Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE/JV] Alternator nie zawsze ładuje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

[B3 1.8 NE/JV] Alternator nie zawsze ładuje

Post autor: bc547b » 12 lut 2018, 12:41

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :)
Jest to mój pierwszy wątek na tym forum więc z góry przepraszam za jakiekolwiek błędy przeze mnie popełnione.
Mam dość istotny problem z moim AUDI 80 b3 1.8S 86r a nigdzie nie mogę znaleźć nań odpowiedzi.
Otóż około miesiąc temu wracając od kumpla z warsztatu autko mi zwariowało i nie działało nic prócz świateł postojowych i silnika - za te usterkę odpowiedzialna była stacyjka która akurat nie załączyła osprzętu ale po wyjęciu kluczyka i ponownym odpaleniu problem ustał - przez ten miesiąc zdarzyło się to ze dwa razy. Piszę o tym ponieważ może to mieć związek z wczorajszą usterką - po przejechaniu ok 10km nagle radio się wyłączyło a światła przygasły. Zjechałem więc na stację benzynową myśląc, że to znów stacyjka i zgasiłem silnik - niestety później nie chciał odpalić a rozrusznik ledwie drgnął. Kupiłem kable rozruchowe i jakiś miły Pan któremu serdecznie dziękuję jeśli to czyta użyczył swojego auta do odpalenia na kablach. Wróciłem do domu i dziś sprawdziłem napięcia (14.05V na alternatorze i 13.95V na akumulatorze przy włączonych światłach mijania), odkręciłem przewody alternatora oraz klemy akumulatora czyszcząc je mechanicznie i kontakt sprayem, sprawdziłem szczotki regulatora i ich bieżnię - wyglądają całkiem przyzwoicie. Chwilowo wszystko jest ok ale boję się po prostu, że problem powróci gdy będę jechał późną nocą a wokół nie będzie miał kto pomóc. Czy stacyjka steruje jakimś przekaźnikiem odpowiedzialnym za załączanie ładowania? a może któraś z diod prostowniczych alternatora jest uszkodzona? Dodam jeszcze, że zauważyłem bardzo duży pobór prądu przy zgaszonym silniku i stacyjce przełączonej na zapłon - gdy to zauważyłem silnik był zimny i uznałem, że to podgrzewacz kolektora dolotowego ale teraz nie mam już pewności
:|

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lut 2018, 15:49

bc547b pisze:Czy stacyjka steruje jakimś przekaźnikiem odpowiedzialnym za załączanie ładowania?
Ładować będzie nawet gdy silnik będzie się kręcił bez włączonego zapłonu.
Wystarczy że będzie podłączony ten gruby kabel łączący się z akumulatorem (właściwie z rozrusznikiem a dalej akumulatorem).
Cienki kabel kontrolki ładowania podłączony do rozrusznika to dodatek aby działała kontrolka ładowania. Bez tego kabla tylko ładowanie nie wystartuje na niskich obrotach.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lut 2018, 16:43

maciek889 pisze:Ładować będzie nawet gdy silnik będzie się kręcił bez włączonego zapłonu.
O ile sprawny alternator..


Zainteresuj się komutatorem szczotkami.

bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

Post autor: bc547b » 12 lut 2018, 20:19

Dziękuję za zainteresowanie tematem :)
Czyli miernik cęgowy w dłoń i testujemy...władowałem w to auto przez ostatnie dwa miesiące sporo pracy i pieniędzy (kompletny wydech, tylne hamulce, bak, przewody paliwowe, komplet filtrow, fotel kierowcy, licznik, czujnik ciśnienia oleju, jedynie czyszczenie gaźnika w myjce ultradzwiekowej u kolegi miałem gratis...)więc mam cichą nadzieję, że to tylko zaśniedziałe styki lub regulator bo na regenerację alternatora już mnie nie stać...zawsze twierdziłem, że gdy się zadba o samochód to on się później odwdzięczy ale chwilowo ten egzemplarz jest wyjątkowo uparty a uratowałem go przed złomowiskiem... :(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lut 2018, 20:27

Miernik ci nic nie da alternator na stół i zobacz to co pisałem, mogłeś jeszcze sprawdzić ładowanie na obciążonym i na wysokich obrotach.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 lut 2018, 23:52

Jak tam stan kabli alternator-akumulator-rozrusznik? Może się coś dziać na ich izolacji (któryś z nich przetarty) albo styki do poprawienia.
bc547b pisze:zawsze twierdziłem, że gdy się zadba o samochód to on się później odwdzięczy
Oczywiście.
bc547b pisze:chwilowo ten egzemplarz jest wyjątkowo uparty a uratowałem go przed złomowiskiem... :(
Bo jest pewnie zapuszczony i zachwaszczony. Szkoda tych autek.
Pocieszę cię tylko, że mój mnie kosztował jeszcze więcej pracy w ciągu 10 miesięcy, a dopiero teraz wiem co to jest stare Audi i że nawet wcale nie psuje.
Jak masz smykałkę i warunki to się ciesz, że się uczysz, no i że wiesz jak to zrobiłeś. Po niektórych "fachowcach" czasami aż strach zaglądać.

bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

Post autor: bc547b » 09 maja 2018, 10:57

Witam ponownie po długiej przerwie!
Natłok obowiązków sprawił że kompletnie zapomniałem o założonym tu temacie...
Ale do rzeczy :)
Problem z ładowaniem ustał po czyszczeniu wszelkich połączeń stykowych o których pisałem w pierwszym poście :)
h/k pisze:Bo jest pewnie zapuszczony i zachwaszczony
Powoli lecz konsekwentnie odchwaszczam to cudeńko i jestem zachwycony jego prostotą wykonania i możliwością "dłubania" w garażowym zaciszu :)
W majowy weekend z powodzeniem przemierzyłem nim Bieszczady bez żadnych awarii :)
Pozdrawiam wszystkich serdecznie :)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 09 maja 2018, 20:00

No i super, że po wyczyszczeniu działa. Takie naprawy najbardziej cieszą.
Powoli lecz konsekwentnie odchwaszczam to cudeńko i jestem zachwycony jego prostotą wykonania i możliwością "dłubania" w garażowym zaciszu
W majowy weekend z powodzeniem przemierzyłem nim Bieszczady bez żadnych awarii
Prawda. Prostota, przyzwoita trwałość i ocynk to najlepsze co wymyślono w motoryzacji.

bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

Post autor: bc547b » 09 maja 2018, 20:32

Takie naprawy najbardziej cieszą.
Zdecydowanie :) za to nienawidzę pracy przy hamulcach - zawsze z roboty na 30min zrobi się całodniowa naprawa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl