[ALL] wzrost ciśnienia acr01
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
[ALL] wzrost ciśnienia acr01
Panowie czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem że ciśnienia wzrasta i to znacząco do ponad 2 bar(ustawione 1,30) przy dodawaniu gazu? Spotkałem się ze spadkami ale z wzrostem. Mowa o wyżej wymienionym parowniku + stag 4 qbox. Mam problem by dobrze gaz ustawić.
Problem dotyczy mazdy 323f ale akurat nie w tym rzecz.
Problem dotyczy mazdy 323f ale akurat nie w tym rzecz.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2018, 15:52 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Albo nie sprawdzaj bo mi się pomyliło. Jak podciśnienie parownika jest niepodłączone to ciśnienie wskazywane na postoju będzie wyższe o jakieś 0,7 bara względem tego z podłączonym podciśnieniem do parownika.
Pewnie gdyby podciśnienie do map sensora byłoby niepodłączone a parownika podłączone to by się tak działo.
A nie masz map-sensora na podmianę? Bo może on jest źródłem problemu.
Pewnie gdyby podciśnienie do map sensora byłoby niepodłączone a parownika podłączone to by się tak działo.
A nie masz map-sensora na podmianę? Bo może on jest źródłem problemu.
Jak kiedyś w fieście miałem podobnie. Silnik 1.3 ale reduktor miałem silver (sporo za duży, no ale taki akurat był). Ciśnienie rosło z przyspieszaniem właśnie przez podłączone podciśnienie. Po odłączeniu podciśnienia ze względu na małe zapotrzebowanie i wydajny parownik ciśnienie nawet nie drgało przy pełnym obciążeniu.
Ale czy tam było podłączone do mapsensora to już nie pamiętam to było na sterowniku Ocotec'a
Ale czy tam było podłączone do mapsensora to już nie pamiętam to było na sterowniku Ocotec'a
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie, nie mam ale spróbuję skombinowaćmaciek889 pisze:A nie masz map-sensora na podmianę? Bo może on jest źródłem problemu.
A jaka jest zależność mapsensora względem ciśnienia - jakbym mógł w skrócie prosić. Bo właśnie na mapsensorze też jakieś dziwne skoki się trafiały i możę to ma faktycznie coś wspólnego.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2018, 17:59 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To co jest pokazywane w programie to różnica ciśnień między kolektorem a wyjście na listwę. I jak sterownik nie zauważy zmiany ciśnienia w kolektorze to a reduktor już tak to wtedy wskazanie ciśnienia wzrośnie po raptownym otwarciu przepustnicy albo jeździe z obciążeniem.
Ale takie coś łatwo by było zobaczyć na mapie bo wtedy kropki mogłyby się poukładać w dziwne wzorki.
Ale takie coś łatwo by było zobaczyć na mapie bo wtedy kropki mogłyby się poukładać w dziwne wzorki.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
właśnie coś takiego było a nie mogłem dojść dlaczegomaciek889 pisze:Ale takie coś łatwo by było zobaczyć na mapie bo wtedy kropki mogłyby się poukładać w dziwne wzorki.
I bardzo długo jeździłem bo nie mogliśmy ustawić mnożnika na całej długości. Bo kropeczki uciekały i zboku tworzyły coś dziwnego w końcu jakoś tam się udało ale nadal mam obawy że coś tam jest nie tak.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
A jeszcze takie coś dlaczego mapsensor wali z 0,3 na 0,9-0,95 w czasie dodawnia gazu? i czyżby dlatego też ciśnienie gazu wzrastało?
U mnie nie ma czegoś takiego - na mapsensorze jest cały czas 0,30±1. Czyżby w mazdach było jakoś inaczej? czy też świadczyć to może o jakimś uszkodzeniu.
ps szkoda bo nagrałem plik osc ale coś mi się chyba zesrało bo teraz nie da się go odczytać. spróbuję znowu w następnym tyg.
U mnie nie ma czegoś takiego - na mapsensorze jest cały czas 0,30±1. Czyżby w mazdach było jakoś inaczej? czy też świadczyć to może o jakimś uszkodzeniu.
ps szkoda bo nagrałem plik osc ale coś mi się chyba zesrało bo teraz nie da się go odczytać. spróbuję znowu w następnym tyg.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Podciśnienie to, to co na czerwono zaznaczyłem i ono właśnie wali pod 1,0 prawie po dodaniu gazu i za nim idzie ciśnienie gazu do czasem nawet ponad 2 bary i właśnie nie wiem czy to jest normalne w tym silniku.
w dodatku to co zaznaczyłem na zielono kropkuje mi tu takie wzorki i nie wiem dlaczego.
Nie sugerujcie się tym zdjęciem tak na 100 % bo to tylko poglądowo.
w dodatku to co zaznaczyłem na zielono kropkuje mi tu takie wzorki i nie wiem dlaczego.
Nie sugerujcie się tym zdjęciem tak na 100 % bo to tylko poglądowo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To jest OK.PieterB pisze:A jeszcze takie coś dlaczego mapsensor wali z 0,3 na 0,9-0,95 w czasie dodawnia gazu?
Ta mazda może być wtrysk typu renix i dlatego takie cuda dzieją się na mapie. Sterownik silnika przełącz podawanie paliwa z jednego wtrysku na cykl pracy na więcej i przez to dzieją się takie cuda.
W stagu jest opcja do tego typu wtrysku.