Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe B4] Przekłamujący obrotomierz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
havl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:16
Lokalizacja: Łódź

[Coupe B4] Przekłamujący obrotomierz

Post autor: havl » 01 sty 2008, 21:00

Witam!

Mam następującą usterkę: obrotomierz na jałowym biegu wskazuje zero, jednak na słuch obroty są normalne. Po tym jak auto ruszy wskazówka wędruje na górę, ale nie mam pewności czy wskazuje prawidłowo. Usterka ta pojawiła się niedawno. Zegary były oryginalnie zamontowane w tym samochodzie. Czy jest to kwestia kalibracji licznika? Jeśli macie jakieś sugestie, proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 02 sty 2008, 07:44

Podlacxz auto pod Vaga to siw wszystko wyjasni, w programie Vag-Com jest pozycja ktora pokazuje predkosc obrorowa silnika wystarczy ja porownac ze wskazaniamo obrotomierza a wszystko sie wyjasni, jesli trzeba bedzie skalibrowac obrotomierz to na jego plycie jest zamontowany potencjometr ktorym mozna go podregulowac

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 sty 2008, 10:10

Dziwne, moze cos blokuje delikatnie wskzówke i na wolnych obrotach nie ma siły sie podniesc, a jak dodasz lekko gazu to idzie do góry.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 02 sty 2008, 21:16

a ten obrotek to na pewno jest z V6? mi wygląda na zwykłą R4/R5
są plomby na liczniku?

Awatar użytkownika
havl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:16
Lokalizacja: Łódź

Post autor: havl » 04 sty 2008, 10:49

Hmmm... Nie rozbierałem go... Ale przełożę zegary do 80 ABT - to być może potwierdzi albo wykluczy tą możliwość. Potem spróbuję ewentualnie przestawić potencjometr. Do VAGa niestety nie podłączę - nie mam jeszcze nawet kabla. Żaden mechanik, u którego byłem nie mógł się zresztą podłączyć do tego silnika - zawsze były jakieś problemy w komunikacji. Ponoć ABC jest bardzo wybredny jeśli chodzi o metody podłączania do PC (niedawno znalazłem rozwiązanie na forum, ale nie próbowałem).

Napiszę, jak uda mi się zdziałać coś konstruktywnego. Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl