Witam,
nie dawno kupiłem Audi i przypuszczam, że nie trzyma termostat. Trochę poczytałem tematów i dowiedziałem się, że w Audi jest problem ze wskazaniami temperatury. Jak to w końcu jest
W moim przypadku podczas jazdy w trasie, czyli jakieś 100 km/h temperatura jest gdzieś mniej więcej kreska przed 90 stopni, w mieście trochę więcej, czasami 90, czasami lekko przed. Natomiast gdy, postawiłem samochód, aby sprawdzić przy jakiej temperaturze włącza się wentylator to jakoś lekko ponad 90 stopni.
Gdyby to był inny samochód to byłbym pewny, że to termostat. Natomiast po przeczytaniu wielu tematów dotyczących Audi 80 i że wymiana termostatu nic nie zmieniła sam już nie wiem.
Kolejne pytanie. Kreska przed 90 stopni to 80 stopni czy mniej?
[B4, 2.0 ABK] Nie trzyma temperatury
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
"Gdyby to był inny samochód to byłbym pewny, że to termostat. Natomiast po przeczytaniu wielu tematów dotyczących Audi 80 i że wymiana termostatu nic nie zmieniła sam już nie wiem.
Kolejne pytanie. Kreska przed 90 stopni to 80 stopni czy mniej?"
Kreska przed to 80 , Masz od 50 w górę co 10 stopni aż do 90.
Też mam osttanio problemy z temperaturą (a bardziej ze wskazaniem) i to nie taki prosty problem - u mnie okazało się ,że to czujnik temperatury.
"W moim przypadku podczas jazdy w trasie, czyli jakieś 100 km/h temperatura jest gdzieś mniej więcej kreska przed 90 stopni, w mieście trochę więcej, czasami 90, czasami lekko przed. Natomiast gdy, postawiłem samochód, aby sprawdzić przy jakiej temperaturze włącza się wentylator to jakoś lekko ponad 90 stopni. "
Może Ci równie dobrze przekłamywać o 10 stopni. Ale to nic pewnego.U mnie tak własnie było.Jesli wentylator włacza Ci sie przy 90 stopniach - to coś Ci źle wskazuje, powinein włączać się po 100 stopniach.Czyli jak dla mnie albo Masz uwalony czujnik temperatury , albo stablizator napięcia w liczniku. Chyba że Masz jakiś dziwny termowyłącznik zamontowany który nie zwiera przy 100 kilka stopni tylko przy 90
Kolejne pytanie. Kreska przed 90 stopni to 80 stopni czy mniej?"
Kreska przed to 80 , Masz od 50 w górę co 10 stopni aż do 90.
Też mam osttanio problemy z temperaturą (a bardziej ze wskazaniem) i to nie taki prosty problem - u mnie okazało się ,że to czujnik temperatury.
"W moim przypadku podczas jazdy w trasie, czyli jakieś 100 km/h temperatura jest gdzieś mniej więcej kreska przed 90 stopni, w mieście trochę więcej, czasami 90, czasami lekko przed. Natomiast gdy, postawiłem samochód, aby sprawdzić przy jakiej temperaturze włącza się wentylator to jakoś lekko ponad 90 stopni. "
Może Ci równie dobrze przekłamywać o 10 stopni. Ale to nic pewnego.U mnie tak własnie było.Jesli wentylator włacza Ci sie przy 90 stopniach - to coś Ci źle wskazuje, powinein włączać się po 100 stopniach.Czyli jak dla mnie albo Masz uwalony czujnik temperatury , albo stablizator napięcia w liczniku. Chyba że Masz jakiś dziwny termowyłącznik zamontowany który nie zwiera przy 100 kilka stopni tylko przy 90
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
Dzisiaj doszła przejściówka na obd1 i po sprawdzeniu vagiem temperaturę 90 stopni łapię po około 4-5km i już ją trzyma. Co ciekawe na vagu pokazuje betonowe 90 stopni, a na liczniku 80 i ciągle powoli rośnie gdzieś do 85-87, później trochę spadnie. Winny może być licznik czy czujnik temperatury? Co ciekawe vag pokazał na kompletnie zimnym silniku 14 stopni, natomiast w drugim aucie (seat cordoba) 21. Skąd taka rozbieżność?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Niekoniecznie. Prędzej styki stabilizator-PCB i luty do przejrzenia i poprawki.beast pisze: albo stablizator napięcia w liczniku
Zacząłbym jednak od zbadania czujnika. Czujniki temperatury - zarówno niebieski jak i szary - można sprawdzić omomierzem. Tutaj coś o szarym:
https://audi80.pl/b4-abk-jaka-powin ... t76531.htm
[ Dodano: 2018-05-17, 14:52 ]
A mi z tą rzeczywistą temperaturą jest dobrze, bo moim zdaniem w autach tak powinno być. Co innego wskaźnik poziomu paliwa, tam to fajnie jest mieć uśrednianie albo korektę po pochyle auta (pewnie we współczesnych coś takiego jest).maciek889 pisze:Już A4ce rozwiązali problem z pływającą temperaturą. Tam wskaźnik pokazuje równo 90 przy rzeczywistych temperaturach 85-105.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
I u nas jesth/k pisze:Co innego wskaźnik poziomu paliwa, tam to fajnie jest mieć uśrednianie albo korektę po pochyle auta (pewnie we współczesnych coś takiego jest).
A tak poza tym to ludzie jednak mają dylemat i szukają sobie roboty. Jak autor chce stabilnie niech oderwie wskazówkę i przykleic na 90 będzie jak sobie to zamazyl