[80 B4 2.0 ABK] kontrolka cisnienia oleju nie swieci
Witam
To ponownie ja, walcze juz z tymi kontrolkami pare dobrych tygodni.
Dzisiaj nastapil przełom.
Jak pisalem wczesniej ciagle palila mi sie kontrolka oleju, potem doszla kontrolka temperatury plynu chlodzacego, a potem jak odpialem licznik to jeszcze AIRBAG gasnie po 2 - 3min (ale to podobno spowodowane bledem komputera gdyz nie odlaczylem akumulatora przed odpiecie zarowki)
Wymienilem dzis minichecka i to co sie stalo jest dla mnie wogole nie zrozumiale.
Wszystkie kontroli dzialaja poza jedna, kontrolka oleju.
Dodam ze wymienilem juz oba czujniki. Ten gorny - czarny i dolny - bialy.
No ale do rzeczy.
Wlaczam zaplon - kontrolka oleju nie swieci.
Wlaczam silnik - kontrolka oleju swieci, nie gasnie wogole.
Przy zaplonie zdejmuje przewod z gornego - czarnego czujnika, kontrolka nie swieci, podlaczam do masy, nadal nie swieci. To samo robie z drugim czujnikiem, nie swieci. Nie odzywa mi sie brzeczyk.
Przy uruchomionym silniku, kontrolka swieci, lecz gdy zdejmuje przewod z gornego czujnika (nie dotykam do masy) kontrolka przestaje swiecic.
Co jest? Prosze o pomoc bo juz mi siwych wlosow przybywa.
Czy mozliwe jest ze czujniki sa zle, zamienione miejscami?
Czy moze to byc jakies zwarcie na przewodach?
A i wg ksiazki to te czujniki powinny byc odwrotnie wkrecone.
To ponownie ja, walcze juz z tymi kontrolkami pare dobrych tygodni.
Dzisiaj nastapil przełom.
Jak pisalem wczesniej ciagle palila mi sie kontrolka oleju, potem doszla kontrolka temperatury plynu chlodzacego, a potem jak odpialem licznik to jeszcze AIRBAG gasnie po 2 - 3min (ale to podobno spowodowane bledem komputera gdyz nie odlaczylem akumulatora przed odpiecie zarowki)
Wymienilem dzis minichecka i to co sie stalo jest dla mnie wogole nie zrozumiale.
Wszystkie kontroli dzialaja poza jedna, kontrolka oleju.
Dodam ze wymienilem juz oba czujniki. Ten gorny - czarny i dolny - bialy.
No ale do rzeczy.
Wlaczam zaplon - kontrolka oleju nie swieci.
Wlaczam silnik - kontrolka oleju swieci, nie gasnie wogole.
Przy zaplonie zdejmuje przewod z gornego - czarnego czujnika, kontrolka nie swieci, podlaczam do masy, nadal nie swieci. To samo robie z drugim czujnikiem, nie swieci. Nie odzywa mi sie brzeczyk.
Przy uruchomionym silniku, kontrolka swieci, lecz gdy zdejmuje przewod z gornego czujnika (nie dotykam do masy) kontrolka przestaje swiecic.
Co jest? Prosze o pomoc bo juz mi siwych wlosow przybywa.
Czy mozliwe jest ze czujniki sa zle, zamienione miejscami?
Czy moze to byc jakies zwarcie na przewodach?
A i wg ksiazki to te czujniki powinny byc odwrotnie wkrecone.
Hehe nie doszedlem ale juz swieci mi kontrolka plynu (termometr) i to odrazu po zapaleniu auta. DOdam ze plyn jest i temp zbyt wysokiej nie ma. Wskaznik na zimnym silniku leci na 120 stopni odrazu . Poziom paliwa caly czas na 0. Jezdze caly rok juz.
Podejrzewam licznik lub jakis zwarcie gdzies.
Najlepiej zrobisz jak zmierzysz cisnienie manomentrem. W dwoch miejscach tak jak sa czujniki.
Z tego co sie dowiedzialem to mozliwosci zapalania sie kontrolek sa takie:
1. Wadliwy czujnik
2. Wadliwa pompa oleju
3. Wadliwy licznik.
Jezeli manometr wykaze dobre cisnienie to pompa odpada.
Zmiana czunikow (30 - 40zl)
Licznik 200zl (SPRAWNY)
Mozliwe jeszcze zwarcie na przewodach gdzies.
Ja dopuki czuje przyspieszenie po wcisnieciu pedalu gazu to sie nie martwie
Podejrzewam licznik lub jakis zwarcie gdzies.
Najlepiej zrobisz jak zmierzysz cisnienie manomentrem. W dwoch miejscach tak jak sa czujniki.
Z tego co sie dowiedzialem to mozliwosci zapalania sie kontrolek sa takie:
1. Wadliwy czujnik
2. Wadliwa pompa oleju
3. Wadliwy licznik.
Jezeli manometr wykaze dobre cisnienie to pompa odpada.
Zmiana czunikow (30 - 40zl)
Licznik 200zl (SPRAWNY)
Mozliwe jeszcze zwarcie na przewodach gdzies.
Ja dopuki czuje przyspieszenie po wcisnieciu pedalu gazu to sie nie martwie
Dzięki za odpowiedź. To moje pierwsze Audi i chyba tez odpuszczę temat kontrolki... Mam wkrecone 2 czujniki 1.8 bar. Obydwa są rozwarte przy wyłączonym silniku i obydwa są zwarte na wolnych obrotach ... czyli z ciśnieniem wstępnie nie jest źle. Sprawdze dokładnie manometrem...
Przy okazji, Najlepszego w Nowym Roku!!!
Przy okazji, Najlepszego w Nowym Roku!!!
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11727
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Kurde mnie dziś dopadł temat świecącej kontrolki ciśnienia oleju. Muszę się dobrać do pompy oleju bo ją podejrzewam.
I w związku z tym mam pytanie czy da radę wyjąć miskę jak poluzuję tylko trochę sanie by dobrać się do pompy oleju? Czy musowo całkiem demontować sanie? Próbował ktoś tego?
I w związku z tym mam pytanie czy da radę wyjąć miskę jak poluzuję tylko trochę sanie by dobrać się do pompy oleju? Czy musowo całkiem demontować sanie? Próbował ktoś tego?
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Powinno się dać pod okręceniu przedniej i bocznych łap silnika unieść silnik (jakimś wyciągiem do sufitu) na tyle że bez odkręcania ławy by się wyciągnęło miskę. A sprawdzałeś ciśnienie oleju manometrem?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11727
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
bo manometru niet ale ewidentny brak ciśnienia oleju bo klepanie zaworów po chwili słychać.maciek889 pisze:A sprawdzałeś ciśnienie oleju manometrem?
Panowie nie wiem co jest ale po wepchnięciu do garażu celem rozebrania - jeszcze raz spróbowałem zapalić i o dziwo ok. Dolałem tylko oleju do max bo było mniej więcej w połowie, więc raczej w normie bo tak często miałem i takich objawów nigdy nie było.
Także nie wiem, dziś brak czasu ale w poniedziałek kupię nowy filtr i wymienię jeszcze, chodź ten jest nowy, znaczy no niecały rok (man), bo nie bardzo chce mi się miskę ściągać.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ja bym się bał aby nakrętka od śruby sanki mi się nie zaczęła obracać w podłużnicy.
A na oleju ile masz zrobione kilometrów? Może masz jakiś podrobiony syf i się olej robi zbyt rzadki.
A na oleju ile masz zrobione kilometrów? Może masz jakiś podrobiony syf i się olej robi zbyt rzadki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11727
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no na razie to mało, może z 5-6 tyś a olej to valvoline - czy podróba tego nie wiem.maciek889 pisze:A na oleju ile masz zrobione kilometrów? Może masz jakiś podrobiony syf i się olej robi zbyt rzadki.
Jakiś bardzo rzadki nie jest, raczej w normie jak do pozostałych które miałem.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
Panowie.PieterB pisze:no na razie to mało, może z 5-6 tyś a olej to valvoline - czy podróba tego nie wiem.maciek889 pisze:A na oleju ile masz zrobione kilometrów? Może masz jakiś podrobiony syf i się olej robi zbyt rzadki.
Jakiś bardzo rzadki nie jest, raczej w normie jak do pozostałych które miałem.
Miałem podobny problem... Pewnego razu kontrolka się zaświeciła... zmieniałem czujniki jeden i drugi bez rezultatu .... postanowiłem więc odłączyć kabelek od tego dolnego czujnika ( gdyż nie zauważyłem dziwnych objawów w aucie jeśli chodzi o prace silnika ) i problem ustąpił...(wiem wiem tylko wizualny ) - wyczytałem gdzieś na forum że winne są zegary/licznik gdyż coś się tam przepala... i rzeczywiście - wczoraj wymieniłem zegary ( na takiego bez Big Bena ) podłączyłem czujnik i wszystko gra i trąbi przy przekręconej stacyjce kontrolka mruga, po odpaleniu gaśnie i już się nie pojawia
Miałem podobny problem z kontrolką, ponadto padły jeszcze wszystkie zegary (obrotek, licznik, wskaźnik temp. i paliwa). Co ja się naszukałem - bezpieczniki, przekaźniki, czujniki, .... W końcu rozebrałem licznik na elementy pierwsze i okazało się, że jest przepalona jedna ścieżka na płytce. Zlutowałem i wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam
"larsik"
---
... a w garażu:
od 2017 -> Audi 80 B4 ABT (1993) [Biała Dama]
od 2018 -> Audi 80 Cabrio NG (1994) [Red Beast]
"larsik"
---
... a w garażu:
od 2017 -> Audi 80 B4 ABT (1993) [Biała Dama]
od 2018 -> Audi 80 Cabrio NG (1994) [Red Beast]
Panowie,
widzę, że temat dosyć starawy ale odgrzebałem bo w moim 2.0 ABT nie raz jest tak, że
- przy przekręceniu stacyjki wszytskie kontrolki ładnie się zapalają i po odapleniu gasną ( dokładniej mówiąc wszystko działa jak należy )
- a nie raz jest tak że nie pali się kontrolka od olej ( ani przed ani po dopaleniu ) i przy tym nie działa wskaźnik paliwa
Jutro przełożę sobie licznik z drugiej dawczyni ale ciekawi mnie czy problem nie leży gdzieś indziej skoro raz to działa a raz nie.
Może miał ktoś taki przypadek jak ja ?
widzę, że temat dosyć starawy ale odgrzebałem bo w moim 2.0 ABT nie raz jest tak, że
- przy przekręceniu stacyjki wszytskie kontrolki ładnie się zapalają i po odapleniu gasną ( dokładniej mówiąc wszystko działa jak należy )
- a nie raz jest tak że nie pali się kontrolka od olej ( ani przed ani po dopaleniu ) i przy tym nie działa wskaźnik paliwa
Jutro przełożę sobie licznik z drugiej dawczyni ale ciekawi mnie czy problem nie leży gdzieś indziej skoro raz to działa a raz nie.
Może miał ktoś taki przypadek jak ja ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz czy złącze górnego czujnika ciśnienia oleju dobrze siedzi i czy kabel nie trzyma się konektora nie wisi tylko na izolacji.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga