Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S JN]wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Nanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 lis 2010, 14:08

[B3 1.8 S JN]wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Post autor: Nanek » 24 maja 2011, 16:48

Witam wszystkich forumowiczów. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym właścicielem 80 B3 1.8S 90KM z roku 1988.
Pewnie taki temat był poruszany, ale nie w takim stopniu :)
Mianowicie chcę się dowiedzieć jak wymienić uszczelkę pod deklem zaworów żeby było dobrze. Jaką uszczelkę zastosować, jak wyczyścić pokrywę i głowicę przed założeniem nowej uszczelki (i jaką ewentualnie polecacie, żeby nie trzeba było co chwile zmieniać), czy dać samą uszczelkę "na sucho", czy zastosować jeszcze jakiś sylikon lub coś innego i czy dokręca się pokrywę kluczem dynamometrycznym, czy na wyczucie.

Z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość ;)

Awatar użytkownika
maniek2312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN

Post autor: maniek2312 » 24 maja 2011, 18:40

Witam kolego ja miałem podobny problem,gościu wcisnął mi jakąś aluminiową uszczelkę zalaną gumą,okazała się do d...y! Kupiłem zwykłą korkową i problem ustał,kosztuje mniej a okazało się dobry traf nic nie cieknie i nic nie smarowałem żadnym silikonem.Polecam i powodzenia

tomekbar21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 maja 2011, 09:52
Lokalizacja: Śląsk/Cieszyn

Post autor: tomekbar21 » 24 maja 2011, 18:57

Ja miałem poprzednio B3 i również jak kolega wyżej zmieniłem na korkową, niczym nie smarowałem i nic się nie działo :-)

Awatar użytkownika
maniek2312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN

Post autor: maniek2312 » 24 maja 2011, 19:01

Teraz to tylko kupuję korkową.Nic innego.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 24 maja 2011, 19:15

maniek2312 pisze:Teraz to tylko kupuję korkową.Nic innego.
Również podpisuję się pod tym, polecam korkową <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 maja 2011, 19:18

Też zakładałem korkowa na sucho!

Nanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 lis 2010, 14:08

Post autor: Nanek » 24 maja 2011, 20:30

Ok, dzięki za odpowiedzi, przeczytałem gdzieś, że na czuja się dokręca.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 24 maja 2011, 20:30

Załóż korkową uszczelkę(koszt ok. 10 zł), sprawdź, czy masz równy dekiel(bo jak nie, to nie ma co zakładać nowej uszczelki na krzywy dekiel) i wszystko złóż na sucho. Ja tak zrobiłem u siebie(miałem krzywy dekiel ale zakupiłem dobry) i nie mam żadnych problemów. Pokrywę dokręcałem na wyczucie(metodą krzyżową).

Awatar użytkownika
maniek2312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN

Post autor: maniek2312 » 26 maja 2011, 17:00

Oczywiście że metodą krzyżową,nie inaczej.

CzakaBenek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 lut 2013, 20:00

Post autor: CzakaBenek » 15 mar 2013, 20:04

korkowa ok.

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 06 sty 2015, 09:38

Odgrzeję trochę temat. A ja właśnie nie korkową tylko zestaw ELRING ze specjalnego materiału (poliakryl+kauczuk) z innymi szpilkami. Zalety: b. wysoka elastyczność i szczelność, wady: cena (~45). Elring produkuje takie zestawy do silników, które mają skłonność do wilgotnych pokryw zaworów (do misek olej. chyba też), uszczelka jest zrobiona z jednego kawałka (nie ma tego kolistego wycięcia osobno, więc nie ma tam łączenia gdzie potencjalnie może cieknąć) w zestawie są też swa komplety szpilek (do pokryw stalowych i alu) bo "stare" pod zwykłe uszczelki nie mogą zostać. Taki sam patent robiłem wcześniej w moim 1.9 TDI AVG i przez 100 tys. było sucho jak pieprz, a wcześniej na zwykłych korkowych (oczywiście też markowych, nawet ori próbowałem) był problem - motor był troszkę zrobiony u Rogala (ok. 180 KM) i temp. oleju przy moim częstym katowaniu to zwykle było ponad 120 C. Teraz w 1.8 PM zrobiłem dopiero kilkanaście tys. ale oczywiście jest totalnie sucho. Oczywiście jak wspominali już Koledzy (no chyba że pod którymś nickiem kryje się jakaś Koleżanka) pokrywa musi być prosta. Nr części Elringa to 457.200 lub zamiennie 447.050

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 06 sty 2015, 11:29

ja ostatnio wymieniałem u ojca też w abk, kupił gumową (nie polecam) bez silikonu się nie obyło, może będzie sucho :-/ :-P

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 06 sty 2015, 12:22

Ten zestaw pasuje też do ABK do nr VIN 8C-P-185 164 , nowsze już nie

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 25 sty 2016, 19:36

koledzy zabieram sie do wymiany uszczelki i w swoim 1.8 PM bo mocno cieknie kupiłem już uszczelke korkową i teraz mam pytanie czy na łaczeniu uszczelki z tak zwanym pół ksieżycem który jest nad wałkiem to dac troszkę silikonu i z tyłu silnika jest podobna sytuacja że jest osobno mały kawałek uszczelki

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 13 mar 2018, 22:50

Piotrek_łódź pisze:koledzy zabieram sie do wymiany uszczelki i w swoim 1.8 PM bo mocno cieknie kupiłem już uszczelke korkową i teraz mam pytanie czy na łaczeniu uszczelki z tak zwanym pół ksieżycem który jest nad wałkiem to dac troszkę silikonu i z tyłu silnika jest podobna sytuacja że jest osobno mały kawałek uszczelki
Troche odgrzeje i podpisuje się pod pytaniem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl