Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Montaż Climatronica do wersji bez niej ABC <

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

[B4 2.6 ABC] Montaż Climatronica do wersji bez niej ABC <

Post autor: Gh0st666 » 05 cze 2018, 12:09

Witam. Jak w opisie powyżej. Zakupiłem za okazyjną cenę kompletny Klimatronik od tego samego silnika czyli 2.6 V6 ABC. W skład wchodzi: chłodnica klimatyzacji, sprężarkę, przewody aluminiowe, osuszacz ( wiem że i tak musze kupić nowy wraz z paskiem wieloklinowym), cały zespół nagrzewnicy, cała wiązka spod deski oraz spod maski oraz kratka konsoli środkowej wraz z panelem sterującym oraz wszystkimi czujnikami w lampkę podsufitki oraz w deskę z wentylatorkiem. I tu miałbym pytanie do osób, które już taki zabieg przeprowadzały o podpowiedzi w podłączaniu elektryki oraz czy rzeczywiście konieczna jest wymiana deski wraz ze schowkiem czy da się jakoś przerobić mocowanie schowka by pasowało. Dysponuję schematami elektrycznymi oraz podstawową wiedzą elektro-mechaniczną. Oraz jeszcze jedno pytanie czy podciśnienie od zespołu nagrzewnicy mogę podłączyć pod zaznaczony na zdjęciu króciec w zaworze zwrotnym serwa hamulca? Oraz porady krok po kroku jak przeprowadzić całą operację. Dziękuję i pozdrawiam.

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2018, 12:49

Deski nie trzeba zmieniać wystarczy do swojej zamontować ten czujnik i wentylator w tych samych miejscach. Schowek pasuje na mocowanie ale tu jest różnica przedlift czy polift jeżeli przedlift to trzeba schowek do klimatyzacji a z deski trzeba wyciąć mocowanie zamka jak polift to bodajże bez znaczenia. Jeśli chodzi o podciśnienie to właśnie tam się podpina przed zaworem serwa. "PRZED" bo tam ci wychodzi też akumulator podcisnienia który będziesz mocowań.

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 05 cze 2018, 13:16

No ja właśnie mam przedlifta. Czyli schowek muszę dostać do przedlifta ale do wersji z klima. Masz może zdjęcie jak taki schowek wygląda? I druga sprawa to możesz wyjaśnić dokładniej jak to z tym podciśnieniem wygląda? Ten zawór ma dwie końcówki i tam do jednej z nich mam się podłączyć? Pod maskę mam tylko sprężarkę przewody do klimy chłodnice i wiązkę elektryczna do wentylatorów. Żadnego akumulatora podciśnienia nie mam.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2018, 13:46

No to nie masz kompletu Musisz zakupić ten akumulator. Zawór ma dwa wyjścia to ten zaraz przed przewodem z kolektora.

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 05 cze 2018, 13:55

A w tym silniku nie ma fabrycznie tego przy wersji bez klimy? Bo może ja to mam tylko o tym nie wiem. Gdzie tego szukać?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2018, 14:02

To tylko przy klime występuje. Jest pod lewym błotniki a niemasz na pewno bo widzę po zdjęciach.

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 05 cze 2018, 14:11

Kurde. Czułem że tak to się skończy że pewnie czegoś mi zabraknie... Czyli muszę szukać s :/ chowka i tej gruszki do podciśnienia :/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2018, 14:31

To dopiero początek. Jeszcze nigdy nie widziałem pełnego kompletu klimy w sprzedaży. Chyba że sam byś wyciągał. Dlatego bardziej się opłaca kupić auto które oberwalo w tylek wtedy jest pewność że masz wszystko. Zawsze coś brakuje uchwyty itd że w podsumowaniu już fajnie nie wygląda.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 05 cze 2018, 17:07

Ten akumulator podciśnienia nie jest ci aż tak mocno potrzebny. On jest tylko po to aby po wyłączeniu silnika kilka chwil móc jeszcze sterować klapą obiegu wewnętrznego.
Ja bym przewód do niego zaślepił i tyle.
Szukaj lepiej schowka.
Jak nie znajdziesz w swojej okolicy to napisz na PW, może coś się zaradzi.
Rok temu miałem kompletną do 1Z, dosyć szybko się sprzedała.

PS. patrząc na zdjęcie skraplacza (lub jak kto woli chłodnicy), to ta część najprawdopodobniej jest nieszczelna widząc takie wgniecenia. Nadaje się do wymiany wg mnie, ale to dopiero będziesz wiedział kiedy ją zamontujesz i w serwisie klimy zrobią próżnię w układzie. Wtedy wyjdzie szydło z worka.

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 05 cze 2018, 17:23

Ja myślałem żeby przewód podciśnienia od tej klapy podłączyć albo do kolektora albo do tego zaworu zwrotnego co jest na wężu między serwem hamulca a kolektorem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 cze 2018, 17:42

Bezpośrednio do kolektora to będzie ci się klapa recyrkulacji przełączać gdy dasz gaz w podłogę.

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 05 cze 2018, 17:55

O tym też pomyślałem. Dlatego zwracam się do was koledzy o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Z elektryka i montażem przewodów itp to sobie dam radę tylko jeszcze nie wiem właśnie jak rozwiązać problem tego podciśnienia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2018, 18:14

audico pisze:Ja bym przewód do niego zaślepił i tyle.

Spadnie sprawnosc klimatyzacji o 50%.
Gh0st666 pisze:O tym też pomyślałem. Dlatego zwracam się do was koledzy o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Z elektryka i montażem przewodów itp to sobie dam radę tylko jeszcze nie wiem właśnie jak rozwiązać problem tego podciśnienia.
Kompletuj graty bo to co masz to tylko podstawa a jeszcze sporo ci brakuje.

Awatar użytkownika
Gh0st666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 gru 2011, 16:04
Lokalizacja: Rudzienice

Post autor: Gh0st666 » 05 cze 2018, 18:32

No brakuje tylko schowka i tego akumulatora. Resztę gratów mam.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2018, 19:51

A masz uchwyty skraplacza? a masz gumke odpływową wody? a masz uchwyty do tego czujnika w deskę? a masz śruby? szczególnie ta co się skręca rurki z parownikiem bo nietypowa? inne uchwyty gumki itd. Niektóre w detalu sporo kosztują a niby pierdoły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl