Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Gdzie go wpiąć ??

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

[B4 2.6 ABC] Gdzie go wpiąć ??

Post autor: Immelman69 » 08 kwie 2018, 14:37

Witam serdecznie.

W moim autku 2.8 sypneła się panewka, nie bawiąc się w remont kupiłem drugi silnik ale... ABC (moja niewiedza i niedopatrzenie) tak więc...
Przełożyłem już silnik wszystko podpięte ale została mi jedna wtyczka! gdzie ją wpiąć? silnik mi nie odpala napewno przez nią jedyną nie wpiętą

Obrazek

jak by ktoś wysłał fote z miejscem gdzie to wpiąć był był niezmiernie wdzięczny!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 kwie 2018, 16:44

To jest od zasilania grzałek sond lambda i zaworu stabilizacji obrotów. Bez tego powinien odpalić, musisz mieć inny problem. A powinno być wpięte w styk 0 albo 87a od spodu skrzynki bezpieczników.
I jakim cudem wypięła ci się wtyczka wewnątrz samochodu przy przekładaniu silnika, wyciągałeś całą wiązkę?
Obrazek

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 08 kwie 2018, 17:27

No właśnie tak myślałem ze tam, tam go właśnie wpinalem i jak kolega mówi, nic się nie dzieje.
Przekładałem cała wiązkę właśnie z powodu zmiany silnika. To czyli mam wszystko wpięte i dalej lipa. Zauważyłem teraz ze wtryski wogole nie puszczają paliwa gdy kręcę silnikiem, pompa paliwa działa i się załącza. Niewiem co mogłem popieprzyć, już 3 dzień odpalam i tracę nadzieje xd

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 kwie 2018, 19:43

A iskrę masz?
Zobacz czy pojawia się napięcie 12V podczas kręcenia rozrusznikiem na zielono-żółtym kablu na dowolnym z wtryskiwaczy.

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 08 kwie 2018, 21:10

jak przekrece stacyjke gdy rusza pompka paliwa to pojawia się też na chwile 12v ale jak przekrece dalej żeby rozrusznik kręcił to niema
no i właśnie krece jak by iskry nie było, a samą iskre jak sprawdzic?
dodam, że na 3 pinach wychodzących z modułu który idzie na cewki idzie po 12v na każdej
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2018, 21:43 przez Immelman69, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 kwie 2018, 21:45

Czyli pewnie też pompa paliwa nie startuje gdy kręcisz rozrusznikiem. To znaczy że ECU nie dostaje któregoś z sygnału wału albo wałka. Teraz najlepiej by było sprawdzić vagiem jakie błędy pokaże bo masz dwa czujniki indukcyjne wału i jeden halltornowy wałka. Czujnik wałka to czujnik halla i da się go sprawdzić diodą LED albo miernikiem pokręcając wał i sprawdzać czy napięcie się zmienia na środkowym pinie. Czujniki wału można miernikiem sprawdzić co najwyżej na opór bo aby spradzić pracę do trzeba by mieć oscyloskop albo vagiem. Zobacz też czy nie podłączyłeś ich odwrotnie albo czy nie są za luźno przykręcone, szczególnie ten G4 z boku bloku.
Nie wiem jak AAH ale sterownik silnika ABC lubi wyrzucić błąd czujnika wału G4 razem z czujnikiem wałka gdy tylko czujnik wałka szwankuje. Chyba że masz może rozrząd źle ustawiony.


Immelman69 pisze:a samą iskre jak sprawdzic?
Włożyć w fajkę jakąś świece zapłonową i położyć na metalowym elemencie silnika i patrzeć czy przeskakuje podczas kręcenia.
Czujnik halla można sprawdzić miernikiem czy dostaje zasilanie na skrajnych oraz czy na środkowym pinie będzie się pojawiać i znikać masa przy powolnym pokręceniu rozrusznikiem. Do diagnozy czujnika halla w tym wypadku można też użyć LEDa z opornikiem na 12V i sprawdzić czy po podłączeniu do plusa i środkowego pinu podłączonej wtyczki halla będzie migać przy kręceniu rozrusznikiem. Przy użyciu LEDa należy pamiętać że aby nie podłączyć od odwrotnie bo nie zaświeci.
Bez oscyloskopu czujniki indukcyjne można sprawdzić tylko mierząc ich opór (jak dobrze pamiętam to między 1 a 2 pinem powinny mieć 1000-1500ohmów). Czujniki indukcyjne szczególnie lubią szwankować gdy są nagrzane.
W silnikach 20V 5 cylindrowych jeszcze może ulec urwaniu bolec na kole zamachowym, którego przejście jest czytane przez jeden z czujników.


[ Dodano: 2018-04-08, 21:45 ]
Immelman69 pisze:dodam, że na 3 pinach wychodzących z modułu który idzie na cewki idzie po 12v na każdej
Bo dopiero są zwierana do masy gdy ma iskra przeskoczyć. Zresztą miernikiem nie złapiesz tej masy za bardzo jedynie dioda LED albo oscyloskop.

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 08 kwie 2018, 22:57

Na czujniku halla na środkowym pinie mam bez przerwy 12v! :/ napewno coś źle podpiołem. ale teraz która wtyka do którego gniazdka? myslałem że kolorami i intuicyjnie po długosci a tu zonk.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 kwie 2018, 10:29

Źle jest tam napisane w opisie sprawdzania. Jak badasz miernikiem to najlepiej zrób dwa obroty wałem ale kręcąc ręcznie. A akurat czujnika halla nie da się podpiąć źle, bo tam jest tylko jedna taka wtyczka. Może się uszkodzić co najwyżej gniazdo na czujniku i wisieć na kablach które po jakimś czasie mogę się przetrzeć.

[ Dodano: 2018-04-09, 10:29 ]
I sprawdź czy masz plus i minus na skrajnych (1 i 3) pinach czujnika. Oczywiście sprawdzaj na podłączonym czujniku, wpinając się pod gumką "od tyłu" wtyczki.

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 09 kwie 2018, 10:35

da się źle podpiąć bo w najbliższej odległości do halla mam 3 wtyczki 3 pinowe i każda do każdej pasuje, sprawdzałem i miernikiem i diodą i kręciłem chyba z 10 razy wałem na około i dioda wciąż się pali a i miernik wskazuje 12V :/ ale najlepsze jest to że wypiołem wtyczke i sprawdziłem ją nie wpiętą i normalnie na + i 0 mam 12v a na - poprostu nic.
mam 2 czujniki halla bo jeden został mi ze starego silnika który miał czujnik na 100% sprawny i na nim też jest wciąż 12v na środkowym pinie.

tak mam normalnie + i - na przewodach 1 i 3 czyli skrajnych

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 kwie 2018, 10:52

Wtyczka halla to kolory czerwono-czarny, zielono-biały i brązowo-czarny (przynajmniej wg schematów ze strony: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/

A jak 12V (względem masy) ginie na środkowym po odpięciu czujnika to wygląda że coś jest nie tak. Z tego co pamiętam tam idzie 12V (albo czasami 5V) przez rezystor wbudowany w ECU i dopiero czujnik halla zwiera go do masy w odpowiednim momencie generując sygnał.

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 09 kwie 2018, 13:07

zadna wtyczka o 3 pinach niema u mnie takich oznaczeń, ani w instalacji 2,8 ani w 2,6 a jaki nr na wtyczce ma kolega? przykładowo na jedej z wtyczek mam nr 15 jak na zdjeciu, a na czujniku halla jaki nr?


Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 kwie 2018, 13:56

Nie wiem czy te numery na gumce to po prostu numer gumki a nie oznaczenia wtyczek. Jeszcze można posprawdzać na które piny ECU idą kable z danej wtyczki.
Później może znajdę jakąś wiązkę od v6ki i zobacze jak to wygląda.

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 09 kwie 2018, 15:10

No właśnie jak bym miał porównanie z innej vki jak ktoś ma podpiete i jakie są kolory na wtyczkach abym mógł porównać, najgorze jest to że ze schematu nic sie nie zgadza ze stanem faktycznym wiązki która trzymam w ręku :/ teraz pytanie czy ufać tez wyjsciom z komputera do wtyczek wg schematu? Zobaczy kolega jak ma w swojej vce podpięte i jakie kolory są na jakiej wtyczcce

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 kwie 2018, 16:55

Przy aah to wtyczki kolorowo sie zgadzają, zapodaj wieksze zdjecia co i jak wszystkich wtyczek przy grodzi po lewej jak i po prawej stronie, na te numery nie patrz to tylko numer częsci.

Immelman69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2018, 14:19
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Immelman69 » 09 kwie 2018, 18:26

Ale już mam silnik abc i instalacje tez abc. No dobra wrzucę wszystko wieczorem bo aktualnie w pracy jestem. Jeszcze teraz pomyślałem ze może immobilizer ma ta nowa instalacja i dlatego prądu na cewki nie daje. No ale po kolei, najpierw porządek we wtyczkach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl