[B3 1.8 S JN]wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
[B3 1.8 S JN]wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Witam wszystkich forumowiczów. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym właścicielem 80 B3 1.8S 90KM z roku 1988.
Pewnie taki temat był poruszany, ale nie w takim stopniu
Mianowicie chcę się dowiedzieć jak wymienić uszczelkę pod deklem zaworów żeby było dobrze. Jaką uszczelkę zastosować, jak wyczyścić pokrywę i głowicę przed założeniem nowej uszczelki (i jaką ewentualnie polecacie, żeby nie trzeba było co chwile zmieniać), czy dać samą uszczelkę "na sucho", czy zastosować jeszcze jakiś sylikon lub coś innego i czy dokręca się pokrywę kluczem dynamometrycznym, czy na wyczucie.
Z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość
Pewnie taki temat był poruszany, ale nie w takim stopniu
Mianowicie chcę się dowiedzieć jak wymienić uszczelkę pod deklem zaworów żeby było dobrze. Jaką uszczelkę zastosować, jak wyczyścić pokrywę i głowicę przed założeniem nowej uszczelki (i jaką ewentualnie polecacie, żeby nie trzeba było co chwile zmieniać), czy dać samą uszczelkę "na sucho", czy zastosować jeszcze jakiś sylikon lub coś innego i czy dokręca się pokrywę kluczem dynamometrycznym, czy na wyczucie.
Z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość
- maniek2312
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
- Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 maja 2011, 09:52
- Lokalizacja: Śląsk/Cieszyn
- maniek2312
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
- Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN
Załóż korkową uszczelkę(koszt ok. 10 zł), sprawdź, czy masz równy dekiel(bo jak nie, to nie ma co zakładać nowej uszczelki na krzywy dekiel) i wszystko złóż na sucho. Ja tak zrobiłem u siebie(miałem krzywy dekiel ale zakupiłem dobry) i nie mam żadnych problemów. Pokrywę dokręcałem na wyczucie(metodą krzyżową).
- maniek2312
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
- Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN
- tamto2007
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Rzeszów
Odgrzeję trochę temat. A ja właśnie nie korkową tylko zestaw ELRING ze specjalnego materiału (poliakryl+kauczuk) z innymi szpilkami. Zalety: b. wysoka elastyczność i szczelność, wady: cena (~45). Elring produkuje takie zestawy do silników, które mają skłonność do wilgotnych pokryw zaworów (do misek olej. chyba też), uszczelka jest zrobiona z jednego kawałka (nie ma tego kolistego wycięcia osobno, więc nie ma tam łączenia gdzie potencjalnie może cieknąć) w zestawie są też swa komplety szpilek (do pokryw stalowych i alu) bo "stare" pod zwykłe uszczelki nie mogą zostać. Taki sam patent robiłem wcześniej w moim 1.9 TDI AVG i przez 100 tys. było sucho jak pieprz, a wcześniej na zwykłych korkowych (oczywiście też markowych, nawet ori próbowałem) był problem - motor był troszkę zrobiony u Rogala (ok. 180 KM) i temp. oleju przy moim częstym katowaniu to zwykle było ponad 120 C. Teraz w 1.8 PM zrobiłem dopiero kilkanaście tys. ale oczywiście jest totalnie sucho. Oczywiście jak wspominali już Koledzy (no chyba że pod którymś nickiem kryje się jakaś Koleżanka) pokrywa musi być prosta. Nr części Elringa to 457.200 lub zamiennie 447.050
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
koledzy zabieram sie do wymiany uszczelki i w swoim 1.8 PM bo mocno cieknie kupiłem już uszczelke korkową i teraz mam pytanie czy na łaczeniu uszczelki z tak zwanym pół ksieżycem który jest nad wałkiem to dac troszkę silikonu i z tyłu silnika jest podobna sytuacja że jest osobno mały kawałek uszczelki
Troche odgrzeje i podpisuje się pod pytaniemPiotrek_łódź pisze:koledzy zabieram sie do wymiany uszczelki i w swoim 1.8 PM bo mocno cieknie kupiłem już uszczelke korkową i teraz mam pytanie czy na łaczeniu uszczelki z tak zwanym pół ksieżycem który jest nad wałkiem to dac troszkę silikonu i z tyłu silnika jest podobna sytuacja że jest osobno mały kawałek uszczelki