Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Sprężyna wzmocniona vs standard

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

[B4 1.9 1Z] Sprężyna wzmocniona vs standard

Post autor: antares2000 » 25 maja 2018, 17:16

Cześć
Przy okazji wymiany w moim Avancie amortyzatorów (kupiłem Sachsa olejowe) z tyłu (bo już na przeglądzie miały ok 65--67%) mam zamiar wymienić też stare sprężyny bo już autko trochę siedzi. Wybór na chwilę obecną padł na KAYABA lecz ma dylemat.
Do wyboru mam dwa typy sprężyn:
standardowa RC5006 (dł. 374mm, śr.zew 105mm, gr. 11,75mm) oraz
wzmocniona RC5007 (dł. 380mm, śr.zew 103mm, gr. 12mm)

i nie wiem, które wybrać. Czy możecie mi doradzić, które będą lepsze?
A może wybrać innego producenta?
Będę wdzięczny za pomoc w dokonaniu wyboru.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 25 maja 2018, 17:21

RC5007 wychodzą katalogowo w IC, więc nie wiem skąd RC5006 mysli_
A tak poza tym to 65-67% to nawet dobry wynik ;-) Niektóre nowe nawet tyle nie osiągają :-D

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 25 maja 2018, 17:38

Dawid1995 pisze:katalogowo w IC
masz na myśli katalog Inter Cars?

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 25 maja 2018, 17:53

Tak. I na pewno będzie to rozsądny wybór :-)

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 25 maja 2018, 21:55

A co powiecie o sprężynach BILSTEIN?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 maja 2018, 01:21

Jak chcesz to możesz wziąć Eibach - 35 / 30.
Siadają pod standardowy amortyzator.
Koszt z 580 zł
https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-e ... pi-97.html

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 26 maja 2018, 08:15

antares2000 pisze:A co powiecie o sprężynach BILSTEIN?
Też są bardzo dobre. Ale o ile parametry tj. grubość zwoju, długość całkowita, średnica zewnętrzna będą takie same jak w sprężynach KYB to nie odczujesz różnicy, więc załóż KYB bo są po prostu tanśze :-)
Krzysiek 84, te Eibach'y nie są czasem do sedana? Avant ma inne :-)

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 26 maja 2018, 10:54

Krzysiek 84 pisze:Jak chcesz to możesz wziąć Eibach - 35 / 30.
nie chcę obniżać mojego auta

[ Dodano: 2018-05-26, 10:54 ]
no i jeszcze jeden problem mi przybył :(

Jakiś czas temu kupiłem nowe Sachsy do przodu bo z jednym z moich coś się zaczęło dziać, coś zaczęło stukać. Myślałem że amortyzator się kończy więc zanim pojechałem do mechanika zaopatrzyłem się w nowe. Ale potem okazało się że to była tylko kwestia poluzowanej jakiejś nakrętki więc amory poszły na półkę. Prawie całkiem o nich zapomniałem :-) . I tak przeleżały dość długo, aż do wczoraj gdy je przyniosłem żeby sprawdzić czy są gazowe czy olejowe.

Niestety na swoją szkodę wcześniej sprawdziłem w historii kupionych na Allegro zamiast zrobić to fizycznie. Tytuł aukcji był że olejowe ale ja poprosiłem o gazowe (taką na wtedy podjąłem decyzję ale dzisiaj nie wiem czy słuszną) i takie właśnie mam. De facto nie jestem pewien jakie amory mam w swoim aucie :(
I tu powstał mój problem bo kupując do tyłu zasugerowałem się opisem i kupiłem na tył olejowe (też Sachsy) :(

Tak więc mam teraz do przodu dwa nowe amory gazowe a do tyłu olejowe i stoję przed dylematem, czy na tył założyć olejowe (tył będę robił w pierwszej kolejności) a gazowe sprzedać i kupić olejowe, czy może zrobić odwrotnie gazowe zostawić na przód a tylne olejowe odesłać i wymienić na gazowe?

Biję się z myślami w którą stronę pójść? Może doradzicie olej czy gaz?

Czytałem na forum gdzieś że gazowe amortyzatory szybciej się zużywają i że pod nie muszą przyjść sprężyny sportowe :( A ja nie mam kasy żeby takie modzenie robić poza tym jak do tej pory byłem zadowolony z komfortu na moich starych amorach i sprężynach.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 26 maja 2018, 11:59

Olejowe- gorzej tłumią, dłużej wytrzymują- Tańsze
Gazowe- lepiej tłumią, której wytrzymują- Droższe

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 26 maja 2018, 12:32

Dawid1995 pisze:Olejowe- gorzej tłumią, dłużej wytrzymują- Tańsze
Gazowe- lepiej tłumią, której wytrzymują- Droższe
tyle to już wiem :-)

:idea: a jak jest w oryginale, jakie były amory w Avancie? :?:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 maja 2018, 12:40

Dawid1995 pisze:Olejowe- gorzej tłumią, dłużej wytrzymują- Tańsze
Gazowe- lepiej tłumią, której wytrzymują- Droższe

Olejowe - komfort
Gazowe - dyskomfort
antares2000 pisze: a jak jest w oryginale, jakie były amory w Avancie?
Orginalne były olejowe audi kładło na komfort jazdy. Jezeli robisz zawieche na - to wiadomo lepsze gazowe ale jak zostawiasz ori to olejowe będą lepsze bo zostanie lepszy komfort jazdy.

Ale tu też jest dylemat bo o nie dyskutuje się o gustach jeden ma takie drugi takie.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 26 maja 2018, 12:53

Tu się niestety nie zgodzę. Gazowe lepiej wybierają nierówności, w olejowych ten proces jest troszkę opóźniony (reakcja gazu vs. reakcja oleju). No ale nie będziemy się kłócić :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 maja 2018, 16:07

Dawid1995 pisze:Tu się niestety nie zgodzę. Gazowe lepiej wybierają nierówności,
Właśnie o to mi chodzi, i czujesz każdą dziurkę. Bo tu trzeba pomyśleć o kole te które nie straci przyczepności dlatego gazowe bardziej nadaja sie się jak sa systemy trakcji itd. Jak i te które czasem traci przyczepność. Dlatego pisałem o komforcie twarde zawieszenie i miękkie zawieszenie ale to zależy od gustu.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 26 maja 2018, 17:32

Ok, Panowie, ale jak to jest z tymi sprężynami? Czy prawdą jest, że do gazowych amortyzatorów lepiej założyć sprężyny sportowe?

A drugie pytanie, jak sprawdzić jakie mam obecnie amortyzatory bez ich demontażu?

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 28 maja 2018, 00:02

Po pierwsze amory gazowe są tak nazywane potocznie. Mamy tutaj przede wszystkim olej, a gaz oddzielony od oleju dodatkowym tlokiem zapobiega jego pienieniu.

Co do pytania, czy do amorów gaz-olej konieczne są sportowe sprężyny (cokolwiek to znaczy). Nie, nie jest konieczne zakladanie sportowych, czyli moim zdaniem krótszych sprężyn, "obnizajacych" wóz. Do takiego typu springów wskazane są amortyzatory o skróconym skoku, tak aby pracował on w calym zakresie ugięcia sprężyn. Standardowy/seryjny amor na skroconej sprężynie ma wycięty górny zakres ruchu, bo z automatu zostaje ścisniety od góry w kolumnie przez długość krótszej/"sportowej" sprężyny.

Co do definicji sportowej sprężyny i tego kiedy nalezy się zaopatrzyć w amor o skróconym skoku ... jeździłem w sedanie na -35/30 i seryjnych amorach - było dobrze. Potem miałem -60/40 i sachsa ze skróconym skokiem - też bylo dobrze, wiec granica jest gdzieś po środku. Mase razy na forum powtarzane było, ze -40/40 jest tym magicznym limitem dla seryjnych amorow i wydaje mi sie, że jest w tym sporo prawdy.

Jak sprawdzić sprężyny? demontujesz koło i na zwojach powinieneś mieć "kropki", czyli fabryczne oznaczenie określające jej typ. Po szczegóły odsylam do etki, tam każda kombinacja powinna być opisana. Wyglada to mniej wiecej jak na poniższej fotce (poglądowe z sieci):

Obrazek
Jarewa pisze:
Dawid1995 pisze:Tu się niestety nie zgodzę. Gazowe lepiej wybierają nierówności,
Właśnie o to mi chodzi, i czujesz każdą dziurkę. Bo tu trzeba pomyśleć o kole te które nie straci przyczepności dlatego gazowe bardziej nadaja sie się jak sa systemy trakcji itd. Jak i te które czasem traci przyczepność. Dlatego pisałem o komforcie twarde zawieszenie i miękkie zawieszenie ale to zależy od gustu.
Nie zapominajmy o oponach. One tutaj też maja klosalne znaczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl