[B3 2.0 3A] Brak ssania oraz regulacji biegu jałowego
[B3 2.0 3A] Brak ssania oraz regulacji biegu jałowego
Witam już przeczytałem kilkanaście tematów i dalej nie mogę rozwiązać mojego problemu.
W mojej audi 80 b3 quattro 2.0 3A +lpg odkąd kupiłem jest problem z odpaleniem zimnego silnika na benzynie. Silnik pali od kopa lecz zaraz gaśnie i później trzeba krecić troche rozrusznikiem by zagadał silnik(ma wtedy z 500-600 obrotow natomiast jak osiagnie temperaturę zyskuje 900-1000 obrotów. Myślałem że jest cos źle ustawione więc według jednego z poradnika jakiego znalazłem chciałem ustawić dawke paliwa(amperomierz w nastawnik szeregowo) z początku miałem wartość blisko 30-40 mA, więc przekręciłem srubę regulacji co tak aby dojsc do wartosci 0-5 mA. Z poczatku nie dało sie najniżej osiągnąłem 15mA. Ustawiłem zapłon (nacięcie na aparacie pokrywa się z palnem rozdzielacza gdy silnik ustawie na znakach)
Tym sposobem mogę zejść do 5 mA lecz tylko chwilowo silnik zaczyna gasnąć, pomaga szybkie przekręcenie sruby CO tak, że amperomierz pokazuje 22-27 mA.
Tarcza spietrzająca prosta i ramie chodzi bez jakich kolwiek skoków
Czujnik położenia "przepustnicy" działa liniowo
Sonda pokazuje rozne wartości od 0,3-0,65 V
Mam pytanie odnośnie jeszcze regulatora biegu jałowego jaką ma miec rezystancję i poprzedni własciciel wkrecił jakąś srubkę do niego czy nią powinno się regulować położenie jego. W jakim połozeniu ma się znajdować jego "przepustnica" w chwili spoczynku. Czy po włączeniu zapłonu ma się ruszać?
W mojej audi 80 b3 quattro 2.0 3A +lpg odkąd kupiłem jest problem z odpaleniem zimnego silnika na benzynie. Silnik pali od kopa lecz zaraz gaśnie i później trzeba krecić troche rozrusznikiem by zagadał silnik(ma wtedy z 500-600 obrotow natomiast jak osiagnie temperaturę zyskuje 900-1000 obrotów. Myślałem że jest cos źle ustawione więc według jednego z poradnika jakiego znalazłem chciałem ustawić dawke paliwa(amperomierz w nastawnik szeregowo) z początku miałem wartość blisko 30-40 mA, więc przekręciłem srubę regulacji co tak aby dojsc do wartosci 0-5 mA. Z poczatku nie dało sie najniżej osiągnąłem 15mA. Ustawiłem zapłon (nacięcie na aparacie pokrywa się z palnem rozdzielacza gdy silnik ustawie na znakach)
Tym sposobem mogę zejść do 5 mA lecz tylko chwilowo silnik zaczyna gasnąć, pomaga szybkie przekręcenie sruby CO tak, że amperomierz pokazuje 22-27 mA.
Tarcza spietrzająca prosta i ramie chodzi bez jakich kolwiek skoków
Czujnik położenia "przepustnicy" działa liniowo
Sonda pokazuje rozne wartości od 0,3-0,65 V
Mam pytanie odnośnie jeszcze regulatora biegu jałowego jaką ma miec rezystancję i poprzedni własciciel wkrecił jakąś srubkę do niego czy nią powinno się regulować położenie jego. W jakim połozeniu ma się znajdować jego "przepustnica" w chwili spoczynku. Czy po włączeniu zapłonu ma się ruszać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To nacięcie jest tylko po to aby dało się odpalić silnik do właściwego dokładnego ustawienia lampą.xcvz12 pisze:Ustawiłem zapłon (nacięcie na aparacie pokrywa się z palnem rozdzielacza gdy silnik ustawie na znakach)
A nie odpala przypadkiem lepiej gdy wciśniesz pedał gazu?
Sprawdzałeś czy wtryskiwacz rozruchowy dostaje zasilanie oraz czujnik temperatury cieczy dla ECU?
W tym silniku trzeba zewrzec styki gniazda obd1 ? ustawiłem po przez ten sposób dzisiaj równe 6 stopni
Co do pedału gazu czasem pomga, czasem jest jeszcze gorzej
Dzisiaj odpalił po 3 sec kręceniu rozrusznikiem tylko miał obrotu rzędu +-500 , a po nagłym naciśnieciu gazu zgasł, a po delikatnym naciśnięciu gazu miał chwile zastanowienia
Czujnik na 90 stopniach pokazuje ok.200 ohm, na okolo 50stopniach 800ohm
Napiecie na wtrysku sprawdzę jutro rano jak silnik bedzie zimny (na temp okolo 50 stopni brak napiecia )
Odnośnie tego nastawnika biegu jałowego ktoś coś wie ?
Opór tego ustrojstwa wyszedł mi 8 Ohm
[ Dodano: 2018-05-18, 09:53 ]
napiecie na wtrysku rozruchowym pojawia sie jak krece rozrusznikiem po odpaleniu nie ma napiecia
Co do pedału gazu czasem pomga, czasem jest jeszcze gorzej
Dzisiaj odpalił po 3 sec kręceniu rozrusznikiem tylko miał obrotu rzędu +-500 , a po nagłym naciśnieciu gazu zgasł, a po delikatnym naciśnięciu gazu miał chwile zastanowienia
Czujnik na 90 stopniach pokazuje ok.200 ohm, na okolo 50stopniach 800ohm
Napiecie na wtrysku sprawdzę jutro rano jak silnik bedzie zimny (na temp okolo 50 stopni brak napiecia )
Odnośnie tego nastawnika biegu jałowego ktoś coś wie ?
Opór tego ustrojstwa wyszedł mi 8 Ohm
[ Dodano: 2018-05-18, 09:53 ]
napiecie na wtrysku rozruchowym pojawia sie jak krece rozrusznikiem po odpaleniu nie ma napiecia
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wszystko pięknie fajnie ale nie zmierzyłes najważniejszego i podstawowego czyli ciśnienia paliwa.
Zapłon prawidłowo. Nastawnik bez znaczenia na dołączonym też silnik powinien pracować. A napięcie względem masy na rozruchowym pojawia się dopiero jak pompka pracuje.
Masz LPG? Bo mi wygląda na nieszczelnosc
Zapłon prawidłowo. Nastawnik bez znaczenia na dołączonym też silnik powinien pracować. A napięcie względem masy na rozruchowym pojawia się dopiero jak pompka pracuje.
Masz LPG? Bo mi wygląda na nieszczelnosc
Ostatnio zmieniony 18 maja 2018, 10:18 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.
cisnienia paliwa nie mam jak zmierzyc lecz wnioskuje po jezdzie ze powinno byc ok gdyz auto ladnie ciagnie na wysokich obrotach (nie wiem czy dobrze wnioskuje)
[ Dodano: 2018-05-18, 10:20 ]
Co to jest za czujnik i do czego ssłuży ( wkręcony w korektor ssący)
[ Dodano: 2018-05-18, 10:21 ]
Tak LPG mam
[ Dodano: 2018-05-18, 10:20 ]
Co to jest za czujnik i do czego ssłuży ( wkręcony w korektor ssący)
[ Dodano: 2018-05-18, 10:21 ]
Tak LPG mam
Zmierzyłem dzisiaj prąd płynący przez nastawnik biegu jałowego wyszedł mi 30-35mA
w tym silniku ma być nastawnik z grzałką ? czy z ruchomą "przepustnicą"?
Co do szczelności to psikałem plakiem i jeden wąż był luźny poprawiłem bez zmian
[ Dodano: 2018-05-18, 12:51 ]
ten schemat weży jest poprawny
Jak tak to mam misz masz zrobiony
w tym silniku ma być nastawnik z grzałką ? czy z ruchomą "przepustnicą"?
Co do szczelności to psikałem plakiem i jeden wąż był luźny poprawiłem bez zmian
w jakim sensie zmierzyć ? ciśnienie na wtryskach? a przepływkę (chodzi bez zacięć płynnie)?Jarewa pisze: Przydało by się zmierzyć wtryski jak i klapkę przepływomierz.
[ Dodano: 2018-05-18, 12:51 ]
ten schemat weży jest poprawny
Jak tak to mam misz masz zrobiony
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zmierzyć wtryski znaczy wyciągnąć dać każdy osobno do pojemnika z miarka uruchomić pompę pociągnąć na max klapkę i zobaczy zmierzyć czy każdy przez te 30s nalal równo. I dodatkowo sprawdzić czy każdy się uruchamia w tym samym czasie bo ich ciśnienie przebicia to chyba 3.5bar czy jakiś nie leje. Ten test jeszcze potwierdza o sprawności rozdzielacza paliwa.
Co do klapki było opisywane sporo razy odległość klapki od zwężenia
Twój silnik bardzo jest czuły nanieszczelnosc wystarczy nieszczelności na miarce oleju czy korka wlewu oleju i będzie problem.
Co do klapki było opisywane sporo razy odległość klapki od zwężenia
Twój silnik bardzo jest czuły nanieszczelnosc wystarczy nieszczelności na miarce oleju czy korka wlewu oleju i będzie problem.
Podpiąłem węże według schematu powyższego i przeczyściłem przepustnicę oraz uszczelniłem. Auto chodzi lepiej pali prawie od kopa
Jedynie wieszają się obroty na 1300 po dodaniu gazu zaczyna falować między 1100-1600
, lecz po większym przegazowaniu przechodzi i trzyma już ładnie 950-1000 obrotów do ponownego odpalenia .
Czy ktoś coś wie na temat tego nastawiłam biegu jalowego (dwa piny) .
Jaki jest opór cewki, prąd który przepływa przez nią oraz w jakiej pozycji jest w bez podania napięcia ???
Jedynie wieszają się obroty na 1300 po dodaniu gazu zaczyna falować między 1100-1600
, lecz po większym przegazowaniu przechodzi i trzyma już ładnie 950-1000 obrotów do ponownego odpalenia .
Czy ktoś coś wie na temat tego nastawiłam biegu jalowego (dwa piny) .
Jaki jest opór cewki, prąd który przepływa przez nią oraz w jakiej pozycji jest w bez podania napięcia ???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie próbowałeś tego regulować na zimnym silniku? Dobrze przy tej regulacji na amperomierz obserwować drugim multimetrem napięcie sondy czy oscyluje bo może być że zmiany natężenia na nastawniku nijak się będą miały do sygnału spalania.xcvz12 pisze:(amperomierz w nastawnik szeregowo) z początku miałem wartość blisko 30-40 mA
tak jak z podpiętą (nie widzę różnicy)Jarewa pisze:Odepnij nastawnik biegu jałowego i powiec jak chodzi silnik
tylko nie wiem czy nastawnik padł czy instalacja szwankuje
Co pochwile włączał się wentylator wiec miał około 95 stopnimaciek889 pisze:Nie próbowałeś tego regulować na zimnym silniku?
Napięcie na sondzie się zmienia
Gdy napięcie maleje to prąd się zwiększa jak rośnie napięcie to zmniejsza się prąd