Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9 TDI 1Z] Wymiana tulei sanek

tomek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 mar 2009, 18:01

[80 B4 1,9 TDI 1Z] Wymiana tulei sanek

Post autor: tomek18 » 22 cze 2009, 23:19

Witam.
Disiaj wymieniłem tuleje sań,podczas dokręcania sanek okazało się,że na jednej śrubie jest zerwany gwint i tu mam pytanie-jak dostać się do nakrętki, która jest w środku podłużnicy?

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 23 cze 2009, 11:32

Bez szlifierki i migomatu raczej sie nie obejdzie :-?
By trzeba było naciąć podłużnice wymienić tulejkę i zaspawać.

tomek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 mar 2009, 18:01

Post autor: tomek18 » 23 cze 2009, 18:57

Witam.
Tak łaśnie sądziłem.
Dięki za odpowiedż.

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 23 cze 2009, 19:44

Można jeszcze spróbować nagwintować, taniej i prościej :-)

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 24 cze 2009, 10:42

macspeed pisze:Można jeszcze spróbować nagwintować, taniej i prościej :-)
Jak nagwintujesz na większą śrubę to wtedy ta nie wejdzie w tulejkę przy sankach.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 06 lut 2018, 23:17

mam pytania odnosnie tulei sanek silnik 1z
jakie momenty dokrecenia ?
i czy same sanki zejda czy wahacze tez trzeba odkrecic od zwrotnicy? i czy trzeba podwieszac silnik skrzynie biegow?

Dzihard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 19:56
Imię: Kamil
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Dzihard » 07 lut 2018, 00:17

Dokręcenie według książki "Sam naprawiam dla B3" dla śrub M10: 35Nm + 90stopni, dla M12: 70 Nm + 90stopni. Podejrzewam, że dla B4 bedzie podobnie o ile nie tak samo. Skrzynie musisz podeprzeć lewarkiem albo deska, bo poduszki sa przykrecone do sanek. A wahacze musisz odkrecić od zwrotnicy, czy bedziesz je wyjmował to zależny od Ciebie, bo komplet sanki z wahaczami jednak troche waży i jak chcesz sie silowac to ok, ale wyjecie wahaczy w tym aucie nie jest problematyczne, a lżejsza robota wtedy.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 07 lut 2018, 00:50

ok dzieki za odpowiedz bo samych sanek sie nie da wyjac ? a jest jakas metoda pewna zeby sworzni ani gumy nie uszkodzic przy demontazy od zwrotnicy?

Dzihard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 19:56
Imię: Kamil
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Dzihard » 07 lut 2018, 19:55

Wahacze sa przykrecane do sanek. Albo wyciagasz sanki z wahaczami albo wyjmujesz wahacze, a potem sanki. Gumek na sworzniu raczej nie uszkodzisz bo jak odkrecisz go od zwrotnicy to puknisz mlotkiem lekko w wahacz i wyjdzie.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 07 lut 2018, 20:54

mam 93r 1z skrzynia manualna i ktora to ma byc wkocu tuleja m10 893 199 415 A/ czy bez A?
czy m12 8A0199415B
a moze od b3 podchodzi jest duzo tansza..
sruba na klucz 18mm

Dzihard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 19:56
Imię: Kamil
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Dzihard » 07 lut 2018, 22:41

klucz na 18 to tuleje 12, przynajmniej w moim 1z tak jest. Przednia tuleja: LEMI: https://aparts.pl/partscatalogue/13714- ... 4~101.aspx , SWAG tanszy https://aparts.pl/partscatalogue/30-75- ... 10006.aspx tylna: https://aparts.pl/partscatalogue/30-75- ... 10008.aspx Ja u siebie mam takie załozone i jezdzi Ok

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 07 lut 2018, 22:50

Dzihard pisze:Ja u siebie mam takie załozone i jezdzi Ok

czyli jak dobrze rozumie to z frmy swag? ile juz mogles zrobic kilometrow na nich?
super dziekuje to mi rozjasniles ze mam szukac na M12 zreszta musze rozkrecic i bedzie najpewniej potem zamawiac.
A nowe sruby dawales czy na starychskrecales wszystko?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 lut 2018, 23:49

Montuj poliuretan

Obrazek

Obrazek

Dzihard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 19:56
Imię: Kamil
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Dzihard » 08 lut 2018, 00:00

Przednie dałem Lemfordera, tylne SWAG, bo takie zamówil mi w sklepie, chciałem obie z lemfordera ale tylnych nie mógł dostac. Skreciłem na starych srubach nowe pewnie tylko w ASO dostaniesz o ile dostaniesz, Przebieg ok 2000km nie dawno to składałem. W B3 wymienialem na Lemfordery, 3 lata na Mts Kit 50 i 205/40/r17 czyli beton totalny zawiecho, przelatalo prawie 30k i mozna by sie pokusic o wymiane bo na nierownosciach zaczyna stukac, ale w B3 sa M10 i bardziej wysilone ze wzgledu, że silnik w B3 też na sankach jest postawiony, a nie jak w B4 na podłuznicach. Na nastepna wymiane pokusze sie o Poliuteran tak jak Krzychu napisał, bo cenowo nie ma tragedii, a żywotnosc ogromna w porowananiu z Gumowymi

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 08 lut 2018, 00:02

[quote="Krzysiek 84"]Montuj poliuretan

jaki to koszt?/ i czy sa jakies pod seryjne zawieszenie ? jaka to ma zywotnosc? (nie jezdzilem nigdy na tym)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl