Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 21 maja 2018, 19:05

Dolaczam sie do tematu. Bo jesli macie blad kwestii alternatora to wystarczy kupic taki żeby miał wyjście DF... Podlaczyc jeden ten kabel aby ten błąd zniknal...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 maja 2018, 00:29

Ale nic ten DF nie wnosi do pracy silnika , to tylko sygnał obciążenia alternatora .
Dzięki niemu Ecu steruje potem podgrzewaczem płynu.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 22 maja 2018, 19:15

Krzysiek 84 pisze:Ale nic ten DF nie wnosi do pracy silnika , to tylko sygnał obciążenia alternatora .
Dzięki niemu Ecu steruje potem podgrzewaczem płynu.
wiem ale ja wole miec jeden bład z głowy jeszcze jeden by mi pozostał...

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re: Przeszczep wiazki bosch na pierburg

Post autor: Tomcionerwus » 28 lip 2020, 19:03

witam. mariusz ze wzgledu ze niemam kiedy przygotowac wiazki pierburga tzn poprzepinac piny.... jestes znawca w tej elektronice wysłał bym do ciebie wiazke i bys mi sprawdził i poprzepinał piny tak jak ma byc aby ecu wspolpracował. ecu bedzie 021d.... oczywiscie nie za darmo....

gudmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 lut 2020, 22:18

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: gudmar » 22 sie 2020, 16:50

Witam Panowie,
Padła mi uszczelka pod głowicą i skrzynia w moim 1z pierburg. Mam rozbitą b4 z 1z na boschu. Chcę przełożyć silnik ze skrzynią od Boscha do pierburga. Z tego co wyczytałem to jedyne co muszę przerobić w tym Boschu to nastawnik pompy wtryskowej, bo turbo chce zostawić Boscha bo t20. Z uwagi na to że chcę przyszłościowo dać wtryski od Afn i pompę 11 to większe turbo lepsze.

Dobrze kombinuje?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: dzikx » 23 sie 2020, 00:01

Tak ewentualnie jak chcesz możesz zmienić cała pompę, mając wyjety silnik zmienił bym rozrząd i simeringi koszt nie okropny a nie trzeba będzie się męczyć później w karoserii

gudmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 lut 2020, 22:18

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: gudmar » 23 sie 2020, 10:53

Co do rozrządu i uszczelnien to jasne. Ja zawodowo naprawiam koparki i cały sprzęt budowlany, więc jestem wyczulony na wymianę wszystkiego co budzi choć cień podejrzeń gdy silnik jest na wierzchu, bo później jest trudniej. Jednak ciągle myślę czy nie założyć od razu pompy 107j. Koszt nie straszny, a większe cisnienie to lepsze rozpylenie. Jeszcze może bym się pokusił o wtryski AFN, ale to może przyszłościowo. Choć może wejdzie i pompa i wtryski, choć na razie nie przewiduje tego w budżecie. Jak uważacie, lepiej wtryski czy pompa jeśli mogę kupić na razie tylko jedno?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: dzikx » 23 sie 2020, 17:18

11 to i 216 ja brałem wzm po 500 na wymianę. Pompa to i łapa bo bez niej nie założysz chyba że jakaś robioną

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: Krzysiek 84 » 23 sie 2020, 20:45

To wyciagaj silnik z tej rozbitej i przekładaj do drugiego auta.
Silnik jest ten sam i nie musisz przekładać wiązki przecież , bo robisz tylko zmianę silnika.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re:

Post autor: Tomcionerwus » 26 wrz 2020, 05:53

I prawdopodobnie będziesz musiał przepiąć kostkę od potencjometru gazu.. ja przepinałem pin po pinie czyli 1-1,2-2-,3-3,4-4 ... i wszystko działa :)

O cco chodzi z tym potencjometrem gazu??? boscha na pierburga????
Aby potencjo,etr gazu został z boscha a wtyczke przeszczepic z pierburga????

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: Krzysiek 84 » 26 wrz 2020, 13:26

Potencjometry mają inne kostki na starszym i nowszym osprzęcie.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: Tomcionerwus » 26 wrz 2020, 13:40

Krzysiek 84 pisze:
26 wrz 2020, 13:26
Potencjometry mają inne kostki na starszym i nowszym osprzęcie.
to jak wiem ,ale jak polutowac nowsza wtyczke do starego potencjometru gazu tzn chodzi mi o piny ????


to sie zgadza ???
I prawdopodobnie będziesz musiał przepiąć kostkę od potencjometru gazu.. ja przepinałem pin po pinie czyli 1-1,2-2-,3-3,4-4 ...

Apik98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 wrz 2018, 04:12
Lokalizacja: Śląsk

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: Apik98 » 25 sty 2021, 20:28

Witam panowie potrzebuje opis pinów sterownika 1.9tdi na pierburgu, ktoś coś? 😁

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: Tomcionerwus » 20 mar 2021, 11:23

Apik98 pisze:
25 sty 2021, 20:28
Witam panowie potrzebuje opis pinów sterownika 1.9tdi na pierburgu, ktoś coś? 😁
jedynie co to schemat wiazki mozesz uzyskac. ale tez zalezy jakie ecu bedzziesz wkladał...

Stanley123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 08 lip 2021, 17:12
Imię: Stanley
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

Post autor: Stanley123 » 20 cze 2022, 11:18

Witam Panowie , czy ktoś z Kolegów pomógł by przepinować wtyczkę sterownika na osprzęcie boscha z sterownika silnika 8A0 907 401 B na sterownik 028 906 021BD ( od audi a4) przepiąć kabel po kabelku, wiem ze pracochłonne to jest bo żaden elektryk nie chce się tego podjąć moje audi 80 1.9tdi avant z klimą z 1993r. ( klima nie działa ) za pomoc w schematach i wytłumaczenie co z czym z Góry Dziękuje i oczywiście nic za darmo. Proszę o pomoc.🤗Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl