[B4 2.6 ABC] Gdzie go wpiąć ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
- Lokalizacja: Ostróda
[B4 2.6 ABC] Gdzie go wpiąć ??
Witam serdecznie.
W moim autku 2.8 sypneła się panewka, nie bawiąc się w remont kupiłem drugi silnik ale... ABC (moja niewiedza i niedopatrzenie) tak więc...
Przełożyłem już silnik wszystko podpięte ale została mi jedna wtyczka! gdzie ją wpiąć? silnik mi nie odpala napewno przez nią jedyną nie wpiętą
jak by ktoś wysłał fote z miejscem gdzie to wpiąć był był niezmiernie wdzięczny!
W moim autku 2.8 sypneła się panewka, nie bawiąc się w remont kupiłem drugi silnik ale... ABC (moja niewiedza i niedopatrzenie) tak więc...
Przełożyłem już silnik wszystko podpięte ale została mi jedna wtyczka! gdzie ją wpiąć? silnik mi nie odpala napewno przez nią jedyną nie wpiętą
jak by ktoś wysłał fote z miejscem gdzie to wpiąć był był niezmiernie wdzięczny!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To jest od zasilania grzałek sond lambda i zaworu stabilizacji obrotów. Bez tego powinien odpalić, musisz mieć inny problem. A powinno być wpięte w styk 0 albo 87a od spodu skrzynki bezpieczników.
I jakim cudem wypięła ci się wtyczka wewnątrz samochodu przy przekładaniu silnika, wyciągałeś całą wiązkę?
I jakim cudem wypięła ci się wtyczka wewnątrz samochodu przy przekładaniu silnika, wyciągałeś całą wiązkę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
- Lokalizacja: Ostróda
No właśnie tak myślałem ze tam, tam go właśnie wpinalem i jak kolega mówi, nic się nie dzieje.
Przekładałem cała wiązkę właśnie z powodu zmiany silnika. To czyli mam wszystko wpięte i dalej lipa. Zauważyłem teraz ze wtryski wogole nie puszczają paliwa gdy kręcę silnikiem, pompa paliwa działa i się załącza. Niewiem co mogłem popieprzyć, już 3 dzień odpalam i tracę nadzieje xd
Przekładałem cała wiązkę właśnie z powodu zmiany silnika. To czyli mam wszystko wpięte i dalej lipa. Zauważyłem teraz ze wtryski wogole nie puszczają paliwa gdy kręcę silnikiem, pompa paliwa działa i się załącza. Niewiem co mogłem popieprzyć, już 3 dzień odpalam i tracę nadzieje xd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
- Lokalizacja: Ostróda
jak przekrece stacyjke gdy rusza pompka paliwa to pojawia się też na chwile 12v ale jak przekrece dalej żeby rozrusznik kręcił to niema
no i właśnie krece jak by iskry nie było, a samą iskre jak sprawdzic?
dodam, że na 3 pinach wychodzących z modułu który idzie na cewki idzie po 12v na każdej
no i właśnie krece jak by iskry nie było, a samą iskre jak sprawdzic?
dodam, że na 3 pinach wychodzących z modułu który idzie na cewki idzie po 12v na każdej
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2018, 21:43 przez Immelman69, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Czyli pewnie też pompa paliwa nie startuje gdy kręcisz rozrusznikiem. To znaczy że ECU nie dostaje któregoś z sygnału wału albo wałka. Teraz najlepiej by było sprawdzić vagiem jakie błędy pokaże bo masz dwa czujniki indukcyjne wału i jeden halltornowy wałka. Czujnik wałka to czujnik halla i da się go sprawdzić diodą LED albo miernikiem pokręcając wał i sprawdzać czy napięcie się zmienia na środkowym pinie. Czujniki wału można miernikiem sprawdzić co najwyżej na opór bo aby spradzić pracę do trzeba by mieć oscyloskop albo vagiem. Zobacz też czy nie podłączyłeś ich odwrotnie albo czy nie są za luźno przykręcone, szczególnie ten G4 z boku bloku.
Nie wiem jak AAH ale sterownik silnika ABC lubi wyrzucić błąd czujnika wału G4 razem z czujnikiem wałka gdy tylko czujnik wałka szwankuje. Chyba że masz może rozrząd źle ustawiony.
[ Dodano: 2018-04-08, 21:45 ]
Nie wiem jak AAH ale sterownik silnika ABC lubi wyrzucić błąd czujnika wału G4 razem z czujnikiem wałka gdy tylko czujnik wałka szwankuje. Chyba że masz może rozrząd źle ustawiony.
Włożyć w fajkę jakąś świece zapłonową i położyć na metalowym elemencie silnika i patrzeć czy przeskakuje podczas kręcenia.Immelman69 pisze:a samą iskre jak sprawdzic?
Czujnik halla można sprawdzić miernikiem czy dostaje zasilanie na skrajnych oraz czy na środkowym pinie będzie się pojawiać i znikać masa przy powolnym pokręceniu rozrusznikiem. Do diagnozy czujnika halla w tym wypadku można też użyć LEDa z opornikiem na 12V i sprawdzić czy po podłączeniu do plusa i środkowego pinu podłączonej wtyczki halla będzie migać przy kręceniu rozrusznikiem. Przy użyciu LEDa należy pamiętać że aby nie podłączyć od odwrotnie bo nie zaświeci.
Bez oscyloskopu czujniki indukcyjne można sprawdzić tylko mierząc ich opór (jak dobrze pamiętam to między 1 a 2 pinem powinny mieć 1000-1500ohmów). Czujniki indukcyjne szczególnie lubią szwankować gdy są nagrzane.
W silnikach 20V 5 cylindrowych jeszcze może ulec urwaniu bolec na kole zamachowym, którego przejście jest czytane przez jeden z czujników.
[ Dodano: 2018-04-08, 21:45 ]
Bo dopiero są zwierana do masy gdy ma iskra przeskoczyć. Zresztą miernikiem nie złapiesz tej masy za bardzo jedynie dioda LED albo oscyloskop.Immelman69 pisze:dodam, że na 3 pinach wychodzących z modułu który idzie na cewki idzie po 12v na każdej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
- Lokalizacja: Ostróda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Źle jest tam napisane w opisie sprawdzania. Jak badasz miernikiem to najlepiej zrób dwa obroty wałem ale kręcąc ręcznie. A akurat czujnika halla nie da się podpiąć źle, bo tam jest tylko jedna taka wtyczka. Może się uszkodzić co najwyżej gniazdo na czujniku i wisieć na kablach które po jakimś czasie mogę się przetrzeć.
[ Dodano: 2018-04-09, 10:29 ]
I sprawdź czy masz plus i minus na skrajnych (1 i 3) pinach czujnika. Oczywiście sprawdzaj na podłączonym czujniku, wpinając się pod gumką "od tyłu" wtyczki.
[ Dodano: 2018-04-09, 10:29 ]
I sprawdź czy masz plus i minus na skrajnych (1 i 3) pinach czujnika. Oczywiście sprawdzaj na podłączonym czujniku, wpinając się pod gumką "od tyłu" wtyczki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
- Lokalizacja: Ostróda
da się źle podpiąć bo w najbliższej odległości do halla mam 3 wtyczki 3 pinowe i każda do każdej pasuje, sprawdzałem i miernikiem i diodą i kręciłem chyba z 10 razy wałem na około i dioda wciąż się pali a i miernik wskazuje 12V ale najlepsze jest to że wypiołem wtyczke i sprawdziłem ją nie wpiętą i normalnie na + i 0 mam 12v a na - poprostu nic.
mam 2 czujniki halla bo jeden został mi ze starego silnika który miał czujnik na 100% sprawny i na nim też jest wciąż 12v na środkowym pinie.
tak mam normalnie + i - na przewodach 1 i 3 czyli skrajnych
mam 2 czujniki halla bo jeden został mi ze starego silnika który miał czujnik na 100% sprawny i na nim też jest wciąż 12v na środkowym pinie.
tak mam normalnie + i - na przewodach 1 i 3 czyli skrajnych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wtyczka halla to kolory czerwono-czarny, zielono-biały i brązowo-czarny (przynajmniej wg schematów ze strony: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/
A jak 12V (względem masy) ginie na środkowym po odpięciu czujnika to wygląda że coś jest nie tak. Z tego co pamiętam tam idzie 12V (albo czasami 5V) przez rezystor wbudowany w ECU i dopiero czujnik halla zwiera go do masy w odpowiednim momencie generując sygnał.
A jak 12V (względem masy) ginie na środkowym po odpięciu czujnika to wygląda że coś jest nie tak. Z tego co pamiętam tam idzie 12V (albo czasami 5V) przez rezystor wbudowany w ECU i dopiero czujnik halla zwiera go do masy w odpowiednim momencie generując sygnał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
- Lokalizacja: Ostróda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
- Lokalizacja: Ostróda
No właśnie jak bym miał porównanie z innej vki jak ktoś ma podpiete i jakie są kolory na wtyczkach abym mógł porównać, najgorze jest to że ze schematu nic sie nie zgadza ze stanem faktycznym wiązki która trzymam w ręku teraz pytanie czy ufać tez wyjsciom z komputera do wtyczek wg schematu? Zobaczy kolega jak ma w swojej vce podpięte i jakie kolory są na jakiej wtyczcce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
- Lokalizacja: Ostróda