[2.0 ABK] Ustawianie zapłonu na postoju
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
[2.0 ABK] Ustawianie zapłonu na postoju
Witam. Wpadł mi do głowy taki pomysł aby ustawic silnik na postoju w punkcie 6 stopni za punktem zero obserwujac znaki na kole zamochowym, potem zdjac z kopułki głowny kabel od cewki oraz kabel od pierwszego gara, podłaczycz pod zwolnione w kopułce gniazda miernik ustawiony na przedzwonke (zbadac przejscie) a następnie kręcic aparatem az powstanie przejscie pomiedzy pinami wtedy bede miał pewnosc, że w punkcie 6 stopni powstaje iskra w pierwszym garze. Pytanie czy ktoś próbował i czy włąsciwie piny w kopułce stykaja sie z koncówka palca czy napiecie tylko przeskakuje gdy palec i pin sa blisko siebie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chcesz badać przejście miernikiem między gniazdami kabli wysokiego napięcia w kopułce? Tak nie zbadasz bo tam iskra przeskakuje w powietrzu. Nawet jakby się dało to nie byłoby to precyzyjne bo tam jest duża szerokość styków i iskra przeskakuje gdzieś w połowie.
Ale podłączając miernik pod czujnik halla mogłoby się udać. Tylko kręć silnikiem zawsze "do przodu" gdy sprawdzasz bo lekki luz na trybie wałka pośredniego będzie powodował inny odczyt gdy będziesz kręcił do tyłu.
Kiedyś nawet myślałem czy nie zrobić sobie modułu zapłonowego z gaźnikowca (do szybkiej chwilowej przeróbki zapłonu w ABK), aby na czas ustawiania mieć zapłon statyczny zrobiony na tym module.
Tylko czy w trybie "zablokowanym" digifant daje iskrę dokładnie w momencie gdy dostaje sygnał z halla.
Ale podłączając miernik pod czujnik halla mogłoby się udać. Tylko kręć silnikiem zawsze "do przodu" gdy sprawdzasz bo lekki luz na trybie wałka pośredniego będzie powodował inny odczyt gdy będziesz kręcił do tyłu.
Kiedyś nawet myślałem czy nie zrobić sobie modułu zapłonowego z gaźnikowca (do szybkiej chwilowej przeróbki zapłonu w ABK), aby na czas ustawiania mieć zapłon statyczny zrobiony na tym module.
Tylko czy w trybie "zablokowanym" digifant daje iskrę dokładnie w momencie gdy dostaje sygnał z halla.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jeśli będzie poprawnie to raczej nie powinienmasteretsam pisze: A jeszcze nasuwa mi sie takie pytanie czy zapłon ustawiony na postoju na zgaszonym silniku nie zostanie skorygowany po odpaleniu przez komputer?
nie zablokujesz, więc można o tym zapomniećmasteretsam pisze:bo na odpalonym kompa mozna zablokowac a jak wygląda sprawa gdy silnik nie pracuje?
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
Skoro tutaj mowa, że nie zablokuje kompa to skąd posty w których piszą o odpinaniu niebieskiego czujnika i przegazowywania do 3500 obrotow w celu zablokowania kompa, w dodatku po tej operacji komp sie tak zablokował, że przestał podawać sygnał na wtryskiwacze i silnik nie odpalał wcale, dopiero odpiecie czujnika spalania detonacyjnego sprawiło, że auto ponownie zaczeło chulać.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Dziwne, u mnie było wszystko OK. Ba, nawet zauważałem jakieś oznaki innej pracy silnika tylko po samym odpięciu niebieskiego czujnika temperatury, ale i tak przegazowałem go 3 razy powyżej 3000 rpm.masteretsam pisze:Skoro tutaj mowa, że nie zablokuje kompa to skąd posty w których piszą o odpinaniu niebieskiego czujnika i przegazowywania do 3500 obrotow w celu zablokowania kompa, w dodatku po tej operacji komp sie tak zablokował, że przestał podawać sygnał na wtryskiwacze i silnik nie odpalał wcale, dopiero odpiecie czujnika spalania detonacyjnego sprawiło, że auto ponownie zaczeło chulać.
Wygląda na to, że możesz mieć problem z którymś czujnikiem. VAG KKL był podpinany? Diagnostyka zrobiona (pamięć błędów, odczyty z czujników)? Moim zdaniem nie znając stanu układu nie warto w ogóle brać się za ustawianie zapłonu.