Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 2.0 ABK] Nie trzyma temperatury

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

[B4, 2.0 ABK] Nie trzyma temperatury

Post autor: Norton9988 » 15 maja 2018, 22:46

Witam,
nie dawno kupiłem Audi i przypuszczam, że nie trzyma termostat. Trochę poczytałem tematów i dowiedziałem się, że w Audi jest problem ze wskazaniami temperatury. Jak to w końcu jest
W moim przypadku podczas jazdy w trasie, czyli jakieś 100 km/h temperatura jest gdzieś mniej więcej kreska przed 90 stopni, w mieście trochę więcej, czasami 90, czasami lekko przed. Natomiast gdy, postawiłem samochód, aby sprawdzić przy jakiej temperaturze włącza się wentylator to jakoś lekko ponad 90 stopni.


Gdyby to był inny samochód to byłbym pewny, że to termostat. Natomiast po przeczytaniu wielu tematów dotyczących Audi 80 i że wymiana termostatu nic nie zmieniła sam już nie wiem.
Kolejne pytanie. Kreska przed 90 stopni to 80 stopni czy mniej?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 maja 2018, 23:08

Już A4ce rozwiązali problem z pływającą temperaturą. Tam wskaźnik pokazuje równo 90 przy rzeczywistych temperaturach 85-105.

Najlepiej zobacz temperaturę na vagu jaką widzi silnik.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 16 maja 2018, 14:03

"Gdyby to był inny samochód to byłbym pewny, że to termostat. Natomiast po przeczytaniu wielu tematów dotyczących Audi 80 i że wymiana termostatu nic nie zmieniła sam już nie wiem.
Kolejne pytanie. Kreska przed 90 stopni to 80 stopni czy mniej?"

Kreska przed to 80 , Masz od 50 w górę co 10 stopni aż do 90.

Też mam osttanio problemy z temperaturą (a bardziej ze wskazaniem) i to nie taki prosty problem - u mnie okazało się ,że to czujnik temperatury.

"W moim przypadku podczas jazdy w trasie, czyli jakieś 100 km/h temperatura jest gdzieś mniej więcej kreska przed 90 stopni, w mieście trochę więcej, czasami 90, czasami lekko przed. Natomiast gdy, postawiłem samochód, aby sprawdzić przy jakiej temperaturze włącza się wentylator to jakoś lekko ponad 90 stopni. "

Może Ci równie dobrze przekłamywać o 10 stopni. Ale to nic pewnego.U mnie tak własnie było.Jesli wentylator włacza Ci sie przy 90 stopniach - to coś Ci źle wskazuje, powinein włączać się po 100 stopniach.Czyli jak dla mnie albo Masz uwalony czujnik temperatury , albo stablizator napięcia w liczniku. Chyba że Masz jakiś dziwny termowyłącznik zamontowany który nie zwiera przy 100 kilka stopni tylko przy 90 rotfl

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 16 maja 2018, 16:36

Dzisiaj doszła przejściówka na obd1 i po sprawdzeniu vagiem temperaturę 90 stopni łapię po około 4-5km i już ją trzyma. Co ciekawe na vagu pokazuje betonowe 90 stopni, a na liczniku 80 i ciągle powoli rośnie gdzieś do 85-87, później trochę spadnie. Winny może być licznik czy czujnik temperatury? Co ciekawe vag pokazał na kompletnie zimnym silniku 14 stopni, natomiast w drugim aucie (seat cordoba) 21. Skąd taka rozbieżność?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2018, 16:44

Norton9988, a to aż taka duża różnica te 5 stopni?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 maja 2018, 14:52

beast pisze: albo stablizator napięcia w liczniku
Niekoniecznie. Prędzej styki stabilizator-PCB i luty do przejrzenia i poprawki.
Zacząłbym jednak od zbadania czujnika. Czujniki temperatury - zarówno niebieski jak i szary - można sprawdzić omomierzem. Tutaj coś o szarym:
https://audi80.pl/b4-abk-jaka-powin ... t76531.htm

[ Dodano: 2018-05-17, 14:52 ]
maciek889 pisze:Już A4ce rozwiązali problem z pływającą temperaturą. Tam wskaźnik pokazuje równo 90 przy rzeczywistych temperaturach 85-105.
A mi z tą rzeczywistą temperaturą jest dobrze, bo moim zdaniem w autach tak powinno być. okok Co innego wskaźnik poziomu paliwa, tam to fajnie jest mieć uśrednianie albo korektę po pochyle auta (pewnie we współczesnych coś takiego jest).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 maja 2018, 15:26

h/k pisze:Co innego wskaźnik poziomu paliwa, tam to fajnie jest mieć uśrednianie albo korektę po pochyle auta (pewnie we współczesnych coś takiego jest).
I u nas jest

A tak poza tym to ludzie jednak mają dylemat i szukają sobie roboty. Jak autor chce stabilnie niech oderwie wskazówkę i przykleic na 90 będzie jak sobie to zamazyl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl