Witam. Wczoraj wymieniłem stary wysłużony filtr powietrza Denckermann na nowy, identyczny. Dziś w kilkunastokilometrowej trasie zauważyłem że mimo że mocy nie brakuje to jednak mam wrażenie że ma opory, co więcej przy naciskaniu sprzęgła obroty nie spadają od razu i rosną przez sekundę o 100-300. Na załączonym filmie nagrałem jak zachowują się obroty na luzie. Dodam że wcześniej sytuacja miała miejsce tylko na benzynie więc się tym nie przejmowałem ale od wczoraj właśnie dzieje się to również na gazie. Jakieś pomysły?
film
https://youtu.be/NllxkZk9yi4
ps. dźwiękiem w filmie się nie sugerujcie, nie ma żadnych niechcianych dźwięków, po prostu słaby mikrofon w telefonie
[B4 2.0 ABT] [B+G]Problem z obrotami po zmianie filtra.
- Tengrik
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 mar 2017, 01:01
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B2
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 JU
- Lokalizacja: Warszawa
FailStunt, podobny temat https://audi80.pl/20-abk-lpg-proble ... t50541.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może gaz był wyregulowany z zabrudzonym filtrem i teraz może chodzi na uboższej mieszance.
A co do obrotów to może problem z załączającym się przewietrzaniem katalizatora. Tj. przy puszczonym pedale gazu komputer benzyny odcina paliwa i uchyla przepustnicę aby przez silnik przelatywało więcej powietrza. Przy gazie na mikserze paliwo nie jest odcinanie* i uchylona przepustnica skutkuje podtrzymaniem obrotów. Większość osób tak przeregulowuje lpg aby silnik dusił się na wolnych obrotach co powoduje że obroty szybciej opadają.
Ale to występuje tylko w monowtryskach z nastawnikiem 6 pinowym. Niektórzy odcinaja jeden z przewodów nastawnika aby ta funkcja się nie aktywowała.
A co do obrotów to może problem z załączającym się przewietrzaniem katalizatora. Tj. przy puszczonym pedale gazu komputer benzyny odcina paliwa i uchyla przepustnicę aby przez silnik przelatywało więcej powietrza. Przy gazie na mikserze paliwo nie jest odcinanie* i uchylona przepustnica skutkuje podtrzymaniem obrotów. Większość osób tak przeregulowuje lpg aby silnik dusił się na wolnych obrotach co powoduje że obroty szybciej opadają.
Ale to występuje tylko w monowtryskach z nastawnikiem 6 pinowym. Niektórzy odcinaja jeden z przewodów nastawnika aby ta funkcja się nie aktywowała.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Złap za obudowę i poruszaj na pracującym silniku, czy jest reakcja obrotów.
Macku ma to samo na PB ta usterka jest od dawna tylko ze gaz był wyregulowany pod nieszczelnosc.
Macku ma to samo na PB ta usterka jest od dawna tylko ze gaz był wyregulowany pod nieszczelnosc.
No i co z tego jak usterkę lewego powietrza masz od dawna. Zbutwiały przewód itd.FailStunt pisze:Żadne wężyki nie były odłączane, w ABT filtr wymienia się odkręcając kopułkę i odpinając klipsy, nic więcej.