[B3 1.8 PM] lekko falujące obroty i wypadający zapłon
[B3 1.8 PM] lekko falujące obroty i wypadający zapłon
Witam ostatnio borykam się z problemem falujących obrotów i wypadającym zapłonem. Wygląda to tak że auto stoi na wolnych obrotach i one falują między 930-950rpm i towarzyszy temu wypadanie zapłonu. Dokładnie to około 3 sekund trzyma 950rpm i na 1 sekundę spadnie na 930rpm i delikatnie zarzuca silnikiem i pufa w wydech. Między 1200 a 2000rpm czuć coraz mocniej te wypadanie zapłonu i częściej pufa w wydech. Co może być przyczyną takiego wypadania zapłonu? Wymienione przewody WN, świece, kopułka i palec. Zapłon ustawiony na lampie. Mam jeszcze drugi czujnik halla tylko nie jestem pewien czy to coś zmieni.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ja ci powiem tak sprawny silnik z będzie falował minimalnie to jest normalna reakcja przy monowtrysku na zmianę mieszanki co też potwierdza że sonda sprawna nie spodziewaj się w tym silniku że na jałowym będzie równiutko idealnie chodzić bo jak tak jest to znaczy że jest w trybie awaryjnym.
Przydało by się sprawdzić sondę na oscyloskopie bo te pufanie jedynie jest niepokojące ale jak by był problem ze sondą to byś zauważył że spalanie się zwiększyło??
Przydało by się sprawdzić sondę na oscyloskopie bo te pufanie jedynie jest niepokojące ale jak by był problem ze sondą to byś zauważył że spalanie się zwiększyło??
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tak jak Jarek napisał - pytanie jest inne, na ile ten pomiar jest wiarygodny?Przemo95 pisze:PieterB, podłączyłem miernik tak jak mówiłeś i wskazuje na wolnych obrotach 0,47v a co jakiś czas podskoczy do 0,48v
I teraz albo Twój miernik dobrze zmierzył i sonda jest kaput albo też nie był w stanie nadążyć z pomiarami za sondą i uśrednił wynik a jest ona sprawna - pół na pół.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Myślę że sondę ma sprawną jako tako chociaż bo spalanie ma w normie. Mierząc pewnie popełnił bład podstawowy ma jednoprzewodową sondę powinien pierw ją rozgrzać przed pomiarem wiec zrobic dystans conajmniej 1km na rozgrzanym silniku i nie gaszac robic pomiary. Po drugie w poprzednim poscie pisał że wypiał wtyczkę od sondy to też błąd bo nie powinienen wtyczki wyjmować tylko do niej przyłożyć miernik by nie przerwać obwodu sonda-ecu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To ci piotrku dorzucę coś jeszcze jak sonda padnięta na ament to miernik pokazuje w okolicach 0,5V bo napięcie idzie z ecu jakiś prąd testowy czy coś.
Zawsze myslałem że mimo że stoi sonda na około 0,5V i tak ecu będzie próbował zawyżyć wartość, bo prawidłowa oscylacja to okolice 250mV-850mV no ale pomiar miernika taki jest że nie wiadomo co pokazuje tylko tyle że zyje cos bo oprócz napięcia jest jeszcze ważny drugi parametr czyli "podstawa czasu" oscylacji.
Zawsze myslałem że mimo że stoi sonda na około 0,5V i tak ecu będzie próbował zawyżyć wartość, bo prawidłowa oscylacja to okolice 250mV-850mV no ale pomiar miernika taki jest że nie wiadomo co pokazuje tylko tyle że zyje cos bo oprócz napięcia jest jeszcze ważny drugi parametr czyli "podstawa czasu" oscylacji.