[B4 1.9 1Z avant] trzęsienie kierownicy przy hamowaniu -
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Wszystko poskręcane jak trzeba, tyle razy co było już rozbierane i czyszczone to musi być ok..Tomcionerwus pisze:Sprawdź jeszcze czy masz przykrecone śruby od jarzma.. Weź kup klej do śrub i poskrecaj....Gieru pisze:Zarzuciłem nową pompę Textar i nowy płyn.
Minimalnie trzęsie ale to pewnie teraz już wina przegrzanej tarczy, kolejne tarcze trzeba zarzucić i powinno być OK.
Ogromna poprawa jest z nową pompą.
Po wymianie tarcz tylnych i pompy hamulcowej poprawy siły hamowania brak. Po pewnym czasie zobaczyłem korozje na tylnych tarczach. Odpowietrzyłem więc dokładnie hamulce, poprawy praktycznie brak, jedynie rdza z tylnych tarcz się wytarła. Ręczny działa dobrze, łapie na 3 ząbek.
Jedyne co rzuca się w oczy:
Gdy pedał hamulca jest w dolnym położeniu, przy odpowietrzaniu czy zapalonym silniku BARDZO powoli wraca do swojego górnego położenia, jakby był zassany.
Spotkał się ktoś z czymś takim?
[ Dodano: 2018-05-13, 17:45 ]
Tak rozmyślam nad tym. Może coś jest nie tak z podciśnieniem? Pompa vacum, przewód do serwa?
Jest na tym przewodzie zaworek jednokierunkowy?
Wd czy inny penetrator do przesmarowania tej dźwigni czy innym mechanizmów jakie tam są.PieterB pisze:ale co wd40? tam to ci raczej do niczego nie będzie potrzebneGieru pisze:A co do korektora, wd40 mu nie poszkodzi?
Zobacz najpierw czy w ogóle dźwignia chodzi, jeśli tak to podciągnij na max i tyle.
Muszę kanał gdzieś skołować, przyjrze się temu regulatorowi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie warto ....sprawdzone na swoim aucie , przy regulacjii wkręconej do oporu ,żadnych żylet nie ma .Działania ABS-u z tyłu ,też nigdy nie słyszałem ...ale tylne tarcze przynajmniej nie rdzewieją ,tak jak wczesniej i auto nie nurkuje przodem przy hamowaniuh/k pisze:Może warto jeszcze zrobić pomiary sił hamowania, żeby z tyłu za mocnych żylet nie było?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jestem swiezo po problemie z biciem tarcz. Wspomniane na 1 stronie tanie zamienniki pomimo ze nówki poszły won, a w ich miejsce stare sporo cieńsze ate z kompletem klocków od nich. Wszystko oczywiście wyczyszczone oraz całe zawieszenie wymienione. CAŁE... Mi tez diagnosta mówił że jest ok, luzów nie ma i mało tego jeszcze 40 zeta zgarnął za to. Kiedy sam zacząłem wszystko przeglądać to pomimo fachowych opinii zacząłem wymieniać co mi było podejrzane. I ot tak po prostu ogarnąłem auto - efekt fabryczny, zero stuków luzów i bicia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Mam też podobny problem. Tarcza lewa była krzywa, teraz są obie przetoczone, łączniki stabillizatora od razu też wymieniłem (lewy rozbity). Oczywiście po przetoczeniu drgania zmalały w ogromnym stopniu, a z nowymi łącznikami na nierównościach już nie łomocze. U mnie zal to nadal występuje:KamilJ. pisze:Wszystko oczywiście wyczyszczone oraz całe zawieszenie wymienione. CAŁE... Mi tez diagnosta mówił że jest ok, luzów nie ma i mało tego jeszcze 40 zeta zgarnął za to. Kiedy sam zacząłem wszystko przeglądać to pomimo fachowych opinii zacząłem wymieniać co mi było podejrzane. I ot tak po prostu ogarnąłem auto - efekt fabryczny, zero stuków luzów i bicia.
- lekkie trzęsie kierownicą przy hamowaniu i to tylko w bardzo wąskim zakresie prędkości, ok 100+/-10 km/h
- do tego w podobnych prędkościach przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu mam lekkie szarpnięcia kierownicą
- czasami coś tąpnie mi jak wrzucam jedynkę na postoju, taki krótki dudniący dźwięk
- luz na kierownicy jest minimalny, ledwo wyczuwalny, a kilka miesięcy temu wydaje mi się, że nie było wcale
Czy ktoś może uporał się z podobnymi problemami? Rozumiem, najlepiej wszystko podejrzane wymienić i spokój, ale to jednak trochę kosztuje... A autko poza tymi kilkoma rzeczami prowadzi się naprawdę dobrze i jest wygodne.
Jak na razie na liście podejrzanych mam przegub lewy od strony skrzyni biegów oraz tuleje wózka.
Rozumiem, że amortyzatory i sprężyny też wymieniłeś?całe zawieszenie wymienione. CAŁE...