[B3 1.8 PM] Zalewa silnik
[B3 1.8 PM] Zalewa silnik
Witam wszystkich, zakupiłem wczoraj Audi 80 B3 1.8S PM z 1988 roku i jest problem z zalewaniem świec. Na zimnym silniku jak odpalam to kręci, krztusi się, śmierdzi benzyna i nie chce załapać, dopiero po jakimś czasie kręcenia w końcu załapie i jak ledwo co obroty dojdą do 2500 przełączy się na gaz to pracuję prawidłowo, ale tylko na gazie. Dodam, że wskaźnik temperatury dochodzi maksymalnie do 50stopni, a w w aucie nie grzeje. Od czego zacząć szukanie? Sprzedający twierdził, że do wymiany jest raczej czujnik temperatury i mówił też że są 3 czujniki, ale ja widzę tylko dwa na górze obok termostatu. Twierdził też że termostat jest sprawny.
Cały czas też świeci się kontrolka ssania, sprzedający wymigiwał błędy i ponoć jest za duża dawka paliwa. Proszę o pomoc
Cały czas też świeci się kontrolka ssania, sprzedający wymigiwał błędy i ponoć jest za duża dawka paliwa. Proszę o pomoc
A w ogole w tym modelu, byla kiedykolwiek kontrolka ssania? To znaczy podczas rozruchu jak chodziło ssanie to powinna się świecić czy raczej nie? Rozumiem że na czujniku temperatury zmierzyć po prostu jego wartości przed wymiana? I co może być winne jeszcze oprócz czujnika temperatury takiemu zachowaniu? Sonda przepływka? Podcisnienia?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie orientuję się aż tak dokładnie ale jak już by była to tylko przy gaźnku. A gaźnikowców nie maiłem, więc nie wiem.Sroczka pisze:A w ogole w tym modelu, byla kiedykolwiek kontrolka ssania?
Po drugie pokaż fotki tego motoru i tej kontrolki bo może masz zupełnie co innego niż piszesz.
Po 3 przepływki to ty nie masz a sonda do odpalanie raczej nic nie ma, aczkolwiek może być rozdupcona mapa w ecu ale czyż by aż do tego stopnia, hmm nie wiem.
Nie zaszkodzi zrobić resetu odłączając aku na 15 min.
Przejrzyj parę tematów dotyczących pm(o ile taki silnik masz) a wszystkiego się dowiesz bo widzę że to chyba twoje pierwsze auto.
troszkę wiedzy ogólnej https://audi80.pl/topics77/faq-co-z ... t98745.htm
To nie moje pierwsze auto i przeglądałem tematy tylko nie znalazłem nic na temat tej świecące kontrolki i mnie to dosyć zastanawia, a wiem że licznik był zmieniany i może to jest jakaś przyczyną, sonda jest na jednym kabelku, skoro sonda nie ma na to wpływu, a przepływki niema to chyba musi to być czujnik temp. a jak jest z przepustnica? Jest czujnik tps? Bo może komputer widzi przepustnice na maksa otwarta w co wątpię i go zalewa jest w ogóle taka możliwość?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ok nie Ci będzie, pokaż ten silnik i tą kontrolkę od ssania.
bezpośredniego nie ma ale pośrednio może mieć, pod postacią rozjechanych map, tak jak pisałem wyżej. Poczytaj o Pm + gaz a będziesz wiedział o czym mówię bo sporo ludzi ma z tym problem.Sroczka pisze: skoro sonda nie ma na to wpływu,
ale że co?Sroczka pisze:a jak jest z przepustnica?
owszem jestSroczka pisze:Jest czujnik tps?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może ta kontrolka to check engine? Wczesne modele chyba ją miały.
A jak to jest rzeczywiście PM z gazem to zobacz czy pomoże odłączenie akumulatora na 10 minut przed odpaleniem.
Tutaj cały temat o przypadłości monowtrysków z lpg: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulat ... t41152.htm
A jak to jest rzeczywiście PM z gazem to zobacz czy pomoże odłączenie akumulatora na 10 minut przed odpaleniem.
Tutaj cały temat o przypadłości monowtrysków z lpg: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulat ... t41152.htm
No, że czujnik przepustnicy widzi ją na full otwarta cały czas i daje maksymalna dawkę paliwa, czy jest takie coś w ogóle możliwe? Spróbuję z odłączeniem aku i zobaczymy czy coś to da i porobię zdjęcia silnika.PieterB pisze:ale że co?Sroczka pisze:a jak jest z przepustnica?owszem jestSroczka pisze:Jest czujnik tps?
Możliwe, że to jakiś check engine bo niby jakiś błąd jest od za dużej dawki paliwa.maciek889 pisze: Może ta kontrolka to check engine? Wczesne modele chyba ją miały.
Wystarczy samo odłączenie aku do całkowitego zresetowania ecu, czy trzeba coś jeszcze zrobić?maciek889 pisze:pomoże odłączenie akumulatora na 10 minut przed odpaleniem
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Bez wątpienia Pm
A ten ufajdany talerz też świadczy o nieszczelności - pęknięty korek wlewu oleju.
nomSroczka pisze:Czy tu czasem nie powinno być podłączone jakieś podciśnienie?
A ten ufajdany talerz też świadczy o nieszczelności - pęknięty korek wlewu oleju.
z tego co pamiętam to, takSroczka pisze:Czujniki temp, coś było grzebane na bank do każdego z czujników mają dochodzić po dwa kabelki?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to tu większego znaczenie chyba nie ma u ciebie to jest tylko zawór zimne ciepłe powietrze - ważne by było zaślepione. Zresztą z tego co wiem to właśnie do gazu to jakoś to przerabiają czy odpinają, nie pamiętam dokładnie - opisywane na forum. Pewnie gdzieś przy przepustnicy jest - tu nie pomogę bo nie znam tak na pamięć Pm.Sroczka pisze:Wiesz może do czego to podciśnienie i za co jest odpowiedzialne i gdzie je doprowadzić?
a po co Ci trzeci. Jeden na zegary a drugi do ecu - z tego co pamiętam.Sroczka pisze:a gdzie znajduję się trzeci czujnik i za co jest odpowiedzialny?