[B4 1,9 TDI 1z] Całkowita zmiana filtra paliwa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
Tez zabieram sie do tego projekt zmiany obudowy filtra paliwa obudowa z scenika ii za cale9zl;)
kupiony na portalu aukcyjnymi nawet udalo sie ze jest w srodku praktyczne nowy filtr ori renualt
Juz niedlugo montaz i myslalem nad rozbudowa tego projektu mierzylem pobor pradu ook 4 ampery,, i naszla mnie mysl moze robic kontrolke zalanczania termika moze ma ktos jakis pomysl jak to zrobic?
Bo wiadommo czesc elektryczna ma swoje prawa moze kiedys sie zapsuc a majac kontrolke bylo by wiadomo co sie dzieje i:)
jeszcze jedno pytanie ten zaworek na powrocie paliwa zaraz na rurce metalowej za ori filtrem audi zostawiac czy tez go wywalic?
kupiony na portalu aukcyjnymi nawet udalo sie ze jest w srodku praktyczne nowy filtr ori renualt
Juz niedlugo montaz i myslalem nad rozbudowa tego projektu mierzylem pobor pradu ook 4 ampery,, i naszla mnie mysl moze robic kontrolke zalanczania termika moze ma ktos jakis pomysl jak to zrobic?
Bo wiadommo czesc elektryczna ma swoje prawa moze kiedys sie zapsuc a majac kontrolke bylo by wiadomo co sie dzieje i:)
jeszcze jedno pytanie ten zaworek na powrocie paliwa zaraz na rurce metalowej za ori filtrem audi zostawiac czy tez go wywalic?
kontrolkę załączania termika- dobry pomysł swego czasu myślałem nad czymś takim chwilę ale ze względu na brak czasu się poddałem , do obudowy dochodzi + oraz -, u mnie stałe po przekręceniu stacyjki ,pewnie musiałbyś ingerować w obudowę z termikiem ,aby zapalała się tylko jak jest pobór prądu i jak temik wewnątrz obudowy przewodzi , niech wypowiedzą się mądrzejsi z elektryki , sam chętnie bym takie coś zrezał.
a co do zaworku to jak to szeryf Munior poleca wywal zbędne dziadostwo .
[ Dodano: 2017-12-04, 10:49 ]
jest postęp jakiś w sprawie tej kontolki ?
mam poszlakę : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... l#16756574
może ktoś podpowie czy to ma sens taki układ z kontaktronem ?
a co do zaworku to jak to szeryf Munior poleca wywal zbędne dziadostwo .
[ Dodano: 2017-12-04, 10:49 ]
jest postęp jakiś w sprawie tej kontolki ?
mam poszlakę : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... l#16756574
może ktoś podpowie czy to ma sens taki układ z kontaktronem ?
Tak sobie myślę czasem czy termik który podgrzewa paliwo wlatujące bezpośrednio do filtra działa na konkretne mrozy czy na stałe grzeje i się nie spali itp bo podłączając + po stacyjce powinno go załączyć tak samo jak bezpośrednio z akumulatora, a ciekaw jestem jak to jest rozwiązane oryginalnie np . w renault.
Czy aby czasem nie załącza komputer czy jakiś czujnik tego podgrzewacza jak temp.spada do określonej wartości? Czy może w samym filtrze jest jakiś czujnik?? Chętnie bym rozebrał jakiąś obudowę i dowiedział się co siedzi w środku ale szkoda psuć
Czy aby czasem nie załącza komputer czy jakiś czujnik tego podgrzewacza jak temp.spada do określonej wartości? Czy może w samym filtrze jest jakiś czujnik?? Chętnie bym rozebrał jakiąś obudowę i dowiedział się co siedzi w środku ale szkoda psuć
obudowa filtra paliwa ma w spodku termik który załączając grzałekę podgrzewa paliwo działa na konkretne temperatury od +5 stopni .powyżej tej temperatury nie przewodzi ,czyli grzałka nie działa , termik jest to takie bystre dziadostwo ze nic go nie steruje po za temperaturą ,no i oczywiście zasilanie + i - musi byc podłączone mowa oczywiście o rezanym filtrze z opla, renówki czy mitsu , pod warunkiem ze jest sprawny i stąd zachodzi potrzeba zrobienia kontrolki grzania czyli działania tego termika , tylko jak ma ktoś jakis gotowy i prosty patent ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zaden komuter tego nie załacza w orginale ...po to jest termostat żeby to działało po podłaczeniu pod plus po stacyjce .Temostat załącza się w temp.ok.5 stopni i w róznych filtrach ta temp.trochę może się różnić ,bo sprawdzalem kilka i w jednych obwód był juz zamkniety przy 4-5 stopniach a w innych dopiero kolo zera .Żadnej kontrolki nie da się tu wykombinować ...jak ktoś ma watpliwosci czy działa ,to przy temp ok.5 stopni ,albo trochę ponizej wystarczy sprawdzić czy styki zasilania mają zamkniety obwódTak sobie myślę czasem czy termik który podgrzewa paliwo wlatujące bezpośrednio do filtra działa na konkretne mrozy czy na stałe grzeje i się nie spali itp bo podłączając + po stacyjce powinno go załączyć tak samo jak bezpośrednio z akumulatora, a ciekaw jestem jak to jest rozwiązane oryginalnie np . w renault.
Czy aby czasem nie załącza komputer czy jakiś czujnik tego podgrzewacza jak temp.spada do określonej wartości? Czy może w samym filtrze jest jakiś czujnik?? Chętnie bym rozebrał jakiąś obudowę i dowiedział się co siedzi w środku ale szkoda psuć
_________________
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Na chama kontrolka była by wykonywalna ale na bazie bocznika, a ze bocznik to musi być wzmacniacz operacyjny czyli kilka elementów elektroniki tranzystory, rezystory itd. bo boczniki przeważnie maja wyjscie 50mV a to za słabo by coś bezpośrednio sterować ale na tyle by elektronika już działała, i jak wiadomo jest skala czyli próg zadziałania.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Możesz też iść na kompromis czyli schemat jak wyżej uzwojenie drutem 2mm2 (bo ktos tam wspominał coś o 4A) ilość dobrana, Ale pamiętaj że kontrolka tylko będzie działać w fazie rozruchu grzałki. Czyli od załączenia do pewnej uzyskanej temp. Bo grzałka zmniejsza pobór prądu jak jest rozgrzana nie będziesz tylko widział kiedy się wyłączy grzanie bo kontrolka wcześniej sporo zgaśnie.
To tak jak świeca żarowa faza rozruchu początek grzania 20A pobór a faza rozgrzana 5-8A czyli jak by wykonać to dla świecy to kontrolka zadziała w przedziale 20-10A poniżej 10A wyłączy kontrolkę mimo ze nadal będzie grzać (taki przykład daje wartości orientacyjne)
To tak jak świeca żarowa faza rozruchu początek grzania 20A pobór a faza rozgrzana 5-8A czyli jak by wykonać to dla świecy to kontrolka zadziała w przedziale 20-10A poniżej 10A wyłączy kontrolkę mimo ze nadal będzie grzać (taki przykład daje wartości orientacyjne)