Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] [B+G]Problem z obrotami po zmianie filtra.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
FailStunt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 31 mar 2018, 14:50

[B4 2.0 ABT] [B+G]Problem z obrotami po zmianie filtra.

Post autor: FailStunt » 31 mar 2018, 15:04

Witam. Wczoraj wymieniłem stary wysłużony filtr powietrza Denckermann na nowy, identyczny. Dziś w kilkunastokilometrowej trasie zauważyłem że mimo że mocy nie brakuje to jednak mam wrażenie że ma opory, co więcej przy naciskaniu sprzęgła obroty nie spadają od razu i rosną przez sekundę o 100-300. Na załączonym filmie nagrałem jak zachowują się obroty na luzie. Dodam że wcześniej sytuacja miała miejsce tylko na benzynie więc się tym nie przejmowałem ale od wczoraj właśnie dzieje się to również na gazie. Jakieś pomysły?


film
https://youtu.be/NllxkZk9yi4

ps. dźwiękiem w filmie się nie sugerujcie, nie ma żadnych niechcianych dźwięków, po prostu słaby mikrofon w telefonie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2018, 15:31

Zobacz czy podłączyłeś wszystkie wężyki podciśnienia łącznie z wężem oparów jak podłączone to mogła szczelic podstawa monowtryska , silnik ma lewe powietrze.

FailStunt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 31 mar 2018, 14:50

Post autor: FailStunt » 31 mar 2018, 15:37

Jarewa pisze:Zobacz czy podłączyłeś wszystkie wężyki podciśnienia łącznie z wężem oparów jak podłączone to mogła szczelic podstawa monowtryska , silnik ma lewe powietrze.

Żadne wężyki nie były odłączane, w ABT filtr wymienia się odkręcając kopułkę i odpinając klipsy, nic więcej.

Awatar użytkownika
Tengrik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 18 mar 2017, 01:01
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B2
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 JU
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tengrik » 31 mar 2018, 15:47


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2018, 15:55

Tengrik, trochę nie podobny bo abk i abt to zupełnie inne silniki ;-) a kolega miał tam ewidentnie strzał gazu który uszkodził przepływkę, o czym tu nie ma mowy o ile kolega FailStunt, faktycznie ma abt tak jak napisał.

Awatar użytkownika
Tengrik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 18 mar 2017, 01:01
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B2
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 JU
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tengrik » 31 mar 2018, 15:57

Oczywiście. Miałem na myśli, że temat porusza podobną problematykę :D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 mar 2018, 16:03

Może gaz był wyregulowany z zabrudzonym filtrem i teraz może chodzi na uboższej mieszance.

A co do obrotów to może problem z załączającym się przewietrzaniem katalizatora. Tj. przy puszczonym pedale gazu komputer benzyny odcina paliwa i uchyla przepustnicę aby przez silnik przelatywało więcej powietrza. Przy gazie na mikserze paliwo nie jest odcinanie* i uchylona przepustnica skutkuje podtrzymaniem obrotów. Większość osób tak przeregulowuje lpg aby silnik dusił się na wolnych obrotach co powoduje że obroty szybciej opadają.
Ale to występuje tylko w monowtryskach z nastawnikiem 6 pinowym. Niektórzy odcinaja jeden z przewodów nastawnika aby ta funkcja się nie aktywowała.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2018, 16:04

Złap za obudowę i poruszaj na pracującym silniku, czy jest reakcja obrotów.

Macku ma to samo na PB ta usterka jest od dawna tylko ze gaz był wyregulowany pod nieszczelnosc.
FailStunt pisze:Żadne wężyki nie były odłączane, w ABT filtr wymienia się odkręcając kopułkę i odpinając klipsy, nic więcej.
No i co z tego jak usterkę lewego powietrza masz od dawna. Zbutwiały przewód itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl