Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z z 95] świece żarowe, czy wszystko dobrze?

ODPOWIEDZ
di0ni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:20

[B4 1.9 1Z z 95] świece żarowe, czy wszystko dobrze?

Post autor: di0ni » 06 lut 2018, 21:37

Witam, dzisiaj wymieniałem akumulator oraz świece żarowe. Raczej wszystko poszło dobrze, nowe świece dokręciłem siłą 16 Nm, popękane fajki skleiłem taśmą i wsadziłem z powrotem ładnie na wcisk. I teraz pytanie jak to jest z tą kontrolką? Ponieważ wcześniej gasła mi po 4-5 sek, a teraz świeci się po przekręceniu kluczyka i zaraz gaśnie, u mnie mróz -7stopni. Dzisiaj nie będę już odpalam samochodu, ciekaw jestem jak jutro rano będzie kręcił.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lut 2018, 22:14

To ile świeci kontrolka grzania świec nie ma nic wspólnego z tym czy świece są dobre czy spalone ,nowe czy stare .Układ grzania swiec działa bez wzgledu na to czy świece są czy ich nie ma .Czas świecenia kontrolki zalezy od temperatury "widzianej " przez komputer z niebieskiego czujnika w króćcu wodnym w głowicy .Kontrolka zawsze gaśnie wczesniej ,a prąd płynie jeszcze do świec ok 2 sekund
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 lut 2018, 23:48

MUNIOR pisze:.Kontrolka zawsze gaśnie wczesniej ,a prąd płynie jeszcze do świec ok 2 sekund
I Słuchamy uważnie aż przekaźnik rozłączy grzanie świec i dopiero wtedy odpalamy.

di0ni, Bardziej na Twoim miejscu skupiłbym się na sprawdzeniu kąta wtrysku i dawki paliwa , ewentualnie cofającego się paliwa.

di0ni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:20

Post autor: di0ni » 07 lut 2018, 17:07

Tak słyszałem przekaźnik, auto stało całą noc na mrozie i odpaliło z małymi drgawkami silnika ;-) . Miałem jeszcze wycieki na gumowych przewodach paliwowych, które wymieniłem i jest sucho. Jedyne co mnie denerwuje to zbierające się pęcherzyki powietrza przy wylocie z filtra grubszym przewodem, jak potrząsnę ręką wypływają jeszcze grubsze, myślałem, że to odpowietrzanie ale zrobiłem 10 km i nadal nic nie pomogło, wiecie o co tu chodzi?Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 07 lut 2018, 17:16

Pewnie ten "podgrzewacz" zapowietrza układ. Załóż gruszkę, podpompujesz to będziesz słyszał, gdzie jest nieszczelność. Pompkę zakładasz na czarnym przewodzie zasilającym, przed filtrem.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 lut 2018, 23:59

Do wywalenia cały ten filtr a wstawić z golfa mk2.



Obrazek

Obrazek

Obrazek


Lub z Forda

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 08 lut 2018, 07:56

Ja uważam, że po prostu uruchamiać po zgaszeniu kontrolki , to że jeszcze działa przekaźnik to nic złego , dogrzewa jeszcze świece przez chwile pracy na zimnym silniku - w nowszych układach, nawet common-rail też tak jest.
Ja tak robię zawsze w żony traktorku :) - ewentualnie podgrzewam 2x świece w duży mróz.

di0ni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:20

Post autor: di0ni » 08 lut 2018, 10:31

Krzysiek 84 pisze:Do wywalenia cały ten filtr a wstawić z golfa mk2.
Krzysiek wygląda to o wiele prościej, co to jest na powrocie pompy? Wcześniej miałem Vento tyle, że tam miałem zaworek na spinkę, też będzie pasować? Jak by nie nowy filtr to pewnie również bym tak zrobił. Raczej poczekam do następnej zimy, ale szczerze to nie mam już cierpliwości cały dzień nic, jeszcze obok sklepu naprawiałem te przewody żeby mieć części pod ręką, próbowałem nawet upychać przewody o mniejszej średnicy (mam nadzieje, że to nie przeszkadza) no nic sprawdzę ten zaworek ale nie pamiętam właśnie żebym dostawał oring z filtrem

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2018, 10:59

Zaworek zwrotny założony , zamiast tego małego plastikowego.
Niezbyt dobra opcja wstawiać przewody o mniejszej średnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga