Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 ABK] - napięcie na grzałce sondy lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

[Audi B4 ABK] - napięcie na grzałce sondy lambda

Post autor: Zib3l » 30 kwie 2016, 12:00

Siema

Mam pytanie ponieważ na 2 przewodach od podawania prądu na grzałkę sondy mam napięcie. Na jednym ~13,8 V a na drugim ~5v . Pytanie czy tak ma być? Bo jak wepnę się w 2 przewody na raz to mam 9,6v ale coś czuję, że to za mało i chyba sondy mi nie dogrzewa. Nie wiem jak było na początku ale może być że to przez zrobienie małego zwarcia na tych przewodach... Napięcie zawsze jest na tych przewodach nawet jak wypnę wszystkie przekaźniki prócz magicznego 30, być może on przekazuje prąd na te przewody. VAG stoi na 0,45v i nawet na super nagrzanym nic a nic nie drgnie choć przed zwarciem pokazywał ale na wolnych obrotach nic się prawie nie działo i przez to miałem falowanie obrotów. Teraz gdy lambda stoi na 0,45 to i obroty nie falują xD Ale wiem, że to nie zdrowo dla silnika. Sonda NTK 4 przewody. Ale już zamówiłem bosch taki jak powinien być w oryginale. Tylko co z tymi napięciami na przewodach?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 maja 2016, 17:03

Zib3l, w 80 sondę zasila przekaźnik pompy paliwa o nr 208 nie wiem czy w c4 ma taki sam nr.
tu masz schemat


Obrazek

sonda to nr 37

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 02 maja 2016, 18:24

Winą napięcia na 2 kablach grzałki był ECU. Zmianiłem ECU nie ma już napięcia na jednym z kabli ale Immobiliser nie wiem jak zaprogramować na nowym ECU ponieważ nie mam pinu do zalogowania się aby zaadaptować kluczyk

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 maja 2016, 10:35

Z którego roku masz samochód? Do mniej więcej 2000 roku immo nie było parowane z ECU silnika, wystarczało tylko aby liczniki lub immobox był sparowany z kluczykiem.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 03 maja 2016, 20:41

Powiem tak:

Wsadzam nowe ECU i immo sie pali i nie gaśnie i nie da sie samochodu odpalić (gaśnie po chwili). Wsadzam swoje ECU i gitara. Auto 1994 digifant 1.75. Lipa ostra kurde bo już długo bez lambdy jeżdżę a to nie zdrowo

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 maja 2016, 05:56

Twoje ecu jest do naprawy poleciały masy, pewnie gdzieś ścieżka uwalona przepalona.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 04 maja 2016, 20:56

Ecu wymienione. VCDS i immo odblokowane. Faktycznie ECU pada od zwary na grzałce xD

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 cze 2018, 18:55

Panowie a orientuje się ktoś jaka tam jest grzałka i ile Amper może pobierać? Gdzieś od jakiegoś reno znalazłem że 3 A, czy tu może być podobnie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 cze 2018, 19:23

Pobór zależny jest od temperatury. Wiec nie można stwierdzić z dokładnością ile pobiera prądu bo to jest zalezne od temperatury. Zdaje się mi ze to grzałki PTC a chwilowy może dojść do 20A i spadnie do mA nawet.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 cze 2018, 20:25

Jarewa, dzięki rozumiem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 cze 2018, 21:03

Tak samo Piotrku pomiar oporności on też rośnie wraz z temperaturą. Może z tym 20A przesadziłem ale 10A realne.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 cze 2018, 21:05

Ja gdzieś widziałem dane w których silniki wolnossące z A4 B5 miały większy pobór prądu. Nie wiem czy już w A4kach moc grzania nie była regulowane sygnałem PWM przez ECU. A w 80tkach grzałka zwykle jest podpięta na stałe do zasilania.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 cze 2018, 22:35

A to nie było maćku tak że grzałka robiła też za czujnik temperatury? nie mówię o szerokopasmowej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl