[B4 1.9 1Z] Sprężyna wzmocniona vs standard
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
[B4 1.9 1Z] Sprężyna wzmocniona vs standard
Cześć
Przy okazji wymiany w moim Avancie amortyzatorów (kupiłem Sachsa olejowe) z tyłu (bo już na przeglądzie miały ok 65--67%) mam zamiar wymienić też stare sprężyny bo już autko trochę siedzi. Wybór na chwilę obecną padł na KAYABA lecz ma dylemat.
Do wyboru mam dwa typy sprężyn:
standardowa RC5006 (dł. 374mm, śr.zew 105mm, gr. 11,75mm) oraz
wzmocniona RC5007 (dł. 380mm, śr.zew 103mm, gr. 12mm)
i nie wiem, które wybrać. Czy możecie mi doradzić, które będą lepsze?
A może wybrać innego producenta?
Będę wdzięczny za pomoc w dokonaniu wyboru.
Przy okazji wymiany w moim Avancie amortyzatorów (kupiłem Sachsa olejowe) z tyłu (bo już na przeglądzie miały ok 65--67%) mam zamiar wymienić też stare sprężyny bo już autko trochę siedzi. Wybór na chwilę obecną padł na KAYABA lecz ma dylemat.
Do wyboru mam dwa typy sprężyn:
standardowa RC5006 (dł. 374mm, śr.zew 105mm, gr. 11,75mm) oraz
wzmocniona RC5007 (dł. 380mm, śr.zew 103mm, gr. 12mm)
i nie wiem, które wybrać. Czy możecie mi doradzić, które będą lepsze?
A może wybrać innego producenta?
Będę wdzięczny za pomoc w dokonaniu wyboru.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jak chcesz to możesz wziąć Eibach - 35 / 30.
Siadają pod standardowy amortyzator.
Koszt z 580 zł
https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-e ... pi-97.html
Siadają pod standardowy amortyzator.
Koszt z 580 zł
https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-e ... pi-97.html
Też są bardzo dobre. Ale o ile parametry tj. grubość zwoju, długość całkowita, średnica zewnętrzna będą takie same jak w sprężynach KYB to nie odczujesz różnicy, więc załóż KYB bo są po prostu tanśzeantares2000 pisze:A co powiecie o sprężynach BILSTEIN?
Krzysiek 84, te Eibach'y nie są czasem do sedana? Avant ma inne
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
nie chcę obniżać mojego autaKrzysiek 84 pisze:Jak chcesz to możesz wziąć Eibach - 35 / 30.
[ Dodano: 2018-05-26, 10:54 ]
no i jeszcze jeden problem mi przybył
Jakiś czas temu kupiłem nowe Sachsy do przodu bo z jednym z moich coś się zaczęło dziać, coś zaczęło stukać. Myślałem że amortyzator się kończy więc zanim pojechałem do mechanika zaopatrzyłem się w nowe. Ale potem okazało się że to była tylko kwestia poluzowanej jakiejś nakrętki więc amory poszły na półkę. Prawie całkiem o nich zapomniałem . I tak przeleżały dość długo, aż do wczoraj gdy je przyniosłem żeby sprawdzić czy są gazowe czy olejowe.
Niestety na swoją szkodę wcześniej sprawdziłem w historii kupionych na Allegro zamiast zrobić to fizycznie. Tytuł aukcji był że olejowe ale ja poprosiłem o gazowe (taką na wtedy podjąłem decyzję ale dzisiaj nie wiem czy słuszną) i takie właśnie mam. De facto nie jestem pewien jakie amory mam w swoim aucie
I tu powstał mój problem bo kupując do tyłu zasugerowałem się opisem i kupiłem na tył olejowe (też Sachsy)
Tak więc mam teraz do przodu dwa nowe amory gazowe a do tyłu olejowe i stoję przed dylematem, czy na tył założyć olejowe (tył będę robił w pierwszej kolejności) a gazowe sprzedać i kupić olejowe, czy może zrobić odwrotnie gazowe zostawić na przód a tylne olejowe odesłać i wymienić na gazowe?
Biję się z myślami w którą stronę pójść? Może doradzicie olej czy gaz?
Czytałem na forum gdzieś że gazowe amortyzatory szybciej się zużywają i że pod nie muszą przyjść sprężyny sportowe A ja nie mam kasy żeby takie modzenie robić poza tym jak do tej pory byłem zadowolony z komfortu na moich starych amorach i sprężynach.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Dawid1995 pisze:Olejowe- gorzej tłumią, dłużej wytrzymują- Tańsze
Gazowe- lepiej tłumią, której wytrzymują- Droższe
Olejowe - komfort
Gazowe - dyskomfort
Orginalne były olejowe audi kładło na komfort jazdy. Jezeli robisz zawieche na - to wiadomo lepsze gazowe ale jak zostawiasz ori to olejowe będą lepsze bo zostanie lepszy komfort jazdy.antares2000 pisze: a jak jest w oryginale, jakie były amory w Avancie?
Ale tu też jest dylemat bo o nie dyskutuje się o gustach jeden ma takie drugi takie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Właśnie o to mi chodzi, i czujesz każdą dziurkę. Bo tu trzeba pomyśleć o kole te które nie straci przyczepności dlatego gazowe bardziej nadaja sie się jak sa systemy trakcji itd. Jak i te które czasem traci przyczepność. Dlatego pisałem o komforcie twarde zawieszenie i miękkie zawieszenie ale to zależy od gustu.Dawid1995 pisze:Tu się niestety nie zgodzę. Gazowe lepiej wybierają nierówności,
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Po pierwsze amory gazowe są tak nazywane potocznie. Mamy tutaj przede wszystkim olej, a gaz oddzielony od oleju dodatkowym tlokiem zapobiega jego pienieniu.
Co do pytania, czy do amorów gaz-olej konieczne są sportowe sprężyny (cokolwiek to znaczy). Nie, nie jest konieczne zakladanie sportowych, czyli moim zdaniem krótszych sprężyn, "obnizajacych" wóz. Do takiego typu springów wskazane są amortyzatory o skróconym skoku, tak aby pracował on w calym zakresie ugięcia sprężyn. Standardowy/seryjny amor na skroconej sprężynie ma wycięty górny zakres ruchu, bo z automatu zostaje ścisniety od góry w kolumnie przez długość krótszej/"sportowej" sprężyny.
Co do definicji sportowej sprężyny i tego kiedy nalezy się zaopatrzyć w amor o skróconym skoku ... jeździłem w sedanie na -35/30 i seryjnych amorach - było dobrze. Potem miałem -60/40 i sachsa ze skróconym skokiem - też bylo dobrze, wiec granica jest gdzieś po środku. Mase razy na forum powtarzane było, ze -40/40 jest tym magicznym limitem dla seryjnych amorow i wydaje mi sie, że jest w tym sporo prawdy.
Jak sprawdzić sprężyny? demontujesz koło i na zwojach powinieneś mieć "kropki", czyli fabryczne oznaczenie określające jej typ. Po szczegóły odsylam do etki, tam każda kombinacja powinna być opisana. Wyglada to mniej wiecej jak na poniższej fotce (poglądowe z sieci):
Co do pytania, czy do amorów gaz-olej konieczne są sportowe sprężyny (cokolwiek to znaczy). Nie, nie jest konieczne zakladanie sportowych, czyli moim zdaniem krótszych sprężyn, "obnizajacych" wóz. Do takiego typu springów wskazane są amortyzatory o skróconym skoku, tak aby pracował on w calym zakresie ugięcia sprężyn. Standardowy/seryjny amor na skroconej sprężynie ma wycięty górny zakres ruchu, bo z automatu zostaje ścisniety od góry w kolumnie przez długość krótszej/"sportowej" sprężyny.
Co do definicji sportowej sprężyny i tego kiedy nalezy się zaopatrzyć w amor o skróconym skoku ... jeździłem w sedanie na -35/30 i seryjnych amorach - było dobrze. Potem miałem -60/40 i sachsa ze skróconym skokiem - też bylo dobrze, wiec granica jest gdzieś po środku. Mase razy na forum powtarzane było, ze -40/40 jest tym magicznym limitem dla seryjnych amorow i wydaje mi sie, że jest w tym sporo prawdy.
Jak sprawdzić sprężyny? demontujesz koło i na zwojach powinieneś mieć "kropki", czyli fabryczne oznaczenie określające jej typ. Po szczegóły odsylam do etki, tam każda kombinacja powinna być opisana. Wyglada to mniej wiecej jak na poniższej fotce (poglądowe z sieci):
Nie zapominajmy o oponach. One tutaj też maja klosalne znaczenie.Jarewa pisze:Właśnie o to mi chodzi, i czujesz każdą dziurkę. Bo tu trzeba pomyśleć o kole te które nie straci przyczepności dlatego gazowe bardziej nadaja sie się jak sa systemy trakcji itd. Jak i te które czasem traci przyczepność. Dlatego pisałem o komforcie twarde zawieszenie i miękkie zawieszenie ale to zależy od gustu.Dawid1995 pisze:Tu się niestety nie zgodzę. Gazowe lepiej wybierają nierówności,