Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Brak ssania oraz regulacji biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
xcvz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2017, 22:15

[B3 2.0 3A] Brak ssania oraz regulacji biegu jałowego

Post autor: xcvz12 » 17 maja 2018, 09:47

Witam już przeczytałem kilkanaście tematów i dalej nie mogę rozwiązać mojego problemu.
W mojej audi 80 b3 quattro 2.0 3A +lpg odkąd kupiłem jest problem z odpaleniem zimnego silnika na benzynie. Silnik pali od kopa lecz zaraz gaśnie i później trzeba krecić troche rozrusznikiem by zagadał silnik(ma wtedy z 500-600 obrotow natomiast jak osiagnie temperaturę zyskuje 900-1000 obrotów. Myślałem że jest cos źle ustawione więc według jednego z poradnika jakiego znalazłem chciałem ustawić dawke paliwa(amperomierz w nastawnik szeregowo) z początku miałem wartość blisko 30-40 mA, więc przekręciłem srubę regulacji co tak aby dojsc do wartosci 0-5 mA. Z poczatku nie dało sie najniżej osiągnąłem 15mA. Ustawiłem zapłon (nacięcie na aparacie pokrywa się z palnem rozdzielacza gdy silnik ustawie na znakach)
Tym sposobem mogę zejść do 5 mA lecz tylko chwilowo silnik zaczyna gasnąć, pomaga szybkie przekręcenie sruby CO tak, że amperomierz pokazuje 22-27 mA.
Tarcza spietrzająca prosta i ramie chodzi bez jakich kolwiek skoków
Czujnik położenia "przepustnicy" działa liniowo
Sonda pokazuje rozne wartości od 0,3-0,65 V

Mam pytanie odnośnie jeszcze regulatora biegu jałowego jaką ma miec rezystancję i poprzedni własciciel wkrecił jakąś srubkę do niego czy nią powinno się regulować położenie jego. W jakim połozeniu ma się znajdować jego "przepustnica" w chwili spoczynku. Czy po włączeniu zapłonu ma się ruszać?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 maja 2018, 12:35

xcvz12 pisze:Ustawiłem zapłon (nacięcie na aparacie pokrywa się z palnem rozdzielacza gdy silnik ustawie na znakach)
To nacięcie jest tylko po to aby dało się odpalić silnik do właściwego dokładnego ustawienia lampą.

A nie odpala przypadkiem lepiej gdy wciśniesz pedał gazu?

Sprawdzałeś czy wtryskiwacz rozruchowy dostaje zasilanie oraz czujnik temperatury cieczy dla ECU?

xcvz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2017, 22:15

Post autor: xcvz12 » 18 maja 2018, 09:53

W tym silniku trzeba zewrzec styki gniazda obd1 ? ustawiłem po przez ten sposób dzisiaj równe 6 stopni

Co do pedału gazu czasem pomga, czasem jest jeszcze gorzej
Dzisiaj odpalił po 3 sec kręceniu rozrusznikiem tylko miał obrotu rzędu +-500 , a po nagłym naciśnieciu gazu zgasł, a po delikatnym naciśnięciu gazu miał chwile zastanowienia

Czujnik na 90 stopniach pokazuje ok.200 ohm, na okolo 50stopniach 800ohm
Napiecie na wtrysku sprawdzę jutro rano jak silnik bedzie zimny (na temp okolo 50 stopni brak napiecia ;) )

Odnośnie tego nastawnika biegu jałowego ktoś coś wie ?
Opór tego ustrojstwa wyszedł mi 8 Ohm

[ Dodano: 2018-05-18, 09:53 ]
napiecie na wtrysku rozruchowym pojawia sie jak krece rozrusznikiem po odpaleniu nie ma napiecia

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 maja 2018, 10:13

Wszystko pięknie fajnie ale nie zmierzyłes najważniejszego i podstawowego czyli ciśnienia paliwa.

Zapłon prawidłowo. Nastawnik bez znaczenia na dołączonym też silnik powinien pracować. A napięcie względem masy na rozruchowym pojawia się dopiero jak pompka pracuje.

Masz LPG? Bo mi wygląda na nieszczelnosc
Ostatnio zmieniony 18 maja 2018, 10:18 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.

xcvz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2017, 22:15

Post autor: xcvz12 » 18 maja 2018, 10:21

cisnienia paliwa nie mam jak zmierzyc lecz wnioskuje po jezdzie ze powinno byc ok gdyz auto ladnie ciagnie na wysokich obrotach (nie wiem czy dobrze wnioskuje)

[ Dodano: 2018-05-18, 10:20 ]
Obrazek

Co to jest za czujnik i do czego ssłuży ( wkręcony w korektor ssący)

[ Dodano: 2018-05-18, 10:21 ]
Tak LPG mam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 maja 2018, 10:25

Czujnik bez znaczenia. Od wentylatorów chłodnicy.

[ Dodano: 2018-05-18, 10:25 ]
Szukaj nieszczelności. I zmierz ciśnienie paliwa. A nawet. Przydało by się zmierzyć wtryski jak i klapkę przepływomierz. Bo masz usterki mechaniczne a nie elektryczne.

xcvz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2017, 22:15

Post autor: xcvz12 » 18 maja 2018, 12:51

Zmierzyłem dzisiaj prąd płynący przez nastawnik biegu jałowego wyszedł mi 30-35mA
w tym silniku ma być nastawnik z grzałką ? czy z ruchomą "przepustnicą"?

Co do szczelności to psikałem plakiem i jeden wąż był luźny poprawiłem bez zmian
Jarewa pisze: Przydało by się zmierzyć wtryski jak i klapkę przepływomierz.
w jakim sensie zmierzyć ? ciśnienie na wtryskach? a przepływkę (chodzi bez zacięć płynnie)?

[ Dodano: 2018-05-18, 12:51 ]
Obrazek

Obrazek

ten schemat weży jest poprawny
Jak tak to mam misz masz zrobiony ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 maja 2018, 13:02

Zmierzyć wtryski znaczy wyciągnąć dać każdy osobno do pojemnika z miarka uruchomić pompę pociągnąć na max klapkę i zobaczy zmierzyć czy każdy przez te 30s nalal równo. I dodatkowo sprawdzić czy każdy się uruchamia w tym samym czasie bo ich ciśnienie przebicia to chyba 3.5bar czy jakiś nie leje. Ten test jeszcze potwierdza o sprawności rozdzielacza paliwa.

Co do klapki było opisywane sporo razy odległość klapki od zwężenia


Twój silnik bardzo jest czuły nanieszczelnosc wystarczy nieszczelności na miarce oleju czy korka wlewu oleju i będzie problem.

xcvz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2017, 22:15

Post autor: xcvz12 » 19 maja 2018, 11:19

Podpiąłem węże według schematu powyższego i przeczyściłem przepustnicę oraz uszczelniłem. Auto chodzi lepiej pali prawie od kopa
Jedynie wieszają się obroty na 1300 po dodaniu gazu zaczyna falować między 1100-1600
, lecz po większym przegazowaniu przechodzi i trzyma już ładnie 950-1000 obrotów do ponownego odpalenia .

Czy ktoś coś wie na temat tego nastawiłam biegu jalowego (dwa piny) .
Jaki jest opór cewki, prąd który przepływa przez nią oraz w jakiej pozycji jest w bez podania napięcia ???

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 maja 2018, 14:49

Odepnij nastawnik biegu jałowego i powiec jak chodzi silnik

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 maja 2018, 17:58

xcvz12 pisze:(amperomierz w nastawnik szeregowo) z początku miałem wartość blisko 30-40 mA
Nie próbowałeś tego regulować na zimnym silniku? Dobrze przy tej regulacji na amperomierz obserwować drugim multimetrem napięcie sondy czy oscyluje bo może być że zmiany natężenia na nastawniku nijak się będą miały do sygnału spalania.

xcvz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2017, 22:15

Post autor: xcvz12 » 19 maja 2018, 23:23

Jarewa pisze:Odepnij nastawnik biegu jałowego i powiec jak chodzi silnik
tak jak z podpiętą (nie widzę różnicy)
tylko nie wiem czy nastawnik padł czy instalacja szwankuje
maciek889 pisze:Nie próbowałeś tego regulować na zimnym silniku?
Co pochwile włączał się wentylator wiec miał około 95 stopni
Napięcie na sondzie się zmienia
Gdy napięcie maleje to prąd się zwiększa jak rośnie napięcie to zmniejsza się prąd

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 maja 2018, 23:39

xcvz12 pisze:tak jak z podpiętą (nie widzę różnicy)
No to problem nadal mechaniczny skoro faluje po odpięciu zaworu biegu jałowego a szczelność juz raczej jest bo odpala bez problemów to albo masz wahania ciśnienia paliwa albo uszkodzony rozdzielacz paliwa zatarty co przy LPG będzie normą.

xcvz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2017, 22:15

Post autor: xcvz12 » 20 maja 2018, 11:39

Przestaje falować jak odepnę nastawnik od dawki wtrysku tylko robi się taki muł

[ Dodano: 2018-05-20, 11:39 ]
Falowanie obrotów jest przez 10-20 sec po odpaleniu przechodzi po przegazowaniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl