Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Ustawianie zapłonu na postoju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

[2.0 ABK] Ustawianie zapłonu na postoju

Post autor: masteretsam » 08 lut 2018, 08:15

Witam. Wpadł mi do głowy taki pomysł aby ustawic silnik na postoju w punkcie 6 stopni za punktem zero obserwujac znaki na kole zamochowym, potem zdjac z kopułki głowny kabel od cewki oraz kabel od pierwszego gara, podłaczycz pod zwolnione w kopułce gniazda miernik ustawiony na przedzwonke (zbadac przejscie) a następnie kręcic aparatem az powstanie przejscie pomiedzy pinami wtedy bede miał pewnosc, że w punkcie 6 stopni powstaje iskra w pierwszym garze. Pytanie czy ktoś próbował i czy włąsciwie piny w kopułce stykaja sie z koncówka palca czy napiecie tylko przeskakuje gdy palec i pin sa blisko siebie.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 08 lut 2018, 10:51

a nie lepiej po prostu użyć stroboskopu ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lut 2018, 11:18

Chcesz badać przejście miernikiem między gniazdami kabli wysokiego napięcia w kopułce? Tak nie zbadasz bo tam iskra przeskakuje w powietrzu. Nawet jakby się dało to nie byłoby to precyzyjne bo tam jest duża szerokość styków i iskra przeskakuje gdzieś w połowie.

Ale podłączając miernik pod czujnik halla mogłoby się udać. Tylko kręć silnikiem zawsze "do przodu" gdy sprawdzasz bo lekki luz na trybie wałka pośredniego będzie powodował inny odczyt gdy będziesz kręcił do tyłu.

Kiedyś nawet myślałem czy nie zrobić sobie modułu zapłonowego z gaźnikowca (do szybkiej chwilowej przeróbki zapłonu w ABK), aby na czas ustawiania mieć zapłon statyczny zrobiony na tym module.

Tylko czy w trybie "zablokowanym" digifant daje iskrę dokładnie w momencie gdy dostaje sygnał z halla.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 08 lut 2018, 15:16

Stroboskopu nie ma i dlatego zrodził się taki pomysł. A jeszcze nasuwa mi sie takie pytanie czy zapłon ustawiony na postoju na zgaszonym silniku nie zostanie skorygowany po odpaleniu przez komputer? bo na odpalonym kompa mozna zablokowac a jak wygląda sprawa gdy silnik nie pracuje?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lut 2018, 16:19

masteretsam pisze: A jeszcze nasuwa mi sie takie pytanie czy zapłon ustawiony na postoju na zgaszonym silniku nie zostanie skorygowany po odpaleniu przez komputer?
jeśli będzie poprawnie to raczej nie powinien
masteretsam pisze:bo na odpalonym kompa mozna zablokowac a jak wygląda sprawa gdy silnik nie pracuje?
nie zablokujesz, więc można o tym zapomnieć

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lut 2018, 16:19

Sam wyżej o tym napisałem czy blokowanie równa się odpalaniu iskry bezpośrednio z czujnika halla bez przesuwania przez ECU.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lut 2018, 16:25

maciek889 pisze:Sam wyżej o tym napisałem czy blokowanie równa się odpalaniu iskry bezpośrednio z czujnika halla bez przesuwania przez ECU.
tego nie jestem pewnie bo nigdy tego nie sprawdzałem osobiście

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 08 lut 2018, 18:17

Skoro tutaj mowa, że nie zablokuje kompa to skąd posty w których piszą o odpinaniu niebieskiego czujnika i przegazowywania do 3500 obrotow w celu zablokowania kompa, w dodatku po tej operacji komp sie tak zablokował, że przestał podawać sygnał na wtryskiwacze i silnik nie odpalał wcale, dopiero odpiecie czujnika spalania detonacyjnego sprawiło, że auto ponownie zaczeło chulać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lut 2018, 19:15

masteretsam, nie rozumiem Cię w ogóle mysli_

Pytałeś czy zablokujesz na wyłączonym silniku, to Ci napisałem że nie, więc nie wiem o co jeszcze pytasz bezradny_

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 08 lut 2018, 20:57

Sorka, mój błąd źle zinterpretowałem odpowiedź.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 lut 2018, 23:29

masteretsam pisze:Skoro tutaj mowa, że nie zablokuje kompa to skąd posty w których piszą o odpinaniu niebieskiego czujnika i przegazowywania do 3500 obrotow w celu zablokowania kompa, w dodatku po tej operacji komp sie tak zablokował, że przestał podawać sygnał na wtryskiwacze i silnik nie odpalał wcale, dopiero odpiecie czujnika spalania detonacyjnego sprawiło, że auto ponownie zaczeło chulać.
Dziwne, u mnie było wszystko OK. Ba, nawet zauważałem jakieś oznaki innej pracy silnika tylko po samym odpięciu niebieskiego czujnika temperatury, ale i tak przegazowałem go 3 razy powyżej 3000 rpm.

Wygląda na to, że możesz mieć problem z którymś czujnikiem. VAG KKL był podpinany? Diagnostyka zrobiona (pamięć błędów, odczyty z czujników)? Moim zdaniem nie znając stanu układu nie warto w ogóle brać się za ustawianie zapłonu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl