Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] TPS

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 02 lut 2013, 19:15

PieterB, jak to ustawiales? Zrobilem wszystko zgodnie z opisem, kliknalem w przycisk 'Go!' i pojawily sie zielone cyferki, obroty rosly & malaly ale powiem szczerze ze glownie gdy zalaczaly sie wiatraki, bo adaptacje zrobilem przy temp. cieczy 98C. Czy po adaptacji przycisk 'Go!' robi sie znowu aktywny? Ile to trwa? Ja po 3 minutach wyszedlem z tego menu, przycisk 'Go!' dalej byl wyszarzony.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 02 lut 2013, 19:20

wedlug tego co napisal czarekj trzeba wtedy najpierw wejsc w meas block w grupe 000 a potem w basic setting jak dobrze zrozumialem go
Ostatnio zmieniony 03 lut 2013, 00:13 przez jabko_nb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 02 lut 2013, 20:02

jabko_nb, zrobilem tak, nie w tym problem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lut 2013, 20:13

monkahead pisze:PieterB, jak to ustawiales?
ale co ustawiałem :?: bo jakoś nie jarzę :-P
monkahead pisze: Czy po adaptacji przycisk 'Go!' robi sie znowu aktywny?
nie, przycisk go był cały czas nieaktywny jak na zapodanej fotce z poprzedniej strony o ile dobrze pamiętam
monkahead pisze: Ile to trwa?
ja czekałem około minuty czy dobrze nie wiem :-/

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 06 cze 2018, 21:12

Pozwolę sobie odświeżyć temacik :)

Mam w ABK (przed 93r) jeszcze oryginalny tps. Ostatnio przyszło mi do głowy żeby go pomierzyć vagiem, bo mi trochę szarpał. Według dokumentacji z działu download przelicznik na vagu jest razy 50 czyli jak VAG pokazuje wartość 50, to napięcie powinno wynosić 1V. U mnie na wolnych było 35, czyli około 0,7V.

Z racji tego, że mam jeszcze auto, gdzie TPS się ustawia na śrubki to go trochę poprawiłem, aby było bliżej 1V. Udało się na 0.9V.
Przy otwieraniu przepustnicy wartość TPS wzrasta bez przerw, to też czujnik wydaje się być sprawny, ale przy testowaniu zastanowiła mnie jedna rzecz.
PDF z download podaje, że wartość w polu nr 8 w bloku pomiarowym powinna wynosić od 10 do 130.
Czyli ta wartość 130 to powinno być maks. przy całowicie otwartej przepustnicy? Pytam ponieważ u mnie jest ponad 200... Cóż to za anomalia?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 cze 2018, 20:18

lini, nie przejmuj się tym ;-) jest okok

Bahir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2018, 18:45

Post autor: Bahir » 14 cze 2018, 18:51

W którym miejscu znajduje się ta śrubka od regulacji TPS-u? I w jaki sposób następuje samoczynna regulacja w nowszych przepustnicach (chodzi mi o to co tam się właściwie przestawia/zmienia i co to robi).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2018, 21:19

Bahir pisze:W którym miejscu znajduje się ta śrubka od regulacji TPS-u?
na przepustnicy ciut poniżej gdzie jest zaczepiona linka od gazu,
i nie radził bym ci tą śrubką kręcić ot tak sobie
Bahir pisze:I w jaki sposób następuje samoczynna regulacja w nowszych przepustnicach (chodzi mi o to co tam się właściwie przestawia/zmienia i co to robi).
nie bardzo rozumiem? i co masz na myśli mówiąc nowsze przepustnice?

Bahir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2018, 18:45

Post autor: Bahir » 14 cze 2018, 23:43

PieterB pisze: nie bardzo rozumiem? i co masz na myśli mówiąc nowsze przepustnice?
Jak wiadomo do '93 regulacje przeprowadzało się kręcąc śrubką natomiast w późniejszych rocznikach przepustnic regulację robi się poprzez wejście w 000 w BS. I chodzi mi o to co komputer tak na prawdę przestawia, ustawia w tej przepustnicy, czy jest tam jakiś specjalny mechanizm? (komputer nie może mi chyba dokręcić śrubki :/ )

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 cze 2018, 09:05

Żadne przepustnice się nie kręci srobka nie po to producent to lakowal. Bo nie ma nawet procedur na ustawianie tego. Więc jak ruszona to do wymiany całość.

Bahir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2018, 18:45

Post autor: Bahir » 15 cze 2018, 14:23

No to w jaki sposób należy to ustawić skoro nie można ruszać śruby? bezradny_

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 cze 2018, 15:30

Bahir pisze:No to w jaki sposób należy to ustawić skoro nie można ruszać śruby?
ale w jakim celu chcesz tam regulować, coś ci się dzieje czy co?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 cze 2018, 15:31

Sam TPS chyba jest na podłużnych otworach i po jego poluzowaniu można go przesunąć.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 cze 2018, 16:39

Podłużnych nie ma ale jest luźny ze korekty mozna delikatnie porobić. Na pewno nie służy do tego celu zderzak całkowicie zamkniętej przepustnicy

Bahir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2018, 18:45

Post autor: Bahir » 15 cze 2018, 22:45

W takim razie jest jakaś możliwość przywrócenia fabrycznego ustawienia tej śruby? Czy u was też po minimalnym ruszeniu linką słychać takie cyknięcie gdzieś w przepustnicy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl