[B4 1.9 1Z z 95] świece żarowe, czy wszystko dobrze?
[B4 1.9 1Z z 95] świece żarowe, czy wszystko dobrze?
Witam, dzisiaj wymieniałem akumulator oraz świece żarowe. Raczej wszystko poszło dobrze, nowe świece dokręciłem siłą 16 Nm, popękane fajki skleiłem taśmą i wsadziłem z powrotem ładnie na wcisk. I teraz pytanie jak to jest z tą kontrolką? Ponieważ wcześniej gasła mi po 4-5 sek, a teraz świeci się po przekręceniu kluczyka i zaraz gaśnie, u mnie mróz -7stopni. Dzisiaj nie będę już odpalam samochodu, ciekaw jestem jak jutro rano będzie kręcił.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To ile świeci kontrolka grzania świec nie ma nic wspólnego z tym czy świece są dobre czy spalone ,nowe czy stare .Układ grzania swiec działa bez wzgledu na to czy świece są czy ich nie ma .Czas świecenia kontrolki zalezy od temperatury "widzianej " przez komputer z niebieskiego czujnika w króćcu wodnym w głowicy .Kontrolka zawsze gaśnie wczesniej ,a prąd płynie jeszcze do świec ok 2 sekund
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
I Słuchamy uważnie aż przekaźnik rozłączy grzanie świec i dopiero wtedy odpalamy.MUNIOR pisze:.Kontrolka zawsze gaśnie wczesniej ,a prąd płynie jeszcze do świec ok 2 sekund
di0ni, Bardziej na Twoim miejscu skupiłbym się na sprawdzeniu kąta wtrysku i dawki paliwa , ewentualnie cofającego się paliwa.
Tak słyszałem przekaźnik, auto stało całą noc na mrozie i odpaliło z małymi drgawkami silnika . Miałem jeszcze wycieki na gumowych przewodach paliwowych, które wymieniłem i jest sucho. Jedyne co mnie denerwuje to zbierające się pęcherzyki powietrza przy wylocie z filtra grubszym przewodem, jak potrząsnę ręką wypływają jeszcze grubsze, myślałem, że to odpowietrzanie ale zrobiłem 10 km i nadal nic nie pomogło, wiecie o co tu chodzi?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja uważam, że po prostu uruchamiać po zgaszeniu kontrolki , to że jeszcze działa przekaźnik to nic złego , dogrzewa jeszcze świece przez chwile pracy na zimnym silniku - w nowszych układach, nawet common-rail też tak jest.
Ja tak robię zawsze w żony traktorku - ewentualnie podgrzewam 2x świece w duży mróz.
Ja tak robię zawsze w żony traktorku - ewentualnie podgrzewam 2x świece w duży mróz.
Krzysiek wygląda to o wiele prościej, co to jest na powrocie pompy? Wcześniej miałem Vento tyle, że tam miałem zaworek na spinkę, też będzie pasować? Jak by nie nowy filtr to pewnie również bym tak zrobił. Raczej poczekam do następnej zimy, ale szczerze to nie mam już cierpliwości cały dzień nic, jeszcze obok sklepu naprawiałem te przewody żeby mieć części pod ręką, próbowałem nawet upychać przewody o mniejszej średnicy (mam nadzieje, że to nie przeszkadza) no nic sprawdzę ten zaworek ale nie pamiętam właśnie żebym dostawał oring z filtremKrzysiek 84 pisze:Do wywalenia cały ten filtr a wstawić z golfa mk2.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko