[B4 2.6 ABC] Montaż Climatronica do wersji bez niej ABC <
[B4 2.6 ABC] Montaż Climatronica do wersji bez niej ABC <
Witam. Jak w opisie powyżej. Zakupiłem za okazyjną cenę kompletny Klimatronik od tego samego silnika czyli 2.6 V6 ABC. W skład wchodzi: chłodnica klimatyzacji, sprężarkę, przewody aluminiowe, osuszacz ( wiem że i tak musze kupić nowy wraz z paskiem wieloklinowym), cały zespół nagrzewnicy, cała wiązka spod deski oraz spod maski oraz kratka konsoli środkowej wraz z panelem sterującym oraz wszystkimi czujnikami w lampkę podsufitki oraz w deskę z wentylatorkiem. I tu miałbym pytanie do osób, które już taki zabieg przeprowadzały o podpowiedzi w podłączaniu elektryki oraz czy rzeczywiście konieczna jest wymiana deski wraz ze schowkiem czy da się jakoś przerobić mocowanie schowka by pasowało. Dysponuję schematami elektrycznymi oraz podstawową wiedzą elektro-mechaniczną. Oraz jeszcze jedno pytanie czy podciśnienie od zespołu nagrzewnicy mogę podłączyć pod zaznaczony na zdjęciu króciec w zaworze zwrotnym serwa hamulca? Oraz porady krok po kroku jak przeprowadzić całą operację. Dziękuję i pozdrawiam.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Deski nie trzeba zmieniać wystarczy do swojej zamontować ten czujnik i wentylator w tych samych miejscach. Schowek pasuje na mocowanie ale tu jest różnica przedlift czy polift jeżeli przedlift to trzeba schowek do klimatyzacji a z deski trzeba wyciąć mocowanie zamka jak polift to bodajże bez znaczenia. Jeśli chodzi o podciśnienie to właśnie tam się podpina przed zaworem serwa. "PRZED" bo tam ci wychodzi też akumulator podcisnienia który będziesz mocowań.
No ja właśnie mam przedlifta. Czyli schowek muszę dostać do przedlifta ale do wersji z klima. Masz może zdjęcie jak taki schowek wygląda? I druga sprawa to możesz wyjaśnić dokładniej jak to z tym podciśnieniem wygląda? Ten zawór ma dwie końcówki i tam do jednej z nich mam się podłączyć? Pod maskę mam tylko sprężarkę przewody do klimy chłodnice i wiązkę elektryczna do wentylatorów. Żadnego akumulatora podciśnienia nie mam.
Ten akumulator podciśnienia nie jest ci aż tak mocno potrzebny. On jest tylko po to aby po wyłączeniu silnika kilka chwil móc jeszcze sterować klapą obiegu wewnętrznego.
Ja bym przewód do niego zaślepił i tyle.
Szukaj lepiej schowka.
Jak nie znajdziesz w swojej okolicy to napisz na PW, może coś się zaradzi.
Rok temu miałem kompletną do 1Z, dosyć szybko się sprzedała.
PS. patrząc na zdjęcie skraplacza (lub jak kto woli chłodnicy), to ta część najprawdopodobniej jest nieszczelna widząc takie wgniecenia. Nadaje się do wymiany wg mnie, ale to dopiero będziesz wiedział kiedy ją zamontujesz i w serwisie klimy zrobią próżnię w układzie. Wtedy wyjdzie szydło z worka.
Ja bym przewód do niego zaślepił i tyle.
Szukaj lepiej schowka.
Jak nie znajdziesz w swojej okolicy to napisz na PW, może coś się zaradzi.
Rok temu miałem kompletną do 1Z, dosyć szybko się sprzedała.
PS. patrząc na zdjęcie skraplacza (lub jak kto woli chłodnicy), to ta część najprawdopodobniej jest nieszczelna widząc takie wgniecenia. Nadaje się do wymiany wg mnie, ale to dopiero będziesz wiedział kiedy ją zamontujesz i w serwisie klimy zrobią próżnię w układzie. Wtedy wyjdzie szydło z worka.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
audico pisze:Ja bym przewód do niego zaślepił i tyle.
Spadnie sprawnosc klimatyzacji o 50%.
Kompletuj graty bo to co masz to tylko podstawa a jeszcze sporo ci brakuje.Gh0st666 pisze:O tym też pomyślałem. Dlatego zwracam się do was koledzy o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Z elektryka i montażem przewodów itp to sobie dam radę tylko jeszcze nie wiem właśnie jak rozwiązać problem tego podciśnienia.