[B3 1.8 JN] Wtyczka czujnika temp. silnika jaki opór...ohm
[B3 1.8 JN] Wtyczka czujnika temp. silnika jaki opór...ohm
Witam, jak w temacie , jaki jest opor mierzony na wyłaczonym zapłonie we wtyczce od czujnika temperatury . Czujnik dolny dwupinowy biały . Interesuje mnie opór gdy wtyczka jest ściagnieta z czujnika . Czy ktoś może sprawdzić w swoim samochodzie ? Weryfikuję przyczyne nie odpalania silnika . Dziekuje z góry za odpowiedzi z danymi na mojej wtyczce jest wynik 4Kohm trochę duzo .... Chce wyeliminowac uszkodzony sterownik silnika ....
Nie chodzi mi o wartości czujnika . !!!!! .. Opisze jeszcze raz proszę czytać uważnie . Demontujemy wtyczkę od czujnika temperatury . Omomierzem odczytujemy wartość na wtyczce, a nie na czujniku . Jakie wam awartosci wychodzą po podłączeniu omomierza we wtyczkepo jej odłączeniu a nie w czujnik !!!!!!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie wiem czy tak w ogóle zmierzysz wartość rezystora pullup bo będzie mierzyło opór względem masy i innych rezystorów pull-up.
Najlepiej sprawdzić czy jest masa na jednym pinie na drugim 5V na odłączonym czujniku. A aby sprawdzić rezystor pull-up to najlepiej zapiąć znany rezystor i zmierzyć o ile spadnie napięcie a później wyliczyć wg wzoru ze strony 9: http://www.ecumaster.com/wp/wp-content/ ... Manual.pdf
Najlepiej sprawdzić czy jest masa na jednym pinie na drugim 5V na odłączonym czujniku. A aby sprawdzić rezystor pull-up to najlepiej zapiąć znany rezystor i zmierzyć o ile spadnie napięcie a później wyliczyć wg wzoru ze strony 9: http://www.ecumaster.com/wp/wp-content/ ... Manual.pdf
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nawet maćku jak by jakimś cudem to zmierzył to i tak zostaje jeszcze przetwornik anologowo-cyfrowy który nie jest wstanie już niczym zmierzyć ani zbadać. Więc tylko co pisałeś zmierzyć napięcie ale to i tak moim skromnym zdaniem lipa bo rezystory pull przeważnie maja 10kOhm lub 20kOhm wartości spore nie do zjarania chyba żeby ktoś potraktował tam napięciem z rzędu kilku tysięcy volt
Oki po co mi to było z ta wtyczką , jest kłopot z odpaleniem zimnego silnika , Wczesniej przed jaką kolwiek procedurą weryfikacji wymiana standardowo swiece , palec kopułka , sprawdzenie szczelnosci układu , pomiar czujnika temperatury z wymiana na nowy , iskra sprawdzona dochodzi , pompa paliwa wymieniona dla pewności, stara i tak bardzo głosno chodziła myśle , ze kończyła swj żywot . Wtryski sprawdzone po zwarciu przekaznika i podniesieniu klapki na rozdzielaczu . Objawy do tej pory to brak mozliwosci uruchomienia zimnego silnika , jeśli juz sie uruchomi to po nawet lekki dodaniu gazu silnik gasnie , gdy sie rozgrzeje pali od strzała , jednak nie wkreca sie powyżej 3 tyś obrotów . Dla pewnosci podmieniłem sterownik silnika . Moim zdanie pojawia sie problem z rozdzielaczem paliwa . Jakies sugestie od kolegów z forum ??