Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Niskie ciśnienie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

[B3 1.8 PM] Niskie ciśnienie oleju

Post autor: ciemny11 » 14 kwie 2018, 14:46

Witam. Od wczoraj mam problem z ciśnieniem oleju mianowicie na w pełni rozgrzanymi silniku wskazówka pokazuje 0.5 bara a gdy obroty spadną do okolo 800 to wskazówka pokazuje 0 bar i zaświeca się lampa alladyna. Z czym moze być związany problem? Czy to znaczy ze pompa oleju siada? Wczesniej na cieplym silniku miałem 1bar, potem po kilku miesiącach 0.7-0.8 bara a teraz 0.5. dodam tylko że na czujniku ciśnienia pojawia się olej tak jakby czujnik się pocił. Może to jego wina. Prosze o pomoc.

[ Dodano: 2018-04-14, 14:46 ]
Z dnia na dzień coraz gorzej :/
Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 kwie 2018, 17:07

A hydropopychacze się nie odzywają? Dla pewności sprawdź manometrem albo zobacz miernikiem jaki sygnał daje czujnik 1.8 bara (ten pojedynczy).
Zobacz czy w oleju nie masz opiłków metalu.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 14 kwie 2018, 17:11

Popychacze sie odzywają chwile po odpaleniu czasami po dlugim postoju ale to klekoczą przez sekunde. Mam sprawdzić miernikiem opór czy napiecie na tym czujniku? I to chodzi o ten czujnik na ktorym nałożona jest taka gumowa osłonka? Ile ma wynosić prawidłowa wartość?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2018, 17:32

Wepnij manometr bo masz po prostu uszkodzony czujnik

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 14 kwie 2018, 17:35

Manometru nie posiadam więc chyba będę musiał sie do jakiegoś warsztatu wybrać żeby mi zmierzyli. A jakie bylyby objawy zajechanej pompy? Skąd ta pewność ze to czujnik?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 kwie 2018, 19:32

ciemny11 pisze:Mam sprawdzić miernikiem opór czy napiecie na tym czujniku?
Możesz mierzyć opór na czujniku po odłączeniu wsuwki. Gdy będziesz miał 1.8 bara to powinien się zewrzeć do masy (dotyczy tego pojedyńczego czujnika bo bańka rozwiera rozwiera masę na zacisku W przy 0,3 bara).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2018, 19:37

ciemny11 pisze:Skąd ta pewność ze to czujnik?
Bo dynamiczna kontrola się nie odzywa. Albo nie piszesz o tym bo zapomniałeś.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 14 kwie 2018, 19:43

Dynamiczna kontrola? Nie wiem do końca co to znaczy, szczerze to nie slyszalem o czyms takim, jestem troche zielony w temacie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2018, 20:13

Kontrola dynamiczna, to kontrola ciśnienia oleju powyżej 2tyś obrotów a skoro się nie odzywa to świadczy że masz 1,8bar powyżej 2tyś obrotów.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 14 kwie 2018, 20:17

Aż następnym razem sprawdze ile mam na zegarze cisnienia powyżej 2 tysiecy na rozgrzanym

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2018, 20:20

Dlatego manometr mechaniczny rozwiązał by twoje wątpliwości.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 22 kwie 2018, 13:12

Przy okolo 2000 obrotów mam ponad 3 bary na wskaźniku

[ Dodano: 2018-04-22, 13:12 ]
Pytanie jeszcze. Trudno sie wymienia ten czujnik czy wystarczy odpiąć te dwie wsuwki i odkręcić kluczem od podstawy filtra? Oleju spuszczać nie trzeba? Jaki nowy czujnik kupić? Widziałem ze cena to tak około 140zl za najtańszy. A może lepiej na szrocie szukać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl