Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Zabrany dowód, diesel musi dymić ;)

ODPOWIEDZ
ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

[B4 1.9 1Z] Zabrany dowód, diesel musi dymić ;)

Post autor: ieble » 05 cze 2018, 13:03

Panowie czy zmiana softu w kompie 16 bit pomoże ograniczyć dymienie? - mam mocny program i nie ma szans bym przeszedł badanie - zastanawiam się co zrobić i jestem w czarnej d... - może macie jakiś pomysł - na mocy mi nie zależy już się naświrowałem i teraz potrzebuję auta. Jest jakiś sposób by komp wszedł w tryb "awaryjny" i obciął dawkę i doładowanie tak bym mógł przejść przegląd? ma ktoś jakiś pomysł? czy zostaje mi złomowanie lalki :(
Ostatnio zmieniony 24 lis 2018, 17:04 przez ieble, łącznie zmieniany 1 raz.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 cze 2018, 13:06

ieble, a nie możesz ori kompa zarzucić na czas przeglądu. Pożyczyć od kogoś albo coś.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 05 cze 2018, 13:12

Pieter no właśnie nie mam ori bo to był bosch kiedyś. Tyle kasy wpompowane w auto i teraz problem - dlatego pomyślałem by wgrać ori soft może to pomoże...
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2018, 13:40

Na uszkodzenia silnika soft niepomoze. O ile masz kostrza to nie powinno dymic. Spróbuj obciąć dawkę do minimum kosztem mocy. Jak nie pomoże to już nic nie pomoże

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 05 cze 2018, 14:01

silnik mam po remoncie więc nie powinien być złomem - nie chce oddawać auta na złom dlatego szukam co zrobić by ograniczyć dymienie.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 cze 2018, 14:06

Naprawić go.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 cze 2018, 15:26

Możesz próbować przysłonić część pomiarową przepływomierza. Jeśli masz pozostawione w programie zmniejszenie dawki, gdy silnik zaciąga zbyt mało powietrza to może zmniejszyć się dymienie. Albo odłączyć N75 aby nie pojawiało się ciśnienie doładowania i wtedy też przepływomierz zmierzy mniej powietrza i ograniczy dawkę. Choć jeśli w programie jest dowalone paliwa na małym doładowaniu to może to nie pomóc.
Albo po prostu podłóż coś pod pedał gazu aby gdy diagnosta przy pomiarze da pedał w podłogę tak nie naprawdę to nie będzie max. możliwości. Chyba że się kapnie że po długości skoku pedału że coś nie tak.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 05 cze 2018, 16:11

Po odłączeniu n75 kopcenie znikło prawie calkowicie może jest cień szans...

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2018-06-05, 19:06 ]
ieble, nie rób więcej takich rzeczy, jak pisanie w pierwszym lepszym poście.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2018, 07:04 przez ieble, łącznie zmieniany 2 razy.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 cze 2018, 22:54

Zmniejsz dawkę na jakies 7 mg , aby auto mogło chociaż w miarę jechać, może to coś by pomogło.
Ewentualnie pogadaj z Muniorem , może ma jakieś epromy z ori softem.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 06 cze 2018, 07:10

Będę się starał by przeszła przegląd - mam jeszcze kilka rzeczy do zamontowania min. 4xel szyby.

Co do kopcenia to przypominam sobie, że nie mogłem osiągnąć więcej niż 0,8 bar ani na turbo seryjnym jak i na zakupionym gt1549s od Brabusa - szukałem nieszczelności jednak nic nie znalazłem - n75 kupiłem nowy Pierburga i to samo co na starym, przepływomierz kupiłem drugi i poprawy żadnej w logach wychodziło że jest sprawny - wszystkie węże z dolotu sprawdzałem kilka razy - w żadnym nie znalazłem dziurki czy pęknięcia - intercooler zawiozłem do zakładu gdzie naprawiają chłodnice zaślepili wsadzili pod wodę i nabili ciśnienia - jest szczelny - do 2500tyś auto jest mułem i parowozem zarazem ;) dopiero od ok 2800 następuje wduszenie w fotel - poddałem się i teraz za to zapłacę. Mam nadzieję że przejdzie przegląd i będę się nią mógł jeszcze cieszyć. :-)
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 cze 2018, 20:15

To strasznie późno jak na dwie turbosprężarki.
Przewody zmieniłeś z IC do Ecu i w samym Ecu :?:
Często rozwarstwia się guma na tym małym kolanku przy kolektorze dolotowym i na przewodzie z turbo do IC.

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 16 cze 2018, 09:46

Przewód od IC do Ecu dałem nowy, w samym ECU nic nie robiłem - tak jak go dostałem od Mariusza to założyłem. Wężyki podciśnieniowe od N75 są nowe, kolektor od asz ma nową gumę. Munior pisał że można nabić dolot kompresorem.

Jak uda się przejśc badanie to zajmę się tym i doprowadzę to do końca by było jak książka pisze.

[ Dodano: 2018-06-16, 09:46 ]
dowód odzyskany :)

Obrazek
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 cze 2018, 11:29

Rozwiązałeś przyczynę dymienia :?:

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 18 cze 2018, 06:08

Dopiero będę szukał. Zabieram się za logi.
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga