Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI 1z] Całkowita zmiana filtra paliwa.

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 13 paź 2017, 10:14

Tez zabieram sie do tego projekt zmiany obudowy filtra paliwa obudowa z scenika ii za cale9zl;)
kupiony na portalu aukcyjnymi nawet udalo sie ze jest w srodku praktyczne nowy filtr ori renualt ;)

Juz niedlugo montaz i myslalem nad rozbudowa tego projektu mierzylem pobor pradu ook 4 ampery,, i naszla mnie mysl moze robic kontrolke zalanczania termika moze ma ktos jakis pomysl jak to zrobic?

Bo wiadommo czesc elektryczna ma swoje prawa moze kiedys sie zapsuc a majac kontrolke bylo by wiadomo co sie dzieje i:)

jeszcze jedno pytanie ten zaworek na powrocie paliwa zaraz na rurce metalowej za ori filtrem audi zostawiac czy tez go wywalic?

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 04 gru 2017, 10:49

kontrolkę załączania termika- dobry pomysł swego czasu myślałem nad czymś takim chwilę ale ze względu na brak czasu się poddałem , do obudowy dochodzi + oraz -, u mnie stałe po przekręceniu stacyjki ,pewnie musiałbyś ingerować w obudowę z termikiem ,aby zapalała się tylko jak jest pobór prądu i jak temik wewnątrz obudowy przewodzi , niech wypowiedzą się mądrzejsi z elektryki , sam chętnie bym takie coś zrezał.

a co do zaworku to jak to szeryf Munior poleca wywal zbędne dziadostwo .

[ Dodano: 2017-12-04, 10:49 ]
jest postęp jakiś w sprawie tej kontolki ?
mam poszlakę : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... l#16756574

może ktoś podpowie czy to ma sens taki układ z kontaktronem ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 gru 2017, 11:14

Miał by sens gdyby pobór prądu był stały. Ale jest zmienny i nie wypali bo jak sami wiecie im cieplejsze grzałka tym mniejszy pobór prądu nie będziesz wstanie nawinac tak cewki na kontraktor by działał na większe i mniejsze prądy

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 04 gru 2017, 20:32

Tak sobie myślę czasem czy termik który podgrzewa paliwo wlatujące bezpośrednio do filtra działa na konkretne mrozy czy na stałe grzeje i się nie spali itp bo podłączając + po stacyjce powinno go załączyć tak samo jak bezpośrednio z akumulatora, a ciekaw jestem jak to jest rozwiązane oryginalnie np . w renault.
Czy aby czasem nie załącza komputer czy jakiś czujnik tego podgrzewacza jak temp.spada do określonej wartości? Czy może w samym filtrze jest jakiś czujnik?? Chętnie bym rozebrał jakiąś obudowę i dowiedział się co siedzi w środku ale szkoda psuć

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 04 gru 2017, 20:50

obudowa filtra paliwa ma w spodku termik który załączając grzałekę podgrzewa paliwo działa na konkretne temperatury od +5 stopni .powyżej tej temperatury nie przewodzi ,czyli grzałka nie działa , termik jest to takie bystre dziadostwo ze nic go nie steruje po za temperaturą ,no i oczywiście zasilanie + i - musi byc podłączone mowa oczywiście o rezanym filtrze z opla, renówki czy mitsu , pod warunkiem ze jest sprawny i stąd zachodzi potrzeba zrobienia kontrolki grzania czyli działania tego termika , tylko jak ma ktoś jakis gotowy i prosty patent ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 gru 2017, 20:58

Tak sobie myślę czasem czy termik który podgrzewa paliwo wlatujące bezpośrednio do filtra działa na konkretne mrozy czy na stałe grzeje i się nie spali itp bo podłączając + po stacyjce powinno go załączyć tak samo jak bezpośrednio z akumulatora, a ciekaw jestem jak to jest rozwiązane oryginalnie np . w renault.
Czy aby czasem nie załącza komputer czy jakiś czujnik tego podgrzewacza jak temp.spada do określonej wartości? Czy może w samym filtrze jest jakiś czujnik?? Chętnie bym rozebrał jakiąś obudowę i dowiedział się co siedzi w środku ale szkoda psuć
_________________
Zaden komuter tego nie załacza w orginale ...po to jest termostat żeby to działało po podłaczeniu pod plus po stacyjce .Temostat załącza się w temp.ok.5 stopni i w róznych filtrach ta temp.trochę może się różnić ,bo sprawdzalem kilka i w jednych obwód był juz zamkniety przy 4-5 stopniach a w innych dopiero kolo zera .Żadnej kontrolki nie da się tu wykombinować ...jak ktoś ma watpliwosci czy działa ,to przy temp ok.5 stopni ,albo trochę ponizej wystarczy sprawdzić czy styki zasilania mają zamkniety obwód

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 gru 2017, 21:19

Na chama kontrolka była by wykonywalna ale na bazie bocznika, a ze bocznik to musi być wzmacniacz operacyjny czyli kilka elementów elektroniki tranzystory, rezystory itd. bo boczniki przeważnie maja wyjscie 50mV a to za słabo by coś bezpośrednio sterować ale na tyle by elektronika już działała, i jak wiadomo jest skala czyli próg zadziałania.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 04 gru 2017, 21:27

widze ze prosto sie tego nie da zrobic . ale bynajmniej probowalismy rozwiazac ten temat, a ze z mizernym skutkiem no coz takie zycie.

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 04 gru 2017, 21:29

No i wszystko jasne Prof.MUNIOR zawsze służy pomocą w dziale Zetor :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 gru 2017, 21:43

Możesz też iść na kompromis czyli schemat jak wyżej uzwojenie drutem 2mm2 (bo ktos tam wspominał coś o 4A) ilość dobrana, Ale pamiętaj że kontrolka tylko będzie działać w fazie rozruchu grzałki. Czyli od załączenia do pewnej uzyskanej temp. Bo grzałka zmniejsza pobór prądu jak jest rozgrzana nie będziesz tylko widział kiedy się wyłączy grzanie bo kontrolka wcześniej sporo zgaśnie.

To tak jak świeca żarowa faza rozruchu początek grzania 20A pobór a faza rozgrzana 5-8A czyli jak by wykonać to dla świecy to kontrolka zadziała w przedziale 20-10A poniżej 10A wyłączy kontrolkę mimo ze nadal będzie grzać (taki przykład daje wartości orientacyjne)

Gagate12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:00
Lokalizacja: Grodków

Post autor: Gagate12 » 27 lut 2018, 12:03

Witam. Zamierzam zmienić filtr paliwa na taki z 1.9dci. Zakupiłem filtr, ale nie wiem jak podłączyć zasilanie do kostki. Z której strony jest plus a z której minus lub czy to jest obojętne? Szukałem w google ale jakoś nie potrafiłem znaleźć.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 27 lut 2018, 13:40

kolego nie wiem jak jest w 1.9dci , ja mam z 1,9did i plus mam po lewej stronie a masę po prawej , może po prostu znajdź auto z takim silnikiem i sprawdź sobie jak jest w oryginale, no chyba ze na tym forum znajdzie się ktoś kto może udzielić Tobie takiej odpowiedzi

Gagate12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:00
Lokalizacja: Grodków

Post autor: Gagate12 » 27 lut 2018, 15:39

Znalazłem zdjęcie wtyczki przy filtrze i wygląda na to że plus jest z prawej strony. Będę musiał tak spróbować chyba że ktoś będzie wiedział jak i mi napisze. Zdjęcie daje poniżej może komuś się przyda.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lut 2018, 15:48

Biegunowos bez różnicy

Gagate12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 2018, 12:00
Lokalizacja: Grodków

Post autor: Gagate12 » 27 lut 2018, 16:16

Jarewa pisze:Biegunowos bez różnicy
Dzięki. Mogę spokojnie montować bez obaw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl