Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Ciężko wchodzą biegi jak zimny.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lis 2007, 15:07

Wydaje mi sie że olej w skrzyni również sie wymienia, chociaż sam tego nigdy nie robiłem ale tez nie słyszałem żeby robił to ktoś z moich kolegów... Również dołanczam sie do pytania co ile km? Czy tak jak pisze goldi j51, dla oleju castrola czy jest jakaś reguła jak na olej silnikowy ze np co 10tys km??
Ostatnio zmieniony 21 lis 2007, 18:15 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 21 lis 2007, 17:49

W skrzyni sie nie wymienia oleju :-) :evil: :evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lis 2007, 18:12

To jak to jest ten olej sie nie zurzywa? Może to jest przyczyna dla czego nigdy nie słyszałem żeby ktos wymieniał :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lis 2007, 18:15

MorajB4 pisze:W skrzyni sie nie wymienia oleju :-) :evil:
Co miałeś na myśli pisząc to?
A wracając do tematu to podejrzewam, że pogląd, iż w skrzyni oleju się nie wymienia wziął się stąd, że producent nie przewidywał dłuższej eksploatacji skrzyni niż 180-200 tys km. Po takim przebiegu serwis zaleca wymianę całej skrzyni i tyle. Jeśli chodzi o praktykę to oczywiście, że olej w skrzyni można zmieniać i należy to robić. Biorąc pod uwagę to co napisałem powyżej można się pokusić o jego wymianę co 180 tys. km. Świeży olej zawsze będzie lepszy niż stary (zwłaszcza kilkunastoletni), ważne by był to olej zgodny z zaleceniami producenta skrzyni, a nie jakiś inny wynalazek bo wtedy można rzeczywiście biedy narobić. Ja osobiście wymieniam co 80 tys. Większość producentów różnych przekładni zaleca wymianę oleju syntetycznego przekładniowego co 3-4 lata, a mineralnego co 1-2 lata. Mam trochę do czynienia z przekładniami (co prawda trochę innego typu) i wiem z praktyki jak olbrzymi wpływ na zużycie przekładni ma stan oleju, a tu jeszcze dochodzą bardzo ciężkie warunki pracy.

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 21 lis 2007, 18:20

Danek pisze:
MorajB4 pisze:W skrzyni sie nie wymienia oleju :-) :evil:
Co miałeś na myśli pisząc to?

...że producent nie przewidywał dłuższej eksploatacji skrzyni niż 180-200 tys km. Po takim przebiegu serwis zaleca wymianę całej skrzyni i tyle.
Własnie to miałem na myśli

mazur537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2017, 12:21
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: mazur537 » 16 lut 2018, 12:56

Panowie, wymieniłem olej w skrzyni, brak poprawy, wymienilem krzyżak wybieraka, (po wymianie wrzucam bieg i lewarek nie drgnie ani na milimetr) wymienilem plyn w wysprzęgliku a mimo to na zimnym silniku dwójka zawsze wchodzi opornie, prawie ze zgrzytem.

Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lut 2018, 13:32

Synchronizator padł.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 25 lut 2018, 13:30

Panowie, wymieniłem olej w skrzyni, brak poprawy, wymienilem krzyżak wybieraka, (po wymianie wrzucam bieg i lewarek nie drgnie ani na milimetr) wymienilem plyn w wysprzęgliku a mimo to na zimnym silniku dwójka zawsze wchodzi opornie, prawie ze zgrzytem.
Jaki olej wlałeś? Ponoć zmiana na oryginalny OEMowy czasem pomaga.
Po drugie poduchy silnika, skrzyni, odbój przedni do sprawdzenia. Dywanik kierowcy nie podwija się pod pedał sprzęgła? Samo sprzęgło i jego mechanizm jest na pewno OK?

Po trzecie na zimnej skrzyni dwójka oporniejsza niż pozostałe biegi to nie jest nie wiadomo jaki problem. Przede wszystkim - spokojnie biegi zmieniamy, w szczególności jak olej skrzyni zimny (rozgrzewa się trochę dłużej od silnikowego). Nawet pan Dieter Korp pisał o tym w książce o 80 B3.

Problem to by był jakby mimo tego zgrzytało, że aż zęby bolą.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 25 lut 2018, 19:17

Akurat mam tak samo z 2-ką i czekam chwilę zanim wrzucę. Oczywiście jak zimna skrzynia. Podejrzewam synchronizator, ale ewentualne grzebanie to tylko przy okazji jakiejś innej roboty planuję np jak sprzęgło się skończy czy coś.

mazur537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2017, 12:21
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: mazur537 » 27 lut 2018, 12:20

VW G 052 911 A1/A2
castrol taka norme mial niby, poduszki sprawdzone, gaz do spodu- bez gazu- gaz do spodu zadnych szarpniec i uderzen, dywanik przyciety, przybity do podlogi juz sie nie zachacza, co do sprzegla to nie wiem bo nie sciagalem skrzyni ale jakby sie konczylo to by nie ciagnał a jest ok

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 28 lut 2018, 06:53

Obrazek

Tutaj masz co nieco o sprawdzaniu sprzęgła.

Od siebie dodam, że przyhaczającą dwójkę też mam i sprawę ogarniam tak, że... po prostu na spokojnie zmieniam biegi jak olej skrzyni jeszcze zimny. Wszystkie sprawy, o których Tobie pisałem mam zrobione, a najwięcej o dziwo pomogła wymiana lekko przydartego gumowego odboju przy pasie przednim na nówkę. Tutaj zamiennik też jest OK byleby guma, a nie poliuretan.
VW G 052 911 A1/A2
castrol taka norme mial niby
Hmmm, no właśnie niby te zamiennie oleje spełniają normy, ale gdzieniegdzie można wyczytać, że olej z ASO potrafi przywrócić poprawne działanie skrzyni. Chyba spróbuję za 3-4 lata wlać olej oryginalny. Teraz to mi szkoda zlewać tego Valvoline.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga