterownika z klimatyzacją do DIGIFANT 24, pod jakie piny powinny być piny informacji o załączeniu sprężarki (czarno-żółty) i sygnału z czujnika temperatury (czarno-siwy). W audi z klimą i starym sterownikiem na 38 pinów są pod 12 i 32.
Ktoś coś?
- 
				
				h/k
- Forum Audi 80 
- Posty: 1071
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
PieterB, trochę szkoda, bo widzę na Alelele... po 500 zł klimy z Vki. Jakby była możliwość jakiejś modyfikacji czy dokupienia niedrogiej części, by klima z V6 współpracowała z R4 to byłoby świetnie.
Pytanie z innej beczki - czy stara chłodnica wody nie będzie kolidować z chłodnicą klimy i przypasuje do nowych wentylatorów? Bo to, że trzeba wiatraki na silniku z paskiem wraz z ich ramą wymienić na dwa elektryczne to już wiem.
Myślę, by zamontować klimę za jakiś czas, skoro aż takiego ogromu prac nie wymaga, jak też ceny części do układu w razie czego nie są duże z tego co się orientuję.
Jakich ewentualnych kłopotów mogę się spodziewać bezpośrednio po montażu? Jest ktoś też w stanie podać całkowite roczne koszty eksploatacji ogarniętej klimy w 80 B4?
Zastanawiam się też, czy jest sens płacić 800-1000 zł za klimę, skoro widzę, że te aukcje stoją i stoją... Warte jest to w ogóle takiej ceny?
			
			
									
									
						Pytanie z innej beczki - czy stara chłodnica wody nie będzie kolidować z chłodnicą klimy i przypasuje do nowych wentylatorów? Bo to, że trzeba wiatraki na silniku z paskiem wraz z ich ramą wymienić na dwa elektryczne to już wiem.
Myślę, by zamontować klimę za jakiś czas, skoro aż takiego ogromu prac nie wymaga, jak też ceny części do układu w razie czego nie są duże z tego co się orientuję.
Jakich ewentualnych kłopotów mogę się spodziewać bezpośrednio po montażu? Jest ktoś też w stanie podać całkowite roczne koszty eksploatacji ogarniętej klimy w 80 B4?
Zastanawiam się też, czy jest sens płacić 800-1000 zł za klimę, skoro widzę, że te aukcje stoją i stoją... Warte jest to w ogóle takiej ceny?
 
							
















 
