Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Odpala na 3 sekundy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wicher21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 18 mar 2018, 23:27

[B4 2.0 ABK] Odpala na 3 sekundy

Post autor: wicher21 » 27 mar 2018, 21:34

Witam,
dzisiaj jeździłem autem, zrobiłem jakieś 25km, w miedzyczasie zauważyłem, że z wydechu leci lekko czarny dym, zgasiłem zostawiłem na parę minut i pojechałem dalej, po zgaszeniu nie było już czarnego dymu.

Gdy wróciłem do domu, auto stało 3 godziny po czym wsiałem i odpaliłem je, pochodziło z 20 sek u zgasło, po ponownym odpaleniu okolo 1000 obrotów, i dodaniu lekko gazu, obroty spadały od razy do 500 i gasł.

Dodam, że jak chodził te 20 sek to z tyłu na murku zrobiła się plama z sadzy, a z przodu wyciekł płyn z chłodnicy, w ilości około 100 ml.

Zastanawiam się co się stało. Na Vagu nie pokazuje żadnego błędu.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 28 mar 2018, 00:00

Świece wykręć i obejrzyj co na nich będzie, jaki płyn.

wicher21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 18 mar 2018, 23:27

Post autor: wicher21 » 30 mar 2018, 00:13

Świece czarne, pachnące benzyną, a płyn raczej chłodniczy.

[ Dodano: 2018-03-30, 00:13 ]
Zapłon, czujniki temp , reg. ciśnienie paliwa, pompa paliwa, przepływomierz, bezpieczniki, sprawdzone , co jeszcze ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 mar 2018, 14:20

wicher21 pisze:Zapłon,
hmm, skoro sprawdziłeś zapłon a nam nadzieję że wiesz jak się to robi w abk'u lub ktoś kto robił wiedział to domyślam się że rozrząd też sprawdzony? a sonda jeszcze żyje?

wicher21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 18 mar 2018, 23:27

Post autor: wicher21 » 02 kwie 2018, 02:29

Nie wiem czy w ABK jest jakiś specjalny sposób na sprawdzenie zapłonu, chodziło mi o to że iskra była na świecach.

Co do rozrządu to nie znam się na tym specjalnie, jedynie co mogłem zrobić to spradzić czy pasek jest na miejscu i czy nic luźno nie lata.

Sonda, a jak to sprawdzić? W Vagu brak błędów- jedynie czujnik stukowy był, ale nie wiem czy to od tego?

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 02 kwie 2018, 08:13

W jaki sposób sprawdziłeś regulator ciśnienia paliwa?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 kwie 2018, 09:22

wicher21, coś mi się wydaje że powinieneś dać auto do mechanika bo sam tego raczej nie ogarniesz.
Chyba nie do końca zrozumiałem za pierwszym razem twój wpis, bo tak sobie teraz pomyślałem w jaki sposób sprawdziłeś: zapłon(no akurat wstępne ustawienie można) czy przepływomierz skoro auto tylko na chwilę zapala?
A tym bardziej sondy też nie sprawdzisz.
Sprawdził bym na początek rozrząd ale skoro nie jesteś w stanie tego sprawdzić to nic więcej nie pomogę w tym temacie.
Co do stukowego to powiem szczerze że nie wiem czy może to być jego wina - podejrzewam że nie.

wicher21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 18 mar 2018, 23:27

Post autor: wicher21 » 02 kwie 2018, 22:35

Regulator ciśnienie paliwa, tak jak na forum ktoś pisał, odpalić, potem zgasić, odłączć wężyk od reguatora jak leci paliwo to znaczy, że do wymiany.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2018, 22:56

To nie jest metoda na sprawdzenie regulatora paliwa, to tylko metoda czy nie cieknie. Żeby sprawdzić trzeba wpiąć manometr na zasilaniu i odczytać ciśnienia na jałowym i na wyższych obrotach.

Gdybyś podał bloki pomiarowe to też szło by wszystko sprawdzić regulator,zapłon itd. No ale najlepiej powiedzieć wszystko w porządku ja czesto też odpowiadam że jak w porządku to nie rób sobie problemów i jeździj dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl