[2.0 ABK] brak smarowania i ciśnienia oleju
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Hej, mam taki problem że ABT nie ma ciśnienia oleju kiedy samochód postoi na słońcu parę godzin i się nagrzeje. Czasem kontrolka gaśnie od razu, a czasem po ok 30 sekundach. Jak jest chłodno problem jakby znika, ale też nie do końca, bo jak postoi dłużej jak 2 dni to czasem też nie trybi. Jak jeżdżę regularnie i samochód stoi w cieniu problemu nie ma. Olej Liqui Molly, filtry próbowałem wszystkich możliwych producentów.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Miałem prawie to samo, poranny rozruch i jeden wielki klekot, a na desce czerwono. Dzień prędzej wszystko było OK Skończyło się na wymianie pompy oleju. Stara już miała rysy oraz bałem się czyścić zawór, a potem składać to do kupy. Dziwne, że jak wyjęliśmy ją to wszystko wyglądało jakby miała działać, nawet na wiertarce sikała olejem jak szalona. Założyłem Toprana i jest dobrze, a nawet lepiej niż na starej - szybciej łapie ciśnienie. Wydaje mi się, że jak kupisz Febi to będzie jak topranowska albo i gorsza.
Jak będzie brak ciśnienia to raczej Ci się zawór pompy zakleszcza.
Jaka jest historia silnika? Czyżby niewiadoma i kupione auto niedawno, a potem zalane porządnym olejem?
Jak będzie brak ciśnienia to raczej Ci się zawór pompy zakleszcza.
Jaka jest historia silnika? Czyżby niewiadoma i kupione auto niedawno, a potem zalane porządnym olejem?
Historia silnika nieznana, auto kupiłem jesienią i wtedy zalane porządnym olejem, objawy pojawiły się niedawno, jak zrobiło się gorąco. Ogólnie mechanicznie auto było zajechane do granic i trochę nad nim posiedziałem. Wymieniłem pompę wody, uszczelkę pod głowicą, rozrząd, nagrzewnicę, chłodnicę itd. więc nie wiem czy ktoś zaprzątał sobie głowę wymianą oleju. No więc misa w dół i jedziemy dalej. Silnik jest chyba w niezłej kondycji bo oleju prawie nie łyka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Widzę, że nas, reanimujących zaniedbane 80tki, nawet sporo jest.
No to o tyle lepiej, że nie zjada dużo oliwy. Też kupiłem mocno podmęczone auto, mechanicznie prawie wszystko ogarnąłem, o wygodę też zadbałem (poduszki), maska i błotnik do kupienia w kolejce czekają, ale 0,7l/1000km boli bardzo.
U mnie także historia nieznana, zalałem MaxLife 10W40 i po pół roku (ok. 6500 km) jazdy pompa padła. A jaki czysty olej od pierwszych setek km po zalaniu był - szkoda gadać.
Ktoś tu pisał na forum - niedbalstwo poprzednich ludzi mści się w taki sposób.
A ten post prawie na samej górze
No to o tyle lepiej, że nie zjada dużo oliwy. Też kupiłem mocno podmęczone auto, mechanicznie prawie wszystko ogarnąłem, o wygodę też zadbałem (poduszki), maska i błotnik do kupienia w kolejce czekają, ale 0,7l/1000km boli bardzo.
U mnie także historia nieznana, zalałem MaxLife 10W40 i po pół roku (ok. 6500 km) jazdy pompa padła. A jaki czysty olej od pierwszych setek km po zalaniu był - szkoda gadać.
Ktoś tu pisał na forum - niedbalstwo poprzednich ludzi mści się w taki sposób.
A ten post prawie na samej górze
...prawdopodobnie też tyczy się zamęczonej pompy oleju.Witam
Też walczę z ciśnieniem oleju w ABK wymieniłem panewki ,które były czerwone jak i panewki wałka pośredniego. Po wymianie tych elementów ciśnienie nadal ma 0.5 bar na gorącym silniku. Porażka.