[80 B4 2.0 ABT] Ciężko wchodzą biegi jak zimny.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wydaje mi sie że olej w skrzyni również sie wymienia, chociaż sam tego nigdy nie robiłem ale tez nie słyszałem żeby robił to ktoś z moich kolegów... Również dołanczam sie do pytania co ile km? Czy tak jak pisze goldi j51, dla oleju castrola czy jest jakaś reguła jak na olej silnikowy ze np co 10tys km??
Ostatnio zmieniony 21 lis 2007, 18:15 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Co miałeś na myśli pisząc to?MorajB4 pisze:W skrzyni sie nie wymienia oleju :evil:
A wracając do tematu to podejrzewam, że pogląd, iż w skrzyni oleju się nie wymienia wziął się stąd, że producent nie przewidywał dłuższej eksploatacji skrzyni niż 180-200 tys km. Po takim przebiegu serwis zaleca wymianę całej skrzyni i tyle. Jeśli chodzi o praktykę to oczywiście, że olej w skrzyni można zmieniać i należy to robić. Biorąc pod uwagę to co napisałem powyżej można się pokusić o jego wymianę co 180 tys. km. Świeży olej zawsze będzie lepszy niż stary (zwłaszcza kilkunastoletni), ważne by był to olej zgodny z zaleceniami producenta skrzyni, a nie jakiś inny wynalazek bo wtedy można rzeczywiście biedy narobić. Ja osobiście wymieniam co 80 tys. Większość producentów różnych przekładni zaleca wymianę oleju syntetycznego przekładniowego co 3-4 lata, a mineralnego co 1-2 lata. Mam trochę do czynienia z przekładniami (co prawda trochę innego typu) i wiem z praktyki jak olbrzymi wpływ na zużycie przekładni ma stan oleju, a tu jeszcze dochodzą bardzo ciężkie warunki pracy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Jaki olej wlałeś? Ponoć zmiana na oryginalny OEMowy czasem pomaga.Panowie, wymieniłem olej w skrzyni, brak poprawy, wymienilem krzyżak wybieraka, (po wymianie wrzucam bieg i lewarek nie drgnie ani na milimetr) wymienilem plyn w wysprzęgliku a mimo to na zimnym silniku dwójka zawsze wchodzi opornie, prawie ze zgrzytem.
Po drugie poduchy silnika, skrzyni, odbój przedni do sprawdzenia. Dywanik kierowcy nie podwija się pod pedał sprzęgła? Samo sprzęgło i jego mechanizm jest na pewno OK?
Po trzecie na zimnej skrzyni dwójka oporniejsza niż pozostałe biegi to nie jest nie wiadomo jaki problem. Przede wszystkim - spokojnie biegi zmieniamy, w szczególności jak olej skrzyni zimny (rozgrzewa się trochę dłużej od silnikowego). Nawet pan Dieter Korp pisał o tym w książce o 80 B3.
Problem to by był jakby mimo tego zgrzytało, że aż zęby bolą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Tutaj masz co nieco o sprawdzaniu sprzęgła.
Od siebie dodam, że przyhaczającą dwójkę też mam i sprawę ogarniam tak, że... po prostu na spokojnie zmieniam biegi jak olej skrzyni jeszcze zimny. Wszystkie sprawy, o których Tobie pisałem mam zrobione, a najwięcej o dziwo pomogła wymiana lekko przydartego gumowego odboju przy pasie przednim na nówkę. Tutaj zamiennik też jest OK byleby guma, a nie poliuretan.
Hmmm, no właśnie niby te zamiennie oleje spełniają normy, ale gdzieniegdzie można wyczytać, że olej z ASO potrafi przywrócić poprawne działanie skrzyni. Chyba spróbuję za 3-4 lata wlać olej oryginalny. Teraz to mi szkoda zlewać tego Valvoline.VW G 052 911 A1/A2
castrol taka norme mial niby