Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Wtyczka czujnika temp. silnika jaki opór...ohm

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

[B3 1.8 JN] Wtyczka czujnika temp. silnika jaki opór...ohm

Post autor: bobsley6 » 15 maja 2018, 23:39

Witam, jak w temacie , jaki jest opor mierzony na wyłaczonym zapłonie we wtyczce od czujnika temperatury . Czujnik dolny dwupinowy biały . Interesuje mnie opór gdy wtyczka jest ściagnieta z czujnika . Czy ktoś może sprawdzić w swoim samochodzie ? Weryfikuję przyczyne nie odpalania silnika . Dziekuje z góry za odpowiedzi z danymi na mojej wtyczce jest wynik 4Kohm trochę duzo .... Chce wyeliminowac uszkodzony sterownik silnika ....

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 maja 2018, 10:24

Dla czujnika ECU

- przy 0°C 5...6,5
- przy 10°C 3,3...4,5
- przy 20°C 2,2...3,0
- przy 30°C 1,5...2,
- przy 40°C 1,00...1,4
- przy 50°C 0,700...0,950
- przy 60°C 0,540...0,680
- przy 70°C 0,400...0,500
- przy 80°C 0,275...0,375
- przy 90°C 0,200...0,275
- przy 100°C 0,150...0,225

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2018, 15:24

bobsley6 pisze:Czy ktoś może sprawdzić w swoim samochodzie ?
temat wielokrotnie opisywany i te dane był już nie raz podawane w różnych tego typu tematach, więc nic nie trzeba sprawdzać w innym aucie tylko w innych postach zerknąć.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 16 maja 2018, 22:57

Nie chodzi mi o wartości czujnika . !!!!! :-) .. Opisze jeszcze raz proszę czytać uważnie . Demontujemy wtyczkę od czujnika temperatury . Omomierzem odczytujemy wartość na wtyczce, a nie na czujniku . Jakie wam awartosci wychodzą po podłączeniu omomierza we wtyczkepo jej odłączeniu a nie w czujnik !!!!!!!!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 maja 2018, 13:04

Nie wiem czy tak w ogóle zmierzysz wartość rezystora pullup bo będzie mierzyło opór względem masy i innych rezystorów pull-up.

Obrazek

Najlepiej sprawdzić czy jest masa na jednym pinie na drugim 5V na odłączonym czujniku. A aby sprawdzić rezystor pull-up to najlepiej zapiąć znany rezystor i zmierzyć o ile spadnie napięcie a później wyliczyć wg wzoru ze strony 9: http://www.ecumaster.com/wp/wp-content/ ... Manual.pdf

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 maja 2018, 13:44

Nawet maćku jak by jakimś cudem to zmierzył to i tak zostaje jeszcze przetwornik anologowo-cyfrowy który nie jest wstanie już niczym zmierzyć ani zbadać. Więc tylko co pisałeś zmierzyć napięcie ale to i tak moim skromnym zdaniem lipa bo rezystory pull przeważnie maja 10kOhm lub 20kOhm wartości spore nie do zjarania chyba żeby ktoś potraktował tam napięciem z rzędu kilku tysięcy volt

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 20 maja 2018, 11:30

Oki po co mi to było z ta wtyczką , jest kłopot z odpaleniem zimnego silnika , Wczesniej przed jaką kolwiek procedurą weryfikacji wymiana standardowo swiece , palec kopułka , sprawdzenie szczelnosci układu , pomiar czujnika temperatury z wymiana na nowy , iskra sprawdzona dochodzi , pompa paliwa wymieniona dla pewności, stara i tak bardzo głosno chodziła myśle , ze kończyła swj żywot . Wtryski sprawdzone po zwarciu przekaznika i podniesieniu klapki na rozdzielaczu . Objawy do tej pory to brak mozliwosci uruchomienia zimnego silnika , jeśli juz sie uruchomi to po nawet lekki dodaniu gazu silnik gasnie , gdy sie rozgrzeje pali od strzała , jednak nie wkreca sie powyżej 3 tyś obrotów . Dla pewnosci podmieniłem sterownik silnika . Moim zdanie pojawia sie problem z rozdzielaczem paliwa . Jakies sugestie od kolegów z forum ??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 maja 2018, 11:59

bobsley6, moim zdaniem nie tu szukasz problemu ;-)
Poszukaj sobie na necie książki reguluję i naprawiam i tam masz wsio jak na dłoni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl