Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Ciężko pali, nierówno pracuje, olej w filtrze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

[B3 1.8 PM] Ciężko pali, nierówno pracuje, olej w filtrze

Post autor: OGr » 09 cze 2018, 15:59

Witam, przyjechał do mnie ojciec swoim b3, a w zasadzie to ostatnie kilkanaście kilometrów ledwo jechał. Póki jechał to jechał ale jak trafił na korek to auto mu zgasło i nie mógł odpalić. Po około pół godziny odpalił i ledwo dojechal. Jak już stanął u mnie to nie mógł odpalić.

Szostak rano sprawdziłem i w filtrze powietrza był olej. Wyczyscilem, wymieniłem filtr. Zacząłem sprawdzać świece, dramat, kable dramat, wymieniłem, patrzę na kopolke a tam przy środkowym kablu wypali a dziura w plastiku. Wymieniłem kopolke z paluch ale był ciut inny niż ten który był no ale wszedł. Odpaliłem go ale chodził fatalnie, jakby nie na wszystkie gary, ledwo się wkrecal I schodził z obrotów.

Środkowy kabel idący z cewki idzie tak bliżej Grodzisk, co to jest? Pytam bo tam gniazdo było strasznie zasniedziale :-/

Skończyły mi się pomysły dlatego piszę. Co sprawdzać? Co to może jeszcze być?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 cze 2018, 20:57

Jak masz śniedź i biały proszek to zwykle oba elementy które się łączyły w danym miejscu są do wymiany. A tak się dzieje od wilgoci, ze starości i też zjechana maksymalnie świece zapłonowe też przyspieszą proces.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 10 cze 2018, 18:53

Czyli cewka też do wymiany. Coś jeszcze przed własną cewki mogę sprawdzić?

[ Dodano: 2018-06-10, 18:53 ]
Fota. Wcześniej tam było pełno syfu.


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 cze 2018, 19:05

O mamamija nie_e_

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 10 cze 2018, 19:32

PieterB pisze:O mamamija nie_e_
Mama mija dobry film ale trochę tu nie pomoże :-)

Wyczyscilem właśnie trochę styk cewki ale chodzi strasznie nierówno :-/ Tak jakby chodził na 3 cylindry I czasami strzeli :-/ Do tego praktycznie na wolnych obrotach gaśnie :-/

Cewka? Jakiej firmy kupić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 cze 2018, 19:45

OGr pisze:Cewka? Jakiej firmy kupić?
szukaj lepiej z używek bo większość zamienników to dziadostwo, jak już to beru ale dobrze by było podmienić czy to aby na pewno to. Bo wydaje mi się to tam coś jeszcze siedzi a to to tylko wierzchołek góry lodowej.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 10 cze 2018, 20:00

Doszedłem co było grane. Ktoś ojcu spartolił ustawiania wałka pośredniego przy wymianie rozrządu i teraz podłączenie kabli musiało być o jeden dalej.

Teraz na gazie chodzi gitara ale na benzynie auto słabo dopada z obrotów. Zatrzymuje się na chwilę na około 1800rpm i chwilę później spada.

Teraz też widzę że na pistol I auto ma około 95C zamiast trzymać sie 90. Wentylatory po czasie się zalaczaja ale nie spada poniżej tych 95 na postoju.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 cze 2018, 20:08

OGr pisze:Teraz na gazie chodzi gitara ale na benzynie auto słabo dopada z obrotów. Zatrzymuje się na chwilę na około 1800rpm i chwilę później spada.
spróbuj zersetowć ecu odłączając aku na 15 min

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 11 cze 2018, 22:47

To już jutro bo nad Kraków właśnie przyszła niezła ulewa. Dzięki, sprawdzę i dam znać :-)

[ Dodano: 2018-06-10, 23:11 ]
Piotr, tak swoją drogą to ojciec tą B3 jeździ niedaleko Zamościa ;-)

[ Dodano: 2018-06-11, 22:47 ]
Dzisiaj próbowałem odpalić tego staruszka i na zimnym silniku znowu ledwo pali. Na ciepłym lepiej. Cewka?

Jak już jechałem to włączala mi się kontrolka oleju, a olej jest. Włączala się i hasła co chwilę. Czujnik ciśnienia poleciał?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 cze 2018, 18:32

OGr pisze:Jak już jechałem to włączala mi się kontrolka oleju, a olej jest. Włączala się i hasła co chwilę.
Tylko czerwonej kontrolki ciśnienia oleju nie należy traktować jak kontrolki niskiego poziomu oleju. Ona się zapali dopiero gdy poziom będzie dramatycznie niski.

Tutaj opisywałem jak sprawdzić czujnik: https://audi80.pl/topics81/b4-20-ab ... tm#1055071

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 cze 2018, 18:40

OGr pisze:Jak już jechałem to włączala mi się kontrolka oleju, a olej jest. Włączala się i hasła co chwilę. Czujnik ciśnienia poleciał?
sprawdź czy wsuwka na czujniku lub przewód nie uszkodzony, silnik pracował normalnie?
OGr pisze:Dzisiaj próbowałem odpalić tego staruszka i na zimnym silniku znowu ledwo pali. Na ciepłym lepiej. Cewka?
raczej nie ale niczego nie da się wykluczyć

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 14 cze 2018, 14:34

Tak, silnik pracował normalnie. Raz piszczal sekundę, raz dwie, a dzisiaj wogóle. Tak skojarzyło że dzisiaj nie padało, a wczoraj lało jak z cebra. Może wilgoć to powoduje, pierun wie.

Dzisiaj kupiłem kompletną cawke z modułem sterujacym. Nówka sztuka Beru. Może ciut lepiej pali ale problem ciężkiego opalania wydaje mi się że występuje dalej :-( zastanawiam się czy to nie filtr paliwa ale jak już chwilę pochodzi to chodzi ok. Zresztą na gazie jest to samo to to raczej nie to. A może rozrusznik? Aczkolwiek przed tą awaria na A4 palił od kopa.

[ Dodano: 2018-06-13, 12:08 ]
Znalazlem temat odnosnie czujnikow i problamami podczas odpalenia jak sa uwalone.

https://audi80.pl/topics77/b3-18-pm ... t34794.htm

Zobacze dzisiaj ile i jakie sa u taty.[/list]

[ Dodano: 2018-06-14, 14:34 ]
Niestety po wymianie obu czujników dalej na zimnym pali tragicznie. Co prawda pierwsze odpalenie jest ok ale po chwili gaśnie i drugi raz już bardzo ciężko pali. Może to coś z układem paliwowy? Może się zapowietrza?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2018, 16:23

OGr, a tak się zastanawiam czy ten rozrząd i zapłon dobrze ustawiony tak na 1000%?

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 14 cze 2018, 20:01

Ja rozrządu nie ustawiłem. Na kopulce powinno być 1-3-4-2, a odpala jak jest 2-1-3-4. Inaczej paryska, pycha, strzela.

[ Dodano: 2018-06-14, 20:01 ]
A hall?
Ostatnio zmieniony 14 cze 2018, 21:46 przez OGr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 cze 2018, 20:26

OGr pisze:Na kopulce powinno być 1-3-4-2, a odpala jak jest 2-1-3-4
To bez znaczenia najważniejszy jest punkt odniesienia na aparacie. Obczaj czy nie leje z regulatora ciśnienia paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl