Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 mar 2018, 15:43

BEX jest na nowym bloku jak AWT czy AMB (a takie już były swapowane) czyli trochę trudniej z zamontowaniem silnika bo łap od 4 cylindrowych B4rek się nie przykręci do bloku.
Skrzynia może podejść tylko pewnie wewnętrzne przeguby półosi będą większe (chyba że swapujesz zamiast Vki albo TDI to wtedy możliwe że będą takie same 130mm).
Ostatnio zmieniony 08 mar 2018, 19:29 przez maciek889, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomasz84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 04 wrz 2015, 12:57
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: tomasz84 » 08 mar 2018, 19:17

maciek889, dzięki trochę więcej mi się rozjaśniło.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 08 mar 2018, 21:44

Pytaj Słonika z Garage Customs

luka0199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2018, 17:01
Lokalizacja: Cyprianka

Post autor: luka0199 » 11 mar 2018, 15:32

Rozpiska kostek nowego typu Passat 1.8T AEB po 97r
https://www.fotosik.pl/zdjecie/fba44ee3afa769fb
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6a6f8034c66f60c4

[ Dodano: 2018-03-11, 15:32 ]
Gotowa rozpiska z mojego dawcy Passat 1998 wrzesien.Pozwoliłem sobie wykorzystać materiały z początku wątku.

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 13 mar 2018, 22:00

Znam już prawidłowe ciśnienie jakie być powinno więc to z bani. Wykrecilem czujnik do wskaźnika ciśnienia oleju z abk. Wyczailem że G to masa a to drugie to sygnał do wskaźnika więc to wiem. Wiązka od aeba nie posiada takiego kabelka to logiczne więc muszę poprowadzić sobie kabel od wskaźnika do tego czujnika. Wie ktoś który kabel na wiązce do zegarów jest od wskaźnika ciśnienia? Całość złożę tak że zamiast wiercić dziurę w tej podstawie gdzie się wkreca czujnik wstawię trójnik z nyplem i w ten trojnik wkrece ona czujniki i będzie śmigać zostanie tylko podpiąć czujnik temperatury oleju ale tego to już nie wiem jak zrobić

luka0199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2018, 17:01
Lokalizacja: Cyprianka

Post autor: luka0199 » 16 mar 2018, 08:27

Mam pytanko, jakiej wielkości macie u was FMIC 550x140x65 czy 550x180x65? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 16 mar 2018, 10:29

luka0199 pisze:Mam pytanko, jakiej wielkości macie u was FMIC 550x140x65 czy 550x180x65? Pozdrawiam.
Wstyd przyznać, że zapomniałem co wsadziłem.
Ale wydaje mi się, że 550x200x65.
Zobacz w moim temacie z budowy.
zdjęcia są i widać na oko jaki duży jest.

luka0199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2018, 17:01
Lokalizacja: Cyprianka

Post autor: luka0199 » 16 mar 2018, 12:14

JakiBoY pisze:
luka0199 pisze:Mam pytanko, jakiej wielkości macie u was FMIC 550x140x65 czy 550x180x65? Pozdrawiam.
Wstyd przyznać, że zapomniałem co wsadziłem.
Ale wydaje mi się, że 550x200x65.
Zobacz w moim temacie z budowy.
zdjęcia są i widać na oko jaki duży jest.
Ok dzięki wielkie, tak celowałem bardziej na oko w 180mm

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 16 mar 2018, 17:38

Zdejmij sobie zderzak i zmierz sobie ile miejsca byś miał na icka i na mocowanie. Zobacz jak nisko musi być żeby rurami wyjść pod wzmocnieniem i jak maksymalnie może iść do góry żeby zderzak nie przeszkadzal. Szczerze to nie wiem czy się nie zakręcilem w wymiarach bo nie pamiętam jak duży icek wsadziłem. Wiem że jest wielki ale nie pamiętam wymiarów tak że teraz 550 na 200 wydaje mi się że to mało. Ja mam chyba 550 x 300 (może 250) x 65 z fmica. Nie chcę kłamać ale wydaje mi się że jest większy chociaż mogę się mylić. Kupowałem go półtora roku temu i wyszło mi z głowy.

luka0199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2018, 17:01
Lokalizacja: Cyprianka

Post autor: luka0199 » 17 mar 2018, 12:27

Faktycznie wielki.Przeliczałem żeberka przy 12 jest 230mm, u ciebie jest 13 także jakies 250mm.

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 18 mar 2018, 15:25

luka0199 pisze:Faktycznie wielki.Przeliczałem żeberka przy 12 jest 230mm, u ciebie jest 13 także jakies 250mm.
No no dokładnie tak 250mm. Coś kojarzę teraz. Wsadziłem większy bo mam plany na dużo większą moc ale nie wiem czy się z czasem wyrobię. Chcę włożyć customowa turbine więc musiałbym przerobić kolektor i przyspawac turbine do niego i zmienić wtryski może pompę ruszyć też i zrobić 300+ ale nie wiem czy mi się chce. W tym momencie ma około 180 +- 10 i bardzo ładnie jedzie. Jak na dłuższą metę mi się będzie podobać to zrobię jej program i wystroje pod dwójkę z przodu i starczy bo jestem bardzo zadowolony.
Obrazek

Obrazek

luka0199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2018, 17:01
Lokalizacja: Cyprianka

Post autor: luka0199 » 22 mar 2018, 19:52

Turbinka troszkę kosztuje,sporo kasy trzeba wyłożyć na 300+. Ja powoli składam swojego strucla, na razie w planach fmic wtryski i pompa, może starczy na przerubke sprzęgła z Lt-ka.

davidd1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
Imię: Dawid
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: davidd1986 » 02 kwie 2018, 21:48

Witam.
Ja mam obecnie 230KM u siebie turbo z s3 wyspawany kolektor z kwasówki. Jeżeli zamierzasz 300+ to polecam turbo z lancera (wcześnie wstaje) ja mam teraz takie kupione z lancera VI z wersji TME TD05 HRA 15G na tytanowym wirniku z większym kołem kompresji, potencjał na 400+ jak dobrze pójdzie za 3 tygodnie będzie w samochodzie.
Pozdrawiam

luka0199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2018, 17:01
Lokalizacja: Cyprianka

Post autor: luka0199 » 06 kwie 2018, 19:51


davidd1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
Imię: Dawid
Lokalizacja: Proszowice

Post autor: davidd1986 » 06 kwie 2018, 21:03

Jak wyżej pisałem ja mam podobną obecnie z s3 czyli też z potencjałem na ok 280KM, problemem tych sprężarek jest mały wlot spalin z kolektora przy mocy 250KM moja zaczynała "puchnąć" :( być może z moją jest coś nie tak, jeżeli planujesz moc ok 230-250KM będzie dawała radę :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl