Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] wzrost ciśnienia acr01

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

[ALL] wzrost ciśnienia acr01

Post autor: Pieterb » 28 lut 2018, 17:46

Panowie czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem że ciśnienia wzrasta i to znacząco do ponad 2 bar(ustawione 1,30) przy dodawaniu gazu? Spotkałem się ze spadkami ale z wzrostem. Mowa o wyżej wymienionym parowniku + stag 4 qbox. Mam problem by dobrze gaz ustawić.
Problem dotyczy mazdy 323f ale akurat nie w tym rzecz.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2018, 15:52 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 lut 2018, 20:15

A podciśnienie do parownika jest dobrze podłączone?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lut 2018, 21:13

maciek889 pisze:A podciśnienie do parownika jest dobrze podłączone?
wiesz co powiem szczerze że nie mogłem nawet znaleźć tego miejsca. Jest tam dość ciasno ale spróbuję to odnaleźć.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 lut 2018, 21:35

Albo nie sprawdzaj bo mi się pomyliło. Jak podciśnienie parownika jest niepodłączone to ciśnienie wskazywane na postoju będzie wyższe o jakieś 0,7 bara względem tego z podłączonym podciśnieniem do parownika.
Pewnie gdyby podciśnienie do map sensora byłoby niepodłączone a parownika podłączone to by się tak działo.

A nie masz map-sensora na podmianę? Bo może on jest źródłem problemu.

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 01 mar 2018, 09:06

Jak kiedyś w fieście miałem podobnie. Silnik 1.3 ale reduktor miałem silver (sporo za duży, no ale taki akurat był). Ciśnienie rosło z przyspieszaniem właśnie przez podłączone podciśnienie. Po odłączeniu podciśnienia ze względu na małe zapotrzebowanie i wydajny parownik ciśnienie nawet nie drgało przy pełnym obciążeniu.
Ale czy tam było podłączone do mapsensora to już nie pamiętam mysli_ to było na sterowniku Ocotec'a

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 mar 2018, 15:54

maciek889 pisze:A nie masz map-sensora na podmianę? Bo może on jest źródłem problemu.
nie, nie mam ale spróbuję skombinować
A jaka jest zależność mapsensora względem ciśnienia - jakbym mógł w skrócie prosić. Bo właśnie na mapsensorze też jakieś dziwne skoki się trafiały i możę to ma faktycznie coś wspólnego.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2018, 17:59 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 mar 2018, 16:38

To co jest pokazywane w programie to różnica ciśnień między kolektorem a wyjście na listwę. I jak sterownik nie zauważy zmiany ciśnienia w kolektorze to a reduktor już tak to wtedy wskazanie ciśnienia wzrośnie po raptownym otwarciu przepustnicy albo jeździe z obciążeniem.

Ale takie coś łatwo by było zobaczyć na mapie bo wtedy kropki mogłyby się poukładać w dziwne wzorki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 mar 2018, 18:03

maciek889 pisze:Ale takie coś łatwo by było zobaczyć na mapie bo wtedy kropki mogłyby się poukładać w dziwne wzorki.
właśnie coś takiego było a nie mogłem dojść dlaczego
I bardzo długo jeździłem bo nie mogliśmy ustawić mnożnika na całej długości. Bo kropeczki uciekały i zboku tworzyły coś dziwnego w końcu jakoś tam się udało ale nadal mam obawy że coś tam jest nie tak.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 mar 2018, 08:25

A jeszcze takie coś dlaczego mapsensor wali z 0,3 na 0,9-0,95 w czasie dodawnia gazu? i czyżby dlatego też ciśnienie gazu wzrastało?
U mnie nie ma czegoś takiego - na mapsensorze jest cały czas 0,30±1. Czyżby w mazdach było jakoś inaczej? czy też świadczyć to może o jakimś uszkodzeniu.
ps szkoda bo nagrałem plik osc ale coś mi się chyba zesrało bo teraz nie da się go odczytać. spróbuję znowu w następnym tyg.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 mar 2018, 09:16

A jak pokazuje czujnik podciśnienia ???

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 mar 2018, 10:00

Jarewa pisze:A jak pokazuje czujnik podciśnienia ???
a nie posiadam takiego by sprawdzić
Do auta nie mogę się podpiąć by zobaczyć co jest na bp, bo mój kkl nie łączy się, a tam jakieś elm'y trzeba chyba lub jakiś inne interfejsy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 mar 2018, 10:15

Chodzi mi w LPG

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 mar 2018, 10:56

Podciśnienie to, to co na czerwono zaznaczyłem i ono właśnie wali pod 1,0 prawie po dodaniu gazu i za nim idzie ciśnienie gazu do czasem nawet ponad 2 bary i właśnie nie wiem czy to jest normalne w tym silniku.

Obrazek

w dodatku to co zaznaczyłem na zielono kropkuje mi tu takie wzorki i nie wiem dlaczego.

Nie sugerujcie się tym zdjęciem tak na 100 % bo to tylko poglądowo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 mar 2018, 11:17

no o tym własnie pisałem a idzie sprawdzić jakie są wskazania na nieodpalonym silniku??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 mar 2018, 11:57

PieterB pisze:A jeszcze takie coś dlaczego mapsensor wali z 0,3 na 0,9-0,95 w czasie dodawnia gazu?
To jest OK.

Ta mazda może być wtrysk typu renix i dlatego takie cuda dzieją się na mapie. Sterownik silnika przełącz podawanie paliwa z jednego wtrysku na cykl pracy na więcej i przez to dzieją się takie cuda.
W stagu jest opcja do tego typu wtrysku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl