[ABK] TPS
PieterB, jak to ustawiales? Zrobilem wszystko zgodnie z opisem, kliknalem w przycisk 'Go!' i pojawily sie zielone cyferki, obroty rosly & malaly ale powiem szczerze ze glownie gdy zalaczaly sie wiatraki, bo adaptacje zrobilem przy temp. cieczy 98C. Czy po adaptacji przycisk 'Go!' robi sie znowu aktywny? Ile to trwa? Ja po 3 minutach wyszedlem z tego menu, przycisk 'Go!' dalej byl wyszarzony.
wedlug tego co napisal czarekj trzeba wtedy najpierw wejsc w meas block w grupe 000 a potem w basic setting jak dobrze zrozumialem go
Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 00:13 przez jabko_nb, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ale co ustawiałem :?: bo jakoś nie jarzęmonkahead pisze:PieterB, jak to ustawiales?
nie, przycisk go był cały czas nieaktywny jak na zapodanej fotce z poprzedniej strony o ile dobrze pamiętammonkahead pisze: Czy po adaptacji przycisk 'Go!' robi sie znowu aktywny?
ja czekałem około minuty czy dobrze nie wiemmonkahead pisze: Ile to trwa?
Pozwolę sobie odświeżyć temacik
Mam w ABK (przed 93r) jeszcze oryginalny tps. Ostatnio przyszło mi do głowy żeby go pomierzyć vagiem, bo mi trochę szarpał. Według dokumentacji z działu download przelicznik na vagu jest razy 50 czyli jak VAG pokazuje wartość 50, to napięcie powinno wynosić 1V. U mnie na wolnych było 35, czyli około 0,7V.
Z racji tego, że mam jeszcze auto, gdzie TPS się ustawia na śrubki to go trochę poprawiłem, aby było bliżej 1V. Udało się na 0.9V.
Przy otwieraniu przepustnicy wartość TPS wzrasta bez przerw, to też czujnik wydaje się być sprawny, ale przy testowaniu zastanowiła mnie jedna rzecz.
PDF z download podaje, że wartość w polu nr 8 w bloku pomiarowym powinna wynosić od 10 do 130.
Czyli ta wartość 130 to powinno być maks. przy całowicie otwartej przepustnicy? Pytam ponieważ u mnie jest ponad 200... Cóż to za anomalia?
Mam w ABK (przed 93r) jeszcze oryginalny tps. Ostatnio przyszło mi do głowy żeby go pomierzyć vagiem, bo mi trochę szarpał. Według dokumentacji z działu download przelicznik na vagu jest razy 50 czyli jak VAG pokazuje wartość 50, to napięcie powinno wynosić 1V. U mnie na wolnych było 35, czyli około 0,7V.
Z racji tego, że mam jeszcze auto, gdzie TPS się ustawia na śrubki to go trochę poprawiłem, aby było bliżej 1V. Udało się na 0.9V.
Przy otwieraniu przepustnicy wartość TPS wzrasta bez przerw, to też czujnik wydaje się być sprawny, ale przy testowaniu zastanowiła mnie jedna rzecz.
PDF z download podaje, że wartość w polu nr 8 w bloku pomiarowym powinna wynosić od 10 do 130.
Czyli ta wartość 130 to powinno być maks. przy całowicie otwartej przepustnicy? Pytam ponieważ u mnie jest ponad 200... Cóż to za anomalia?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
na przepustnicy ciut poniżej gdzie jest zaczepiona linka od gazu,Bahir pisze:W którym miejscu znajduje się ta śrubka od regulacji TPS-u?
i nie radził bym ci tą śrubką kręcić ot tak sobie
nie bardzo rozumiem? i co masz na myśli mówiąc nowsze przepustnice?Bahir pisze:I w jaki sposób następuje samoczynna regulacja w nowszych przepustnicach (chodzi mi o to co tam się właściwie przestawia/zmienia i co to robi).
Jak wiadomo do '93 regulacje przeprowadzało się kręcąc śrubką natomiast w późniejszych rocznikach przepustnic regulację robi się poprzez wejście w 000 w BS. I chodzi mi o to co komputer tak na prawdę przestawia, ustawia w tej przepustnicy, czy jest tam jakiś specjalny mechanizm? (komputer nie może mi chyba dokręcić śrubki )PieterB pisze: nie bardzo rozumiem? i co masz na myśli mówiąc nowsze przepustnice?