Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Sterowanie klap korektora ssącego

Wszystko co tyczy się silników V6
Mont3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2017, 14:37

[B4 2.8 AAH] Sterowanie klap korektora ssącego

Post autor: Mont3r » 26 mar 2018, 21:49

Witam wszystkich, siedzę już kilka dni na forum i szukam jakiegoś tematu który pomoże mi w naprawie 2.8 i nic nie znalazłem, problem mam taki że brakuje mi sterowania klap. Dokładniej, zawór który powinien przy wyższych obrotach przepuszczac podcisnienie wogole nie reaguje, Jak zrobi się go na krótko to działa, klapy tak samo gdyż mam teraz wypiety zawór całkowicie auto co prawda z dołu nie ma ducha ale na pełnym otwarciu i powyżej 4 tys ciągnie jak opętane, znowu jak go podepne samochód z dołu ciągnie tylko do 4 tys. Podcisnienia już sprawdzałem wedle dostępnych schematów i mam wszystko dobrze, od razu mówię gruszka normalnie pracuje tylko chodzi mi o to co steruje zaworkiem, dwupinowa kostka

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 mar 2018, 00:08

Sterownie idzie z ECU, zobacz czy na kablu zielono-czerwonym idący do tej wtyczki masz plus na pracującym silniku (wystarczy odpalić aby pracował na wolnych obrotach). Od zasilanie na tym przewodzie jest jeden z bezpieczników dopiętych od dołu skrzynki.

Mont3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2017, 14:37

Post autor: Mont3r » 27 mar 2018, 22:19

Więc tak, sprawdziłem napięcie na wtyczce- brak, bezpiecznik na podszybiu wszystkie ok, jakiekolwiek stare powymienialem na nowe aby nie było niedomówień, węże podciśnień też dzisiaj wszystkie powymienialem ale wracając do tematu gdzie szukać dalej?

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 28 mar 2018, 09:02

Jak dobrze patrzę na schemat to sprawdź przejście na żółto-białym przewodzie między wtyczką przy zaworze i wtyczką w ECU (trzeci pin we wtyczce 16sto-pinowej).

edit:
Głupoty piszę. Jak na zielono-czerwonym nie masz prądu to bez sensu teraz sprawdzać żółto-biały. Jak bezpiecznik nr 28 jest OK i wychodzi prąd to jeszcze ewentualnie czy jest plus na zielono-czerwonych przewodach w:
- wtyczka zaworu filtra węglowego
- podgrzewanie sond
- EGR jak masz

Wychodzi na to że jest przerwa między bezpiecznikiem a zaworem.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2018, 09:15 przez Tsarkam, łącznie zmieniany 1 raz.

Mont3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2017, 14:37

Post autor: Mont3r » 28 mar 2018, 09:07

Jest przejście

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 28 mar 2018, 09:17

zedytowałem swój post a w międzyczasie już napisałeś :)
Dobrze że jest przejście, to znaczy ze sterowanie masą pewnie będzie działało

Mont3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2017, 14:37

Post autor: Mont3r » 28 mar 2018, 09:53

Z sond mam błąd z powodu nieszczęsnego Junkersa, Tylko zastanawia mnie to że prąd na zawór powinien już iść na wolnych obrotach, nie ma to żadnego sensu... mysli_ Jeśli na wolnych już mu otwiera klapy poprzez otwarcie zaworku czyli będzie tak jakbym go całkowicie ominął czyli z dołu muł a powyżej 4 tys na pełnym otwarciu przepustnicy demon prędkości

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 28 mar 2018, 10:02

Masz sterowanie masą, czyli dopóki ECU nie zewrze z masą to prąd nie popłynie przez cewkę zaworu. Na przewodzie zielono-czerwonym masz "stały" plus z przekaźnika pompy paliwowej przez bezpiecznik nr 28

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 mar 2018, 11:05

A zaglądałeś do bezpieczników pod czerwoną pokrywką z napisem Motor?

Mont3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2017, 14:37

Post autor: Mont3r » 29 mar 2018, 00:04

Eeeee nie właśnie zawstydzonyy_

[ Dodano: 2018-03-29, 00:04 ]
Bezpieczniki całe

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 29 mar 2018, 09:08

Sprawdź czy na tych bezpiecznikach w ogóle masz prąd i jak będzie to szukaj przerwy na przewodzie zielono-czerwonym między bezpiecznikiem i wtyczką zaworu.

Mont3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2017, 14:37

Post autor: Mont3r » 29 mar 2018, 22:11

na bezpieczniku 28 brak prądu, na 27 normalnie jest, przemierzylem od razu na całej skrzynce i reszta też w porządku

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 30 mar 2018, 09:03

To dalej po nitce kolejny jest chyba przekaźnik pompy paliwa (nr 208) - zielonoczarny przewód. Może tam gdzieś nie styka dobrze czy zaśniedziało któreś połączenie.

Mont3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 gru 2017, 14:37

Post autor: Mont3r » 30 mar 2018, 16:22

http://images38.fotosik.pl/208/a3a5c01e1ca7a75b.jpg według schematu przekaźnik nr.10 ale zauważyłem że u mnie jest wogole dziwnie w skrzynce 2 i 3 też brak

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 mar 2018, 20:39

3 to był chyba tylko silnikach z mechanicznym wtryskiem i ABK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl